• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja BR 17 na Pk2

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
357 4 2
#1
Witam

Chciałbym przerobić BR17 na Pk2 i zastanawiam się która wersja ROCOwskiej BR 17 lepiej nadaje się na konwersję?
1545513550471.png

ROCO 4115A BR 17 1134 z 3 kołpakami na kotle
1545513437485.png

, czy ROCO 4125B BR 17 1128 z 2 kołpakami na kotle. Oba modele to Bauart 1914.

Może na PKP występowały obie wersje, a jak tak to jakie miały numery? Zdjęć praktycznie nie ma tych lokomotyw. Kilka znalazłem, ale przedwojennych których po wojnie na PKP nie było i parę Bauart 1911 pod Fleischmanna...
Z góry dziękuję....
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
#2
Witam

Chciałbym przerobić BR17 na Pk2 i zastanawiam się która wersja ROCOwskiej BR 17 lepiej nadaje się na konwersję?
Zobacz załącznik 617308
ROCO 4115A BR 17 1134 z 3 kołpakami na kotle
Zobacz załącznik 617307
, czy ROCO 4125B BR 17 1128 z 2 kołpakami na kotle. Oba modele to Bauart 1914.

Może na PKP występowały obie wersje, a jak tak to jakie miały numery? Zdjęć praktycznie nie ma tych lokomotyw. Kilka znalazłem, ale przedwojennych których po wojnie na PKP nie było i parę Bauart 1911 pod Fleischmanna...
Z góry dziękuję....
Podstawowe pytanie systemowe to: Jakie PKP zamierzasz odwzorować przed II WŚ czy po ?
Temat jest szeroki. Na pewno nie pasuje kocioł w układzie zbieralnik pary, piasecznica, osuszacz. Takie trzykołpakowe kotły DRG były wyłącznie kotłami dodatkowymi, w które wyposażono tylko nieliczne maszyny serii 17.10 (BA14). W wersji S10.1-Bauart 1914 jako Pk2 po II WŚ znalazł się jedynie jeden parowóz. Wcześniej za PKP(A) było takich maszyn 10 z ogółu 20 parowozów Pk2. Numery są znane wraz z fabrycznymi, ex KPEV i późniejsze DRG, ewentualne PKP lub DB.
Pozdrawiam
 
OP
OP
E

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
357 4 2
#3
Trochę odpuściłem sobie temat:-(, ale mam zamiar do niego wrócić...;-)
Chcę zrobić model powojenny...
Czyli na konwersję powojenną lepiej wybrać z 2 kołpakami na kotle.
Ten z 3 kołpakami na kotle jaki miał nr po IIWŚ?
Pozdrawiam i dziękuję...
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
#4
Trochę odpuściłem sobie temat:-(, ale mam zamiar do niego wrócić...;-)
Chcę zrobić model powojenny...
Czyli na konwersję powojenną lepiej wybrać z 2 kołpakami na kotle.
Ten z 3 kołpakami na kotle jaki miał nr po IIWŚ?
Pozdrawiam i dziękuję...
Witaj,
S10.1 Bauart 1914 na PKP(B) była tylko jedna lokomotywa z 42 maszyn Pk2. W czasie eksploatacji na PKP miała kocioł dwukołpakowy i posiadała tender 32D2. Był to dawny parowóz 17 1165 kolei DRB Henschel nr fabr. 13186 z 1915 roku pierwotnie KPEV Danzig 1113. Po wojnie posiadał kocioł Henschel 12614/1914. Parowóz przeszedł ostatnią naprawę główną ZNTK Stargard 17.04.53, a skasowano go 11.09.54 - ostatnia szopa MD Słupsk.
Pełny życiorys lokomotywy pod zarządem niemieckim jest też w pełni znany.
Jako materiał na model PKP(B) bezwzględnie z Roco modele 17 1128, 17 1132, 17 1140 lub 17 1177. Najlepszy to 17 1177 bo od 1938 roku parowóz był "zelektryfikowany".
Pozdrawiam z Gdańska.
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
#5
Trochę odpuściłem sobie temat:-(, ale mam zamiar do niego wrócić...;-)
Chcę zrobić model powojenny...
Czyli na konwersję powojenną lepiej wybrać z 2 kołpakami na kotle.
Ten z 3 kołpakami na kotle jaki miał nr po IIWŚ?
Pozdrawiam i dziękuję...
Witam

Chciałbym przerobić BR17 na Pk2 i zastanawiam się która wersja ROCOwskiej BR 17 lepiej nadaje się na konwersję?
Zobacz załącznik 617308
ROCO 4115A BR 17 1134 z 3 kołpakami na kotle
Zobacz załącznik 617307
, czy ROCO 4125B BR 17 1128 z 2 kołpakami na kotle. Oba modele to Bauart 1914.

