Przepraszam ze zakładam osobny wątek, ale krew mnie zalewa jak się słyszy takie informacje.
Prawdopodobnie jedyna czynna w Polsce i Europie parowozownia w Wolsztynie zostanie zamknięta lub stanie się tylko muzeum wygaszonych parowozów. Wspominało się już o tym od dawna, na ale nikt nie wierzył ze to może być prawdą Zaczęło się jak zwykle bardzo niewinnie od wygaszania kolejnych maszyn Ok22,Ok1,Tr5.No i najbardziej znanym i charakterystycznym parowozem z Wolsztyna Pm36-2 Piękna Helena.
W tym roku także wstrzymano planowy ruch parowozów z Wolsztyna do Poznania. Na początku tłumaczono to remontem torowiska i wciskano kit o niedługim powrocie parowozu do ruchu planowego a chwilę później oznajmiono ze nie maja pieniędzy na naprawy i na węgiel i parowozy już nie wrócą na trasę Poznań –Wolsztyn.
Niestety tak PKP a dokładnie PKP CARGO, bo to Oni są właścicielami tej parowozowni dba o historię kolejnictwa w Polsce. Brak słów.
Proszę obejrzeć reportaż od 00:08:40
http://www.tvp.pl/poznan/informacja-i-publicystyka/teleskop/wideo/03032014-godz2000/14236589
Prawdopodobnie jedyna czynna w Polsce i Europie parowozownia w Wolsztynie zostanie zamknięta lub stanie się tylko muzeum wygaszonych parowozów. Wspominało się już o tym od dawna, na ale nikt nie wierzył ze to może być prawdą Zaczęło się jak zwykle bardzo niewinnie od wygaszania kolejnych maszyn Ok22,Ok1,Tr5.No i najbardziej znanym i charakterystycznym parowozem z Wolsztyna Pm36-2 Piękna Helena.
W tym roku także wstrzymano planowy ruch parowozów z Wolsztyna do Poznania. Na początku tłumaczono to remontem torowiska i wciskano kit o niedługim powrocie parowozu do ruchu planowego a chwilę później oznajmiono ze nie maja pieniędzy na naprawy i na węgiel i parowozy już nie wrócą na trasę Poznań –Wolsztyn.
Niestety tak PKP a dokładnie PKP CARGO, bo to Oni są właścicielami tej parowozowni dba o historię kolejnictwa w Polsce. Brak słów.
Proszę obejrzeć reportaż od 00:08:40
http://www.tvp.pl/poznan/informacja-i-publicystyka/teleskop/wideo/03032014-godz2000/14236589