• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koniec Parowozowni w Wolsztynie

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
Zapewne po naprawie będzie tak wyglądał jak dawniej Pm36 albo Ol49-99.
To znaczy jak? I co jest złego w tym, że sponsorować będą zagraniczni entuzjaści (o których tak pogardliwie wyraża się kolega Dampflok) skoro w Polsce nie ma na to pieniędzy (piszę to bez złośliwości czy pretensji, po prostu takie są fakty)? I dlaczego z góry zakładać, że będzie dewastacja?
 
D

Dampflok

Gość
Zamontują zapewne angielskie tabliczki po bokach parowozu i będzie tak "cudownie" wyglądał jak Pm36 z tablicami. :devil:
Ciekawe czy będą chcieli słyszeć o naprawach rewizyjnych. Będzie jak typowo w Polsce - naprawimy parowóz po czym do pierwszej naprawy go odstawimy.:rolleyes:
 

xDzonox

Użytkownik
Reakcje
8 0 0
Z wagonami jest duży problem, o ile w ogóle coś przygotują, to raczej nie liczyłbym na "trumienkę" na burcie. A co do kondycji samej parowozowni - co tu dużo gadać, PKP Cargo nie jest od utrzymywania parowozów i wożenia nimi ludzi, tylko od utrzymywania wielkiego poolu taborowego, wożenia towarów i jeszcze robienia na tym dużej kasy. W innych krajach takimi rzeczami zajmują sie najczęściej prywatne osoby i stowarzyszenia, a duże firmy lub państwo dokładają się symbolicznie, na zasadzie marketingu. Jak widać, te trendy powoli wchodzą też do Polski, vide ostatnie przekształcenie Wolsztyna w instytucję kultury. Niestety nawet mimo tego jest po prostu za mało pieniędzy na utrzymanie więcej, niż 2-3 parowozów w sprawności. Trzeba łapać w obiektyw, co tylko jeszcze jeździ, albo nawet i stoi, bo jak pokazuje historia, i stojące maszyny potrafią nieraz "zniknąć" i powrócić w formie wyrobów firmy Polsilver.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.911 111 7
:mad:Wedlug strony ktora podal Kolega Jakub81, brakuje wagonow z ogrzewaniem parowym. Sa do dyspozycji wagony bez parowego ogrzewania, ale te nie moga byc legalnie uzywane przed 1 Maja. Najbardziej wpieniajace jest to, ze co sie dzieje z polskimi parowozami trzeba sie dowiadywac z obcych stron.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 50 6
Czy ktoś ma może informację, dlaczego w parowozowni nie można obecnie zarezerwować pokoju. Otrzymałem jakieś niejasne półwyjaśnienia, że niby remont, ale nie wiadomo na jak długo, że nowy właściciel, coś tam coś tam i takie bzdety. Co tam się dzieje? Proszę o info.
 

map69

Znany użytkownik
Reakcje
79 0 0
Czy ktoś ma może informację,...
Rzeczywiście, piętrowy budynek, w którym mieściły się kiedyś noclegi, sklepik i mini muzeum nie jest obecnie udostępniany turystom.
Na miejscu uzyskałem informację, że wszystko jest jeszcze w fazie organizacji. Priorytetem jest, jak sądzę zapewnienie przewozów.
Mimo wszystko warto się wybrać nocując w pobliżu. Byłem tam w sierpniu, więc jakbyś potrzebował jakichś informacji pisz na priv.

Na zachętę ;), dwie maszyny pod parą: Ol49-59 odjeżdża na plan filmowy do Zbąszynia, w tle Pt47-65 po uzupełnieniu wody pojedzie z pociągiem planowym do Leszna.
Wolsztyn 26.08.2017.
P1400299a_1.jpg
 

Podobne wątki