• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolorystyka zbiorników wagonów cystern na przestrzeni epok modelarskich.

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#1
Czy ktoś jest w stanie przybliżyć zasady malowania tych zbiorników? Np. cysterna do przewozu oleju-obecny model Brawy ma kolor szary, model wydany kilka lat temu przez Fleischmanna-czarny. Modele Roco/Tillig również czarne, ale np. model Piko ma kolor ''groszkowo-szary''. Jeszcze w latach 2000, spotykałem cysterny do oleju opałowego w kolorze czarnym.
Inna sprawa, to pozostałe cysterny. Cysterny z epoki IIIc Roco/Tillig są jasnoszare, a np. Robo z IVa już ciemnoszara.
Na pewno pojawią się jeszcze jakieś pytania.
 

adi

Aktywny użytkownik
Reakcje
216 10 0
#2
Zbyszku, ja też czekam, czekałem na jakąś odpowiedź, podpowiedź, jakieś zdanie które by mi podpowiedziało co dalej...
Kupiłem model cysterny która pasuje do epoki IIIc/IVa rodem z U.S.A. i w końcu ją pomalowalem na srebrno. Będzie woziła etylinę i tyle.. Nikt nie chce pomóc to trzeba samemu sobie radzić.
 

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
543 115 2
#3

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#4
Czy ktoś jest w stanie przybliżyć zasady malowania tych zbiorników? Np. cysterna do przewozu oleju-obecny model Brawy ma kolor szary, model wydany kilka lat temu przez Fleischmanna-czarny. Modele Roco/Tillig również czarne, ale np. model Piko ma kolor ''groszkowo-szary''. Jeszcze w latach 2000, spotykałem cysterny do oleju opałowego w kolorze czarnym.
Inna sprawa, to pozostałe cysterny. Cysterny z epoki IIIc Roco/Tillig są jasnoszare, a np. Robo z IVa już ciemnoszara.
Na pewno pojawią się jeszcze jakieś pytania.
Ojej. Znowu - zależy … Zależy od … epoki, zarządu, ładunku.
Mam wrażenie, że na PKP np. do produktów naftowych najpierw był szary, potem jakby srebrny, potem powrócono do szarego, i właśnie co było dalej? Czerwonawy, ale znowu te białe 406R były do czego.
Natomiast cysterny do ciężkich produktów naftowych miały czarny kolor.
I właśnie te oleje? Brawa i wewnętrzny Fleischmann. Czy były różne rodzaje olejów, czy też jest to wynikiem zmiany przepisów, czy też różnego malowania wagonów handlowych i wewnętrznych.
 

Podobne wątki