• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kombajn Bizon Rekord Z058 w skali H0 Pytanie/Ankieta

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#1
Witajcie

Jakiś czas temu dodałem na forum temat dotyczący modelu kombajnu zbożowwego Bizon Rekord Z058 w skali H0 (1:87) i ewentualnego zainteresowania nim firm produkujących modele.

Po pomyślnej rozmowie podczas targów Hobby 2013 z Panem Robertem z firmy Schlesienmodelle, oraz otrzymaniu dokumentacji technicznej z płockiej fabryki kombajnów postanowiłem stworzyć ankietę, która pozwoli na zebranie informacji o zainteresowaniu modelem i pozwoli poznać Wasze oczekiwania dotyczące wersji modelu, oraz oszacuje spodziewany przedział cenowy modelu.
Innymi słowy, produkcja modelu jest w Waszych rękach! Od Was zależy, za ile i z jakimi sczegołami zostanie wyprodukowany I czy zostanie w ogóle wyprodukowany.

Planuje się produkcję modelu Bizon Rekord Z058, najpopularniejszego kombajnu Bizon, zaraz po modelu Bizon Super Z056.

Link do ankiety: http://moje-ankiety.pl/respond-54405.html

Proszę o rzetelne wypełnianie ankiety. Respondent może tylko raz wypełnić ankietę.
Powodzenia!
 
Ostatnio edytowane:

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#2
Ankieta jest źle skonstruowana. Nie można jej wypełnić. Prosi o zaznaczenie wszystkich cen i wieków...co jesrt jednocześnie niemożliwe.
Ja jestem zdecydowanie zainteresowany modelem. Cena powinna się zmieścić poniżej 200 (ceny poniżej 150 uważam za nierealne).
Dodatkowe bajery któe podałeś w opcjach 1 i 2 są absolutnie zbyteczne a jednocześnie strasznie podrożą model.
 
OP
OP
C

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#3
Dziękuję za cenną sugestię. Jak najszybciej to poprawię.[DOUBLEPOST=1391685623,1391685131][/DOUBLEPOST]Błędy są poprawione.
 

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.054 36 0
#4
Świetny pomysł. Już wielu się za to zabierało nikt nie skończył. Trzymam kciuki! Moja sugestia, to zamiast ruchomych bajerów, skupić się na dobrym odwzorowaniu detali. Rozważyć też produkcję modelu starszego, bez kabiny.

Powodzenia :)
 
OP
OP
C

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#5
Bizony Rekord były fabrycznie z kabiną. Wersje bez kabiny były eksportowane do krajów bliskiego wschodu. Słynne modele z daszkiem to Bizon Z040/Z043 i SUper Z050/Z056. :)
 
OP
OP
C

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#7
Najpierw trzeba zebrać informacje,czy Rekord wypali. Obecnie takiego modelu nie ma. Więc będzie to innowacja na rynku!
 

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#8
Ja też jestem zdania że wcześniejszy model byłby bardziej chodliwy. Duża ilość osób robiących makiety robi je w "kolejowej" III epoce czyli w latach 60-tych i model z lat 80-tych im nie będzie pasował. Z resztą właśnie Z050/Z056 jest najbardziej charakterystyczny na naszej wsi aż po obecne czasy. Nie chce robić koncertu życzeń ale uważam że Z050/Z056 byłby trafniejszy na początek produkcji
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.867 5 0
#9
Również uważam, że z marketingowego punktu widzenia starsza wersja byłaby najrozsądniejsza, ponieważ pasuje do odległych czasów i można ją spotkać jeszcze dzisiaj.
 
OP
OP
C

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#10
Macie dużo racji Panowie. Jednak aby podjąc najtrafniejszą decyzję, trzeba było poznać szersze spektrum odbiorców. Najwiekszym procentem odbiorców będą rolnicy, niewykluczam też,ze redakcje prasy rolniczej, inne firmy rolnicze, uczelnie wyzsze, więc trzeba tutaj tę dobrze poznać środowisko. Sama fabryka w Płocku pozytywnie przyjeła pomysł. Dlatego wybór padł na Rekorda.

Historia Bizona rozpoczeła się na dobre w 1971 roku. Więc lata 60-te, to za wcześnie na niego!:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.559 386 20
#12
Pomysł bardzo fajny i z chęcią przygarnę taką sztukę. Popieram pomysł z ruchomymi częściami, pod warunkiem, że nie za bardzo podniosą cenę. Bo niestety przy zasobności polskiego portfela to cena będzie tu grała bardzo ważną rolę. Lepiej go dobrze odwzorować, bez widocznych błędów, niż inwestować w ruchome elementy. Ale to tylko moje zdanie.:podstepny::gwizd:
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
172 1 0
#14
Macie dużo racji Panowie. Jednak aby podjąc najtrafniejszą decyzję, trzeba było poznać szersze spektrum odbiorców. Najwiekszym procentem odbiorców będą rolnicy, niewykluczam też,ze redakcje prasy rolniczej, inne firmy rolnicze, uczelnie wyzsze, więc trzeba tutaj tę dobrze poznać środowisko. Sama fabryka w Płocku pozytywnie przyjeła pomysł. Dlatego wybór padł na Rekorda.

