• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie Kolorystyka zbiorników wagonów cystern na przestrzeni epok modelarskich.

Zbyszek

Zajebistość roku
#1
Czy ktoś jest w stanie przybliżyć zasady malowania tych zbiorników? Np. cysterna do przewozu oleju-obecny model Brawy ma kolor szary, model wydany kilka lat temu przez Fleischmanna-czarny. Modele Roco/Tillig również czarne, ale np. model Piko ma kolor ''groszkowo-szary''. Jeszcze w latach 2000, spotykałem cysterny do oleju opałowego w kolorze czarnym.
Inna sprawa, to pozostałe cysterny. Cysterny z epoki IIIc Roco/Tillig są jasnoszare, a np. Robo z IVa już ciemnoszara.
Na pewno pojawią się jeszcze jakieś pytania.
 

adi

Aktywny użytkownik
#2
Zbyszku, ja też czekam, czekałem na jakąś odpowiedź, podpowiedź, jakieś zdanie które by mi podpowiedziało co dalej...
Kupiłem model cysterny która pasuje do epoki IIIc/IVa rodem z U.S.A. i w końcu ją pomalowalem na srebrno. Będzie woziła etylinę i tyle.. Nikt nie chce pomóc to trzeba samemu sobie radzić.
 

nohab

Znany użytkownik
#3

404W

Znany użytkownik
#4
Czy ktoś jest w stanie przybliżyć zasady malowania tych zbiorników? Np. cysterna do przewozu oleju-obecny model Brawy ma kolor szary, model wydany kilka lat temu przez Fleischmanna-czarny. Modele Roco/Tillig również czarne, ale np. model Piko ma kolor ''groszkowo-szary''. Jeszcze w latach 2000, spotykałem cysterny do oleju opałowego w kolorze czarnym.
Inna sprawa, to pozostałe cysterny. Cysterny z epoki IIIc Roco/Tillig są jasnoszare, a np. Robo z IVa już ciemnoszara.
Na pewno pojawią się jeszcze jakieś pytania.
Ojej. Znowu - zależy … Zależy od … epoki, zarządu, ładunku.
Mam wrażenie, że na PKP np. do produktów naftowych najpierw był szary, potem jakby srebrny, potem powrócono do szarego, i właśnie co było dalej? Czerwonawy, ale znowu te białe 406R były do czego.
Natomiast cysterny do ciężkich produktów naftowych miały czarny kolor.
I właśnie te oleje? Brawa i wewnętrzny Fleischmann. Czy były różne rodzaje olejów, czy też jest to wynikiem zmiany przepisów, czy też różnego malowania wagonów handlowych i wewnętrznych.
 

Podobne wątki