Czy ktoś z forumowych ekspertów mógłby zbornie podzielić się wiedzą na temat kolorystyki wnętrza budek maszynistów parowozów PKP z II ep. pochodzenia niemieckiego i austro-węgierskiego? Mam na myśli, czy było ono przypadkowe, czy ujednolicone?
Z tego, co wyczytałem i wypatrzyłem ze zdjęć modeli na forum i w sieci -- choć mogę się mylić -- b. parowozy przejęte z KPEV miały szaro-zielone (ew. szare) wnętrze budek, podobnie maszyny b. kolei kkStB, a same kotły czarne (a może tylko wybrudzone?). Czy to reguła, czy od lat 20. XX w. malowano już wnętrza kabin parowozów PKP tą samą farbą co z zewnątrz? Czy była jakaś norma PKP w 20-leciu międzywojennym, która regulowała kwestię kolorystyki wnętrza kabin? Może istniał jakiś konkretny wzorzec koloru jeśli nie był to czarny?
Z tego, co wyczytałem i wypatrzyłem ze zdjęć modeli na forum i w sieci -- choć mogę się mylić -- b. parowozy przejęte z KPEV miały szaro-zielone (ew. szare) wnętrze budek, podobnie maszyny b. kolei kkStB, a same kotły czarne (a może tylko wybrudzone?). Czy to reguła, czy od lat 20. XX w. malowano już wnętrza kabin parowozów PKP tą samą farbą co z zewnątrz? Czy była jakaś norma PKP w 20-leciu międzywojennym, która regulowała kwestię kolorystyki wnętrza kabin? Może istniał jakiś konkretny wzorzec koloru jeśli nie był to czarny?