Historia Bizona rozpoczeła się na dobre w 1971 roku. Więc lata 60-te, to za wcześnie na niego!:)

Koledzy pewnie myśleli o kombajnie Vistuli poprzedniku Bizona, która to była przez pewien czas produkowana równolegle z Bizonem w Płocku.

Poniżej fotka kolejowa Ty2 148 Żnin 24.05.1976 ze strony flickr.com H+W Brutzer
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
C

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#15
NIe była. 1 września 1971 zjechała z taśmy ostatnia Vistula,a wjechał Bizon na taśmę produkcyjną. De facto w 1969 powstal prototyp i tzw. seria informacyjna Bizonów.:)[DOUBLEPOST=1391724722,1391724169][/DOUBLEPOST]Dla poruwnania pokazę Wam model niemieckiego kombajnu Fortschritt E514.
http://www.toysandmodels.pl/pl/p/Busch-40167-Kombajn-Rolniczy-Fortschritt-E514-czerwony/870
Jest wykoany dość przyzwoicie, najważniejsze szczegoły są odzworowane, tj. komora silnika, przenośniki ziarnowy i kłosowy, kabina operatora też wygląda przyzwoicie.
 
OP
OP
C

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#17
Ceni się! Było wiele publikacji o historii fabryki. Dzieje FMŻ, 50 lat produkcji kombajnów w Płocku, Notatki Płockie, Albumy okazjonjalne,zadko spotykane,ale jednak mozna je dostać.
 

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.054 36 0
#18
Jak dla mnie ten Busch nie powala na kolana - detal dość słaby. Jednakże gdyby udało Ci się stworzyć podobnego Bizona, byłaby baza do przeróbek na bardziej wypasiony model. Zakładając, że cena będzie zbliżona do Buscha.
 

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#19
A ja zadam inne pytanie: Którego modelu (jeśli w ogóle) wyeksportowano więcej do DDR-ów? Z056 czy Z058? To też powinien być jeden z głównych wyznaczników produkcji modelu ze względu na możliwość jego sprzedaży na największym modelarskim rynku w Europie.

Vistula to byłby cud, ale jest zbyt mało znana aby model dobrze się sprzedał...

Jakość Buscha w zupełności wystarczy. 99% kolekcjonerów nie doceni lepszej jakości a cena, np. o 50 zł wyższa, już ich odstraszy.

Kibicuje projektowi z całych sił, dlatego wskazuje Tobie punkty w których powinna podążyć dyskusja. Jeśli pierwszy model się nie sprzeda w odpowiedniej ilości, to następnego nie będzie.

Dodatkowo z jednej formy (a to największy koszt produkcji modelu) w przypadku Z050/Z056 producent będzie mógł wykonać więcej wariantów modeli...z kabiną, z daszkiem, bez daszku, oznakowane jako Z050... jako Z056.. Dla większości kolekcjonerów to będą kolejne warianty do zakupu do kolekcji, a co za tym idzie większa opłacalność dla producenta (co dla nas owocuje większą szansą na następny model)
 
OP
OP
C

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#20
Tak Grzeju. Biorę to pod uwagę. Kładę nacisk na ankietę, która pomoże podpowiedzieć, czt ten projekt ma sens. Jak wspomniałem wcześniej, najwiekszym procentem odbiorców będą własnie rolnicy. Gdy rozmawiałem z nimi podczas targów Polagra, byli pozytywnie zdumieni, jednak rozmowa z kilkoma osobami nie daje zadnego rozeznania, dlatego kłądę nacisk na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców.

Trzeba zapukać też do dealerów, oni prowadzą swoje sklepy z częsciami zamiennymi i prowadzą też sprzedaż modeli rolniczych, w ich zapatruję duże grono odbiorców. Wy modelarze jestescie tą cenną informacja która podpowie kierunek, w którym isc jeśli chodzi o budowę, wersję. Z056 jest w planie. Ale koszt wykonania byłby znacznie droższy, ponieważ trzeba wykonać barierki na pomoscie, daszek. Kabina wydaje mi się tańsza w wykonaniu. Co jest najfajniejsze w Bizonach, to możliwośc wykonania kilku wersji kolorystycznych.

Podsumowując, najważniejsza jest informacja o popycie, ona da jasną informację producentowi, czy ten rynek jest chłonny, bez niego nie ma co rozmawiać o produkcji seryjnej.

Pytałeś też o export do DDR. Niestety nasz zachodni sąsiad był małym odbiorcą Bizonów. Moi koledzy znalezli dopiero 2 Bizony, które wróciły z Niemiec, a ich rok produkcji to 1996. Większym odbiorcą była Holandia, WIelka Brytania, Dania, Norwegia, Szwecja. Znączącym odbiorcą Bizonów była była Czechosłowacja, Węgry, Białoruś.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.