• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolekcja Pocztówek Kolejowych - polski tabor kolejowy (nie parowy)

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#1
Witam.
Ostatnio zamieściłem kilka zdjęć w tematach związanych z prawdziwą koleją i po krótkiej dyskusji zostałem namówiony by utworzyć wątek prezentujący moją kolekcję pocztówek kolejowych. Dla celów prezentacyjnych podzielę ją na kilka części - początkowo - polskie parowozy, polski inny tabor kolejowy , dworce i infrastruktura kolejowa. Być może pojawią się dalsze watki np. kolejki wąskotorowe , karki pocztowe i koperty z motywami kolejowymi / datownikami kolejowymi.
Będę się starał zamieszczać po kilka pocztówek w każdym temacie co tydzień, a i tak wystarczy na kilka lat.
Jestem posiadaczem wszystkich prezentowanych walorów. Jeśli to tylko możliwe, będę podawał wydawcę i autora zdjęcia - jeśli tego nie zrobię, a ktoś zna autora, lub nawet nim jest proszę o informację. Pocztówki zamieszczam wyłącznie w celach prezentacyjnych.
Zapraszam do komentarzy i wzbogacania mojej wiedzy o prezentowanych budynkach czy jednostkach taboru. Proszę również o sugestie co można zmienić w opisach lub innych częsciach mojej prezentacji.
Miłego oglądania.
Remi
 
OP
OP
morgg8

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#3
EN80-08 przed dworcem kolejowym w Grodzisku Mazowieckim. Zdjęcie J.F.Beegera. Wydawca Biuro Wydawnicze RUCH. Nie znam roku wydania, ale wysłana w roku 1969. Czy wagony te jeździły w prezentowanym zestawieniu ? - z dwoma doczepnymi. Pocztówka z obiegu pocztowego.
 

Załączniki

OP
OP
morgg8

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#6
Dziś drezyny na bazie Warszawy.
Na czterech pierwszych produkty Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych w Nowych Skalmierzycach. Dwie ostatnie to konstrukcje wzorowane na naszych drezynach ale wykonane na Węgrzech.

Pierwsza to "Garbuska" ze skansenu w Chabówce na zdjęciu Jana Drelińskiego. Pocztówka wchodziła w skład zbiorku 10 kartek prezentujących tabor Skansenu Chabówka, wydanego przez L-Print z Lublina.
Na drugiej - Produkowana wyłącznie eksport wersja kombi Warszawy na czechosłowackiej pocztówce. Zdjęcie inż. J. Bek, wydawca PRESSFOTO z Pragi
Trzecia - Warszawa sedan kolei czeskich DMV-73015 na fotofrafii Jakuba Valtra. Wydana w 2002 roku przez A.Juranek, Dolni Lipka dla Klub pratel kolejovych vozidel Brno.
Czwarta prezentuje m.in. Warszawę sedan na zlocie drezyn w Zubrnicach. Fotografował R.Muller. Na pozostałych zdjęciach dezyna Hollander z 1903 kolei węgierskich, drezyna X711 z 1952, replika drezyny inspekcyjnej z 1851 oraz coś określane jako Trafmistrovske kolo Wohanka z 1924. Pocztówka czeska, wydawca Zubrnicka Musealni Zeleznice.
Pocztówka piąta - drezyna kolei węgierskich należąca do Vasuti Muzeum 14.09.1995. Fotografował Kovach Laszlo. Wydawca Top Card Kiado
Na szóstej - drezyna Pft 661 szemelyvagany-gepkocsija Veszembren 1 lutego 1995. Fotografia Letenyei Tamas. Wydawca Top Card Kiado
Wszystkie pocztówki bez obiegu pocztowego.
 

Załączniki

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#7
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.376 463 29
#9
Produkowana wyłącznie eksport wersja kombi Warszawy
Co kolega @morgg8 ma na myśli pisząc o produkcji wyłącznie na eksport? O ile wiem, drezyn na bazie Warszawy nigdy nie produkowano seryjnie, w żadnej wersji. A normalne samochody Warszawa w wersji kombi jak najbardziej były produkowane na rynek polski. Nie było łatwo je kupić (a jakie samochody było łatwo?), ale były.
mistrovské może znaczyć "arcydzieło" albo chodzi o jakiś kiedyś wyścig tych rowerków
A może chodzi po prostu o pojazd toromistrza - trat' to po czesku tor.
 
OP
OP
morgg8

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#10
Czytałem kiedyś, że dla PKP była wersja "Garbuska" i sedan, egzemplarze kombi do Czechosłowacji. Zawsze chciałem zdobyć monografię KZN Skalmierzyce - może by to wyjaśniła.
 
