• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersja BR42 na Ty43-92

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
#24
Tak wiem gdzie powinny znajdować się lampy, ale póki co nie mam odwagi kombinować w kabelkach tym bardziej, że podstawę modelu kupywałem używaną i niedokońca wiem jak się za to zabrać. Strach przed zepsuciem modelu. Dodatkowo nie moge zdjąć obudowy tendra.
Pozdrawiam
Witam, domyślam się że Kolega kupił Liliputa (?) Jeśli tak to pod spodem powinny być dwie śrubki, po wykręceniu rama i tak bardzo ciasno siedzi w obudowie tendra i trzeba złapać dość solidnie przy wyciąganiu, jednocześnie wyginając lekko na boki, raz jedną stronę , raz drugą. Sama obudowa jest metalowa i trzeba delikatnie zciąć obudowy niemieckich lamp, najlepiej z grubsza dremelem, poprawiając na koniec pilniczkiem. Przed zamontowaniem polskich lamp należy wywiercić otwory na elektrykę w miejscu gdzie skrzynia mocowana jest do tylnej ściany tendra, u siebie wierciłem pod kątem około 45° w dół w stronę tylnego wózka. Metal tendra jest dosyć twardy do wiercenia i najlepiej bez pośpiechu. U siebie po oszlifowaniu niemieckich lamp, otwory wypełniłem kawałkiem polistyrenu klejem CA i ładnie wyszlifowałem. Powodzenia.
 
OP
OP
J

JanBN

Nowy użytkownik
Reakcje
8 0 0
#25
Witam, domyślam się że Kolega kupił Liliputa (?) Jeśli tak to pod spodem powinny być dwie śrubki, po wykręceniu rama i tak bardzo ciasno siedzi w obudowie tendra i trzeba złapać dość solidnie przy wyciąganiu, jednocześnie wyginając lekko na boki, raz jedną stronę , raz drugą. Sama obudowa jest metalowa i trzeba delikatnie zciąć obudowy niemieckich lamp, najlepiej z grubsza dremelem, poprawiając na koniec pilniczkiem. Przed zamontowaniem polskich lamp należy wywiercić otwory na elektrykę w miejscu gdzie skrzynia mocowana jest do tylnej ściany tendra, u siebie wierciłem pod kątem około 45° w dół w stronę tylnego wózka. Metal tendra jest dosyć twardy do wiercenia i najlepiej bez pośpiechu. U siebie po oszlifowaniu niemieckich lamp, otwory wypełniłem kawałkiem polistyrenu klejem CA i ładnie wyszlifowałem. Powodzenia.
Tak dokładnie Liliput. Dzięki za radę. Postaram się zrobić tak jak mówisz. Pozdrawiam
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#26
Najważniejsze na co nikt nie zwrócił uwagi, to że nie jest to tender 32D47! Niski komin? Ten numer akurat miał podwyższony, chociaż nawet w latach 80-tych jeździły maszyny z niskimi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#28
Oczywiście, że można oceniać negatywnie, ale pozostaje jeszcze sposób wyrażenia swojej negatywnej oceny. Dodatkowo jeszcze warto wziąć pod uwagę, kim jest oceniana osoba. Negatywna ocena wypowiedzi kolegi @Marcin Sz wynika nie z jego negatywnej oceny pracy kolegi @JanBN, ale ze sposobu wyrażenia tej oceny. Jeżeli kolega @Marcin Sz nie rozumie tej różnicy, to dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa, a liczba postawionych znaków zapytania niewiele tu pomoże. Tłumaczyć coś jeszcze? Pomijam już fakt, że trochę tu koledze Jankowi śmiecimy.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
996 63 25
#30
Rozumiem , że nie można negatywnie oceniać na tym forum ???
Istnieje na tym świecie aerograf !
Tłumaczyć coś jeszcze ??
Koleszko. Poczytaj od początku 2... A nawet 3 razy wątek. A zbędne pytania i tezy stawiane przez Ciebie okazać się zbędne.

Wyobraź sobie, że nie każdy ma kompresor, aerograf... Nie mówiąc już o możliwości posiadania bądź nawet użytkowania takowego. @JanBN wspominal jak wykonał konwersję (swoją pierwszą). Napisał nawet skąd i jak stał sie posiadaczem modelu. Dostał wskazówki jak może poprawić to co ma. Dalsza Twoja dywagacja mijającą się z tematem jest trochę... Hm.. Nie na miejscu.

Jak wspomnialem wyżej. Pokaż swoją pierwszą konwersję, wiem że masz ponad 20 latek więc pewnie nawet nie masz fot swoje pierwszej pracy ale chociaż miej jaja jak dorosły chłop i pokaż coś co sam spaćkaleś. Miej jaja i pokaż publicznie, wystawiając się na krytykę.

Poniżej fot co prawda starej mojaj pracy (też nie idealna konwersja), ale myślę że @JanBN zdecyduje się kiedyś jak zdobędzie więcej wprawy aby poprawić swoją pracę choć by malując sprayami.
P. S. Fotograf że mnie marny :X3:
9174051_edit_236445979188399.jpg
ogryzek_e449c1dbf4486d95125ae6f97963924b_edit_236457077785793.jpg
ogryzek_dfffab755f596e6d40e01834cd979d09_edit_236464013887875.jpg
9301312_edit_236472910565478.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Marcin Sz

Aktywny użytkownik
Reakcje
129 34 3
#31
Koleszko. Poczytaj od początku 2... A nawet 3 razy wątek. A zbędne pytania i tezy stawiane przez Ciebie okazać się zbędne.

Wyobra sobie, że nie każdy ma kompresor, aerograf... Nie mówiąc już o możliwości posiadania bądź nawet użytkowania takowego. @JanBN wspominal jak wykonał konwersję (swoją pierwszą). Napisał nawet skąd i jak stał siep osiada sem modelu. Dostał wskazówki jak może poprawić to co ma. Dalsza Twoja dywagacja mijającą się z tematem jest trochę... Hm.. Nie na miejscu.

Jak wspomnialem wyżej. Pokaż swoją pierwszą konwersję, wiem że masz ponad 20 latek więc pewnie nawet nie masz fot swoje pierwszej pracy ale chociaż miej jaja jak dorosły chłop i pokaż coś co sam spaćkaleś. Miej jaja i pokaż publicznie, wystawiając się na krytykę.
W prawym górnym rogu jest opcja szukaj - tam znajdziesz moje modele " popierdułki" które poczyniłem na tym forum !
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
996 63 25
#32
Ty masz ewidentnie problem z czytaniem ze zrozumieniem. Pisałem 2x, napisze i trzeci- ostatni. Pokaz nam tu swoją PIERWSZĄ konwersję.

I chyba sobie zartujesz jeśli myślisz iż będę czas tracił na szukanie Twoich tematów :X3:
 
Ostatnio edytowane:

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#33
W przypadku parowozów uważam, że aerograf nie jest potrzebny, wystarczą spreje... oraz wprawa w malowaniu... uważam tak dla tego, ponieważ praktycznie każdy parowóz poddawany konwersji, jest maszyna po dlugoletnich przejściach i czasem nawet niedoróbki, można przykuć na jego korzyść, gdyż w rzeczywistości te lokomotywy też nie wygladają na idealnie równe itp...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19
Tabor 12
Tabor 16
Tabor 49
Tabor 71

Podobne wątki