• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja waloryzanta MIKOT 1

Czy podoba Wam się moja praca włożona w te modele?

  • tak

    Votes: 4 8,5%
  • nie

    Votes: 43 91,5%

  • Ogółem głosujących
    47
  • Ankieta zamknięta .
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

MIKOT 1

Aktywny użytkownik
#1
Witam!

Nazywam się Piotr. Mieszkam w Łodzi. W wolnych chwilach zajmuję się modelarstwem kolejowym w skali h0. Kolekcjonuję modele w II,III i IV epoce, a czasami nawet w VI epoce (polskie i niemieckie). Lubię waloryzować parowozy. Znaczną część modeli nabyłem w sklepie Drim. Do niektórych lokomotyw dodaję elementy fototrawione od Ostbahna. Na forum będę się udzielał, odpowiadał na pytania oraz prezentował swoje modele i prace nad nimi. Mam nadzieję, że zostanę zaakceptowany przez Was.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Aktywny użytkownik
#4
Niedawno zająłem się waloryzacją wojennej wapniarki. Model jest co prawda z "zabawkowego" zestawu, ale jak dorobię ażurowe stopnie manewrowego, to na pewno będzie lepiej wyglądać. Ach gdyby były napisy na ramach... Nie jest taki zły:). Oto pierwszy etap patyny:
DSC01793.JPG
DSC01794.JPG
DSC01795.JPG

I przykład stopni manewrowego od Ostbahna w chłodni:
DSC01817.JPG
 

t_domagalski

Aktywny użytkownik
#9
Stopnie powinny być oczywiście zamontowane "do przodu", czyli prostopadle do czołownicy wagonu.

A odnośnie wapniarki - jeśli się da, to zmyj z niej obecna patynę i spróbuj od nowa. Obecnie za bardzo widać pociągnięcia mokrego pędzla.
Wapno w wapniarkach przewoziło się w stanie suchym, sypkim. Wagon tego typu powinien być więc raczej zapylony a nie ochlapany. Ewentualne zacieki były efektem spłukiwania osadów przez deszcz.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Aktywny użytkownik
#13
Wiem, od początku te stopnie były dziwne. Nie wiem czy zauważyliście, ale to jest wagon II epokowy, zdjęcia stopni (wyżej) są obecne. A poza tym przyjrzyjcie się Ostbahnowi: (może takie były)
image2178.jpg

(ich się na da zamontować inaczej)
DSC01840.JPG
DSC01841.JPG
DSC01843.JPG

A fabryczne były takie:
DSC01845.JPG

Brawa i Exact zrobili to jeszcze inaczej:
DSC01855.JPG
DSC01847.JPG

PS. Bądź tak miły i pokaż jak ty zwaloryzowałeś wapniarkę. Wyżej napisałem, że to dopiero początek.
Ale można też tak: "Nie będziesz mi rozkazywał! To moja wapniarka!":)
Poprawiłem ją:
DSC01846.JPG

Dziękuję za rady.
 

Paweł.W-wa

Aktywny użytkownik
Donator forum
#15
(ich się na da zamontować inaczej)
Da się, da się ;) Chodzi o to, żeby tą część wspornika stopnia zaznaczoną na czerwono przymocować płasko do czołownicy, a część wspornika zaznaczoną na zielono skręcić o 90 stopni. Tak jak jest na wcześniejszych fotkach pokazanych przez kolegów ;)
 

Załączniki

m_zntk

Znany użytkownik
#17
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Aktywny użytkownik
#18
Dlaczego mam go myć! Benzyny się zachciało! Mnie się podoba, tym z Drimu też. Nie zrozumiałeś; jest tłusty od oparów z generatora dymu! A nawet jeśli coś nie wyszło to nie wierzę, że Ty nie "upaprałeś" nigdy żadnego modelu. Zawsze coś może się nie udać tak, jak chcemy.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Aktywny użytkownik
#19
Dlaczego mam go myć! Benzyny się zachciało! Mnie się podoba, tym z Drimu też. Nawet jeśli coś poszło nie tak, to nie uwierzę, ze Ty nigdy nie "upaprałeś" żadnego modelu. Zawsze może być lepiej, ale jest, jak jest. Dobranoc.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.