Może na PKP występowały obie wersje, a jak tak to jakie miały numery? Zdjęć praktycznie nie ma tych lokomotyw. Kilka znalazłem, ale przedwojennych których po wojnie na PKP nie było i parę Bauart 1911 pod Fleischmanna...
Z góry dziękuję....
A propos zdjęć to istnieje ujęcie DRG 17 1165 z roku 1930 jako maszyna z Bw Schneidemühl (Piła), która oczekuje na pociąg powrotny w Berlinie-Grunewald. Stacjonowanie w Schneidemühl oznaczało jej wizyty na przedwojennym PKP - w Chojnicach z pociągami tranzytowymi przez korytarz.
Pozdrawiam
 
OP
OP
E

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
357 4 2
#6
A propos zdjęć to istnieje ujęcie DRG 17 1165 z roku 1930 jako maszyna z Bw Schneidemühl (Piła), która oczekuje na pociąg powrotny w Berlinie-Grunewald. Stacjonowanie w Schneidemühl oznaczało jej wizyty na przedwojennym PKP - w Chojnicach z pociągami tranzytowymi przez korytarz.
Pozdrawiam
Witam
Ze zdjęć to posiadam Pk2-8 (bez wiatrownic) Gdańsk 1929r, następne też z Gdańska 1929, ale nr nieznany... Pk2-17(bez wiatrownic) z Zaspa 1937r, Pk2-12 (bez wiatrownic) ale ona to chyba Bauart 1911. Czy przetrwały wojnę i jakie miały nr po wojnie to nie wiem?
Jedno mam zdjęcie z Ostródy 1938r Br17-????
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
E

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
357 4 2
#7
Witaj,
S10.1 Bauart 1914 na PKP(B) była tylko jedna lokomotywa z 42 maszyn Pk2. W czasie eksploatacji na PKP miała kocioł dwukołpakowy i posiadała tender 32D2. Był to dawny parowóz 17 1165 kolei DRB Henschel nr fabr. 13186 z 1915 roku pierwotnie KPEV Danzig 1113. Po wojnie posiadał kocioł Henschel 12614/1914. Parowóz przeszedł ostatnią naprawę główną ZNTK Stargard 17.04.53, a skasowano go 11.09.54 - ostatnia szopa MD Słupsk.
Pełny życiorys lokomotywy pod zarządem niemieckim jest też w pełni znany.
Jako materiał na model PKP(B) bezwzględnie z Roco modele 17 1128, 17 1132, 17 1140 lub 17 1177. Najlepszy to 17 1177 bo od 1938 roku parowóz był "zelektryfikowany".
Pozdrawiam z Gdańska.
Orientuje sie Pan która PK2 przetrwała do 1959r? Powojenne Pk2-11,Pk2-21,Pk2-38 to nie były Bauart 1914 ?
Pozdrawiam
Edward
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
#8
Orientuje sie Pan która PK2 przetrwała do 1959r? Powojenne Pk2-11,Pk2-21,Pk2-38 to nie były Bauart 1914 ?
Pozdrawiam
Edward
Witam,
do 1959 roku przetrwały tylko dwie Pk2 :
Pk2-17 ex 17 1088 oraz Pk2-31 ex 17 1073 - obie zakończyły służbę w Słupsku.
Jak wspomniałem wcześniej na PKP(B) poza Pk2-34 wszystkie pozostałe należały do Bauart 1911 (H0-Fleischmann).
W ostatniej fazie wojny Koleje Rzeszy przesunęły nowsze wersje w kierunku zachodnim stąd wiele maszyn BA-1914 znalazło się na DB.
Pozdrawiam Mariusz
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
#9
Witam
Ze zdjęć to posiadam Pk2-8 (bez wiatrownic) Gdańsk 1929r, następne też z Gdańska 1929, ale nr nieznany... Pk2-17(bez wiatrownic) z Zaspa 1937r, Pk2-12 (bez wiatrownic) ale ona to chyba Bauart 1911. Czy przetrwały wojnę i jakie miały nr po wojnie to nie wiem?
Jedno mam zdjęcie z Ostródy 1938r Br17-????
Kiedy Kolej Rzeszy włączyła przedwojenne parowozy Pk2 do służby i w 1941 przenumerowała na serię 17 to podczas HU (naprawa główna) unifikowała ich wyposażenie z własnymi lokomotywami. Dlatego dawne lokomotywy z PKP(A) nie były identyczne po wojnie, nawet te które trafiły na PKP powtórnie. Parowozów takich było 6 i wyłącznie z Bauart 1911.
 
