Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Malowanie orzełków jest bardzo proste, ja u siebie zrobiłem tak:
1.Pomalowanie blaszki na biało, poczekać aż wyschnie.
2.Nanieść na suchą białą farbę czerwoną.
3.Po chwili przekręcić blaszkę do dołu malowanym i mocno dociskając przeciągnąć po gazecie.
4.Powinno uzyskać się zadowalający rezultat i odłożyć do całkowitego wyschnięcia.
5.Pozostaje tylko powycinać skalpelem orzełki itp. i przykleić na parowóz.
Ja robię właśnie takim sposobem i jestem zadowolony z malowania.
Mam parę pytać co do wyglądu Tkt2. Zdjęć praktycznie nie ma lewej strony tego parowozu.
http://fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e79d275c6e7c209.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e7 ... 7c209.html
Jak widać na zdjęciu nie ma podgrzewacza. Prądnica jest przeniesiona na lewy pomost. Mam pytanie gdzie idzie dalej ta rura zaznaczona na czerwono :?: , czy do prądnicy :?: Czy była po lewej stronie pompa wodna :?: Co z zaworem od podgrzewacza :?: Czy rura powinna iść wtedy od niego do budki maszynisty jak w Tkt1 :?:
Bipa1966 jak malujesz takie detale jak poręcze na biało ,czy czerwono nie brudząc kotła? A jak ramki kół?
Szczerze myślę nad konwersją parowozu tylko najbardziej boję się elektroniki pt. ,,Oświetlenie". Jaki parowóz byłby najlepszy na pierwszą konwersje? wiem ,że jak zobaczycie mój wiek to się ostro zdziwicie ,ale słyszałem ,że w tym hobby "wiek nie gra roli"
Wszystkie towarowe lokomotywy były malowane na czarno wraz z ramą. Koła były malowane na czarno lub czerwono. Malowanie skansenowe ma się nijak do rzeczywistości.
Wszystkie towarowe lokomotywy były malowane na czarno wraz z ramą. Koła były malowane na czarno lub czerwono. Malowanie skansenowe ma się nijak do rzeczywistości.
Nieprawda! Zdarzało się, że loki były malowane na inne kolory. Często drużyny parowozowe same przemalowywały parowozy. Sam widziałem film z lat 50 i TKi3 był czarno-zielony. A po drugie polecam spojrzeć jak były malowane TKt48.
Ja takze mam kilkanascie zdjec....ale zadne nie pokazuje parowozu z lewej....jakze potrzebnej nam strony
Moze sie w koncu ktos ....kto ma takowe ....odezwie ???
Mam pytanie czy przebudowa doszła do skutku, i czy można zobaczyć efekt końcowy?? Sam się przymierzam do zakupu BR 93 z ROCO,więc chętnie zobaczę jak to wyszło.
Pomimo uplywu lat....nic nie drgnelo Male zainteresowanie tematem modelarstwa jako takim !! Brak kibicow i bardziej doswiadczonych forumowiczow zniechecil mnie juz po raz kolejny .
Jak widac ....mala garstka osob ktore staraly mi cos doradzic niewiele pomogla Choc bardzo tym Panom dziekuje !!
Powodzenia !!!
Predzej czy pozniej....odkurze temat....na pewno
A poki co.....boczniak sie szykuje...tak wiec zajety jestem !!
Pokaz fotki z przebiegu prac....moga byc tu
Ja popełniłem 2szt. TKt1 (BR93 z pierwszej edycji ROCO)
Mam jeszcze BR93 z drugiej edycji (TKt2), ale mają one fatalne silniki rozleciał się komutator...
Prawdopodobnie na rynek polski trafiły same spady.... Pierwsza edycja ma silniki OK.
Podesłane zdjęcia nie są moją własnością, nie mniej jednak wklejam, żeby nie zaginęły w ferworze walki.
Pierwsze pochodzi z forum Warmińsko Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei i zostało wklejone przez osobę o nicku Hamburger w temacie "Pasek na kominie".
Drugie zdjęcie też zostało wklejone przez w/w osobę, ale już na forum Dawny Gdańsk w temacie "Historia jednej gdańskiej lokomotywy".