• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konserwacja lokomotyw USA

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
#1
Mam kilka pytań dotyczących konserwacji lokomotyw w N-ce. Po pierwsze czy zawsze są naoliwione fabrycznie ? Mam tutaj na myśli loki USA- Atlas, Kato, Bachmann. Kato na pewno są bo pisze o tym nawet na pudełku. Druga sprawa , po jakim czasie nalezy ponownie przesmarować przy raczej dośc rzadkiej eksploatacji (pewnei koło 1h jazdy rocznie). No i trzecia sprawa, z dieslami nie widzę problemu ale rozbieranie parowozu takiego jak ten bachmann ponizej trochę mnie przeraża. Rozumiem że napęd jest w tenderze, czy zatem wystarczy jedynie zdemontować samą obudowę tendera a w pozostałej części loka nasmarować ośki wiązary itp bez demontażu ?
 

Załączniki

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
#2
Po pierwsze czy zawsze są naoliwione fabrycznie ?
Jak ku[piłeś nowy to widziałeś jak był nasmarowany?
Ja kupuję używane i czasem aż "pot z nich spływa" - jeden MRL zaczął działać po całkowitym wyczyszczeniu z oliwy.
Opss, drugi też wymaga chyba wyprania wypraski, ścierałem tłuszcz ze 2 tyg temu.
20210308_172522.jpg

20210308_172542.jpg


Druga sprawa , po jakim czasie nalezy ponownie przesmarować
Losowo, wyciągasz model i jak jest problem to się zastanawiasz co jest nie tak. Jak nie chce ruszyć po długim czasie bezczynności, to raczej wina silnika a nie zębatek.
Jak jest jakiś problem to w zębatki pakuje "jakiś smar" niewiadomego pochodzenia, zielony jakiś taki glut.
W dizlach spokojnie można rozłożyć model, wyjąć wózki i je przesmarować, tak samo ślimaka na wale napędowym.
Wózek luzem można "potrulać" żeby się smar trochę rozszedł po zębatkach.

Doraźnie wystarczy nawet tyle:
20210308_172129.jpg


Bardziej już po rozłożeniu.
20210308_172229.jpg


20210308_172250.jpg

Te modele są nie do zaje..chania. Prędzej puścisz z dymem dekoder lub przygrzejesz budę upalonym chyba kondensatorem,.
Jestem na jakieś 90% przekonany, że wyjmując losowy stary model z mojej kolekcji, zadziała albo od razu, albo po 10 minutach szybkiej konserwacji.

Warto też sprawdzić koła, widać, że ten wózek z obrazka jest usyfiony. Czyszczę patyczkiem do uszu nasączonym w izopropanolu.

Rozumiem że napęd jest w tenderze,
Nie, w kotle. Lepiej nie rozbieraj. Wydaje mi się, że Bachman dodaje instrukcję i jest tam wzmianka o konserwacji. Jak nie masz to pewnie mam ;-)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 22
Tabor 6
Tabor 85
A
Tabor 16

Podobne wątki