OP
OP
E

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
357 4 2
#10
Witam,
do 1959 roku przetrwały tylko dwie Pk2 :
Pk2-17 ex 17 1088 oraz Pk2-31 ex 17 1073 - obie zakończyły służbę w Słupsku.
Jak wspomniałem wcześniej na PKP(B) poza Pk2-34 wszystkie pozostałe należały do Bauart 1911 (H0-Fleischmann).
W ostatniej fazie wojny Koleje Rzeszy przesunęły nowsze wersje w kierunku zachodnim stąd wiele maszyn BA-1914 znalazło się na DB.
Pozdrawiam Mariusz
Witam
Reasumując na ep IIIb pod Pk2 najlepiej nabyć loka ROCO 17 1177 z kotłem dwukołpakowym i oznaczyć nr 34, tender 32D2, przydział do szopy MD Słupsk. Szkoda, że nie ma zdjęć Pk2 i innych koków z lat 50-tych...
Dziękuję serdecznie i pozdrawiam
Edward
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
#11
Witam
Reasumując na ep IIIb pod Pk2 najlepiej nabyć loka ROCO 17 1177 z kotłem dwukołpakowym i oznaczyć nr 34, tender 32D2, przydział do szopy MD Słupsk. Szkoda, że nie ma zdjęć Pk2 i innych koków z lat 50-tych...
Dziękuję serdecznie i pozdrawiam
Edward
Zrób Kolego Edwardzie tak jak piszesz.
Pamiętaj jeszcze, że ostatnie zdjęcie DRG tego parowozu pokazuje zawór bezpieczeństwa typu Ramsbottom , a nie Coilla jak w modelu Roco 11 1177.
Ja w niektórych z moich 15 sztuk maszyn BR 17.10 zmieniałem już zawory.
Generalnie lata 50-te XX w. to wielka "czarna dziura" jeśli chodzi o fotografię kolejową PKP - z wiadomych przyczyn.
Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
#13
Ja pozostanę przy Fleischmann'ie 74117 albo Trix'ie , ale ciągle brak zdjęć. Jakichkolwiek zdjęć.
Ciekawe jak długo bazy będą czekać.
Witam,
Fleischmann BR 17 to S10.1 w Bauart 1911. My skupialiśmy się w dyskusji ostatnio na Bauart 1914 (Roco).
Trix to inna bajka bo to S10 lub BR17.0 (PKP-Pk1). Dorobiłem się i tych paru maszyn 17 007, 077 i 126 + jedna KPEV oczekuje na Pk1-5 z przedwojnia.
Reprezentując modelarsko kolej DRG/DRB to BR 17 stanowi jeden z filarów ruchu dalekobieżnego obok nowszych maszyn BR 01 i 03.
Przedwojenny Malbork gościł S10 z obu zarządów, rodzime DRG i odwiedzające z PKP. To musiał być niesamowity widok.
 
OP
OP
E

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
357 4 2
#14
Zrób Kolego Edwardzie tak jak piszesz.
Pamiętaj jeszcze, że ostatnie zdjęcie DRG tego parowozu pokazuje zawór bezpieczeństwa typu Ramsbottom , a nie Coilla jak w modelu Roco 11 1177.
Ja w niektórych z moich 15 sztuk maszyn BR 17.10 zmieniałem już zawory.
Generalnie lata 50-te XX w. to wielka "czarna dziura" jeśli chodzi o fotografię kolejową PKP - z wiadomych przyczyn.
Pozdrawiam
To ładna kolekcja BR 17..... Pochwal się zdjęciami;-)
Pozdrawiam
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
#16
Ma ktoś książkę Wenzel'a? Nic tam nie ma ciekawego?
Ich habe/Ja mam - jak przystało na DRG. Bardzo ciekawa jak wiele pozycji EK-Verlag. Dziesiątki fotek z DRG i trochę PKP. Opisy konstrukcyjne i przydziały są super. Polecam.
Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
#17
To ładna kolekcja BR 17..... Pochwal się zdjęciami;-)
Pozdrawiam
Oto prS10,2, DRG 17.2 (PKP-A Pk3-1) Najstarsza pruska maszyna z serii, w międzywojniu służyła na PKP w Par. Łódz Kaliska. Przejąta przez DRG otrzymała najwyższy numer z serii - 297. Taki chichot historii ze statystyki. Żadna firma modelarska w H0 za ten model się nie chwyciła. Moja budowa z początku lat 90-tych XX w.
WP_20171029_11_44_37_Pro.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19
Tabor 12
Tabor 16
Tabor 49
Tabor 71

Podobne wątki