• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kondensator a dcc a obrotnica a zmiana polaryzacji

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#1
Kilka pytań. Może już były ale nie mogę znaleźć. :(

1. Gdzie zamontować Kondensator w loku z dekoderem (przed za nim czy gdzie?)
2. Jaki kondensatror do esu?
3. Jak to bedzie działać na obrotnicy?( czy moduł zmieniający polaryzację będzie nadal działać poprawnie?
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#3
popowe napisał(a):
1. Gdzie zamontować Kondensator w loku z dekoderem (przed za nim czy gdzie?)
ani tu ani tu....
za mostkiem prostowniczym - chyba, że dek ma wyjście na UPS.
popowe napisał(a):
2. Jaki kondensatror do esu?
jaki wejdzie do loka - maxymalny - 470uF, 1000uF lub 2200uF - wiecej nie ma sensu
warunki dwa:
:arrow: napięcie elektrolitów - 25V !!
:arrow: "miekki" start i szybkie wyładowanie (jeśli nie ma wyjścia do UPS) - dioda z rezystorem równolegle, dioda kierunkiem przewodzenia w stronę dekodera (jeżeli na kablu "+" to paskiem w stronę dekodera)
popowe napisał(a):
3. Jak to bedzie działać na obrotnicy?( czy moduł zmieniający polaryzację będzie nadal działać poprawnie?
nie widzę związku, chyba, że cos sam moduł kaszani
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#7
Tak. nadal nie pojmuję gdzie ten kondensator. nie czaje o co chodzi z tym mostkiem. Ma tylko jeden dodatkowy kabel poza wtyczką (fioletowy) Mugłbyś to pogazać na jakimś prostym shcemacie?
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#8
Jeżeli nie czaisz - schemat Ci nie pomoże...
Zapomnij o tym, że dekoder ma kabelki do UPS'a.
Nie ma. To ESU. Nie LENZ który ma punkty lutownicze dla USP.
Musisz odnaleźć na płytce mostek, namierzyć wyjście z mostka prostowniczego (cztery diody) sprawdzić polaryzację wyjścia (+ i -) i tam się podlutować. Lutownica - najlepiej grzałka.
Transformatorowa - grot może być dużo za duży a tam naprawdę miejsca na "operację" brak. Dodatkowo transformatorową tego się robić nie powinno (choć mając troszkę wprawy... nie takie numery się robiło...) - ale ja nie napiszę, że można.

Jeżeli mój opis Tobie nie pomógł - odpuść lub poproś o manualną pomoc kogoś kto dobrze go odczytał.
Inaczej zniszczysz dekoder :(
100eu poleci w zlew.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#9
Posłucham twojej rady i odpuszcze sobie. bo zepsuje dekoder.
PS. dek kosztował mnie 125zł a nie 100eu - jest bez dzwięku
Tak czy inaczej dzięki za pomoc
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#10
Możesz ew. dać jeszcze zdjęcie dekodera - dobre zdjęcie strony na której są cztery identyczne prostopadłościany - diody z mostka.
Może ze zdjęcia się "namierzy" wyjście mostka lub ktoś kto posiada takowy sprawdzi i zaznaczy gdzie się "zapiąć".
Piszesz, że to nie Audio - nie jest w takim razie tak "naćpany elementami" - łatwiej lutować.
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#12
Sposób 1:
Jesteś w stanie odczytać nazwy na tych dwóch ośmio nóżkowych kościach ?
Można podejść "inaczej" do problemu ;) i podlutowąć się do wejść zasilających mostek H końcówki mocy.

Trzeba na nich też znaleźć "pin1" - obok kropki lub namierzyć która krawędź jest "sfrezowana".
Mając nazwę i "pin1" - damy radę określić na którym z pinów (2 i 4 ;) ) którego MOS-FET'a jest "co"

Sposób 2:
Dałbyś radę przylutować się kabelkami do tego "walczyka" z cyferkami 22 lub 27 ?

Jest jak znalazł ;)

Tam gdzie jest widoczna "2" to "+" - druga końcówka to "-".
To jest dioda Zenera która jest podłączona zaraz za mostkiem prostowniczym - ma eliminować piki zasilające przekraczające napięcie graniczne dla dekodera (22 lub 27 Volt'a).
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#13
Na dolnym pisze: R P731H niżej: 0ABN niżej:F7103
Górnego nie odczytam

Ma podłączyć się jak na rysunku? Nic się nie sfajczy?
 

Załączniki

  • 68,2 KB Wyświetleń: 668
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#15
DAM :D dzięki jutro spróbuje działać bo dziś nie mam kondensatora. Czy przycisk pomugł już nie istnieje? bo nie mogę znalaźć :D
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#19
WM - mój rysunek dotyczy KAŻDEGO dekodera ;)
W każdym również da się "wyciągnąć" oddzielne dla procesora - ciut bardziej karkołomne (na kondensatorze układu zasilania procka - analogicznie jak tu na diodzie).

Bomba, że wyszperałeś "21" w ESU :D
Wszyscy posiadacze ESU będą mieć pożytek !!
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#20
martinezo napisał(a):
WM - mój rysunek dotyczy KAŻDEGO dekodera ;)
Eeeee... tam... taka partyzantka :p
Jak są gotowe firmowe "przepisy", to wygodniej z nich korzystać ;)
W każdej instrukcji jest (lub powinno) to być opisane.

martinezo napisał(a):
Bomba, że wyszperałeś "21" w ESU :D
Wszyscy posiadacze ESU będą mieć pożytek !!
A co za różnica która wersja dekodera, tzn. z jakim gniazdem czy kabelkami?
Przecież płytka zazwyczaj jest taka sama :p

ATPO, dziwię się, że ktoś w ogóle kupuje te całe izu ... W tej cenie można mieć najporządniejszy obecnie dekoder na rynku: MX630 :D
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 394
DCC 6
M
DCC 3
DCC 8
DCC 9

Podobne wątki