OP
OP
morgg8

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#12
Dziś pora na 6D, 101D i 6DM
1 - SM42-756 na fotografii Henryka Magonia i wydana HEMAG Podgórzyn.
2 - SM42-1107 zjeżdżający z Ogorzelca do Kowar w czercu 1998, zdjęcie również autorstwa Pana Henryka Magonia, wydawca HEMAG.
Te dwie pocztówki należą do chyba najpopularniejszych pocztówek kolejowych w Polsce.
3 - SP42-.. (051?) o nieznanym numerze z pociągiem Jelenia Góra - Lwówek Śląski na moście w Pilchowicach w październiku 1998. Fotografia autorstwa Pawła Winnickiego. Wydawcą jest Kolejowa Oficyna Wydawnicza z Warszawy.
4 - SP42-051 pociąg relacji jak wyżej. Miejsce wykonania to podobno Wleń. Fotografował ponownie Paweł Winnicki w październiku 1998. Podobny czas wykonania, linia i skład pociągu pozwalają przypuszczać, że na widokóce 3 również jest SP42-051. Wydawca Kolejowa Oficyna Wydawnicza z Warszawy.
5 - SP42-173 z pociągiem relacji Głogów - Tuplice. Fotografował Paweł Winnicki w październiku 1998. Wydawca Kolejowa Oficyna Wydawnicza z Warszawy.
6,7 i 8 - Marokańska 6DM - DG210 w Meknes. Zdjęcia autorstwa Guillaume Pourageaux wykonane 8 kwietnia 2008. Wydawcą wszystkich jest Optique Sociale
 

Załączniki

OP
OP
morgg8

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#13
1 - Francuska pocztówka prezentująca pociąg relacji Warszawa-Berlin i prowadzony EU05-15, czekający na odjazd na dworcu Warszawa Wschodnia. W 1979 roku sfotografował ją R. Adamowitch, a wydał EUROLUX.
2 - Polska pocztówka prezentujaca EP05-16. Fotografował Ryszard Boduszek, a wydał HEMAG Podgórzyn we współpracy z Klubem Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.376 463 29
#14
Te dwie pocztówki należą do chyba najpopularniejszych pocztówek kolejowych w Polsce.
Zabawne, bo akurat tych dwóch nigdy nie widziałem.
W 1979 roku sfotografował ją R. Adamowitch
Na pewno wcześniej, niż w 1979 roku. W 1979 wszystkie EU05 były już przebudowane na EP05, poza tym typ przednich świateł wskazuje na okres dużo wcześniejszy, może nawet rok 1969.
 
OP
OP
morgg8

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#15
Popularne są, mam ich chyba po 7-8 sztuk. Często tez przewijają się na Allegro.
Co do zdjęcia, nie wiem. Być może podany rok jest rokiem wydania pocztówki.
 
OP
OP
morgg8

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#16
Dziś inny produkt zagraniczny w służbie PKP.
1 - Wagon spalinowy SN61-183 Skansen Chabówka 29 lipiec 2007. Zdjęcie Pavol Klimcik. Wydawcą jest Klub zeleznicnych modelarov a priatel'ov zeleznic v Komarne na Słowacji, drukował natomiast Nestpress Kft. z Budapesztu - pocztówka bardzo międzynarodowa.
2 - Wagon motorowy SN61-139 z pociągiem turystycznym. Fotografował R. Gawek. Wydawca PKP. Przybity stempel Skansen Parowozownia Kościerzyna
3 - Wagon spalinowy SN61-168. Fotografia Tomasza Kołodziejskiego. Pocztówka ze zbiorku 10 kartek prezentujących tabor Skansenu Chabówka, wydanego przez L-Print z Lublina.
4 - SN61 -140. Opis Lipawa Tucholska. Pociąg osobowy Czersk Bydgoszcz z wagonem motorowym SN61-140 ( Ganz MAVAG ). Fotografia Rafała Matuszewskiego z 12.11.1995. Wydawca Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, drukował GRYF DRUK.
5 - Pocztówka Francuska wydana w 1979. Opis Elan du Confluent Traction Electique et Diesel au PKP, Autorail assurant la liaison Inowrocław - Toruń 09/76. Fotografia D. Adamowitch. Wydawca Eurolux.
6 - Wagon spalinowy SN61-183 linia Korzybie - Bytów 11 wrzesień 1996. Fotografował Grzegorz Jagielski. Wydawca HEMAG Podgórzyn.
 

Załączniki

OP
OP
morgg8

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#17
Był już produkt czechosłowacki, węgierski, pora na rumuński.
1 - ST43-29 na fotografii Henryka Magonia, wydana przez HEMAG Podgórzyn.
2 - ST43-30 pocztówka francuska z 1979 roku. Fotofrafował D. Adamovitch a wydał Eurolux.
Dla mnie bardzo zabawny jest opis tego co widzimy na fotofrafii - "pusty pociąg, ciągnięty przez diesel Ty43 na trasie Pita-Krysz 08.1977"
3 - ST43 -399 z węglarkami w Pianówce - odcinek Bzowo Goraj - Czarnków, 24.09.2009. Fotografia Sławomira Wielgosza. Wydała Drukarnia-Wydawnictwo KMB z Obornik we współpracy z NAdwarciańską Koleją Drezynową.
4 - Nieznany z numeru ST43 CTLu. Fotograf whitelook, wydawca houseofpostcards.pl
 

Załączniki

OP
OP
morgg8

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#18
W dniu dzisiejszym produkt radziecki z Ługańska (Woroszyłowgrad)
1 - ST44-1095 z 1987r. na fotografii Pawła Winnickiego. Wydawca HEMAG Podgórzyn.
2 - ST44-613 w Chojnicach 23.07.2002. Pocztówka węgierska, fotograf Remenyi Gyula. Wydawca TOP CARD Kiado.
3 - ST44 na czele międzynarodowego sypialnego pociągu pospiesznego relacji Praga - Moskwa. Fotografia D. Adamovitch. Wydawca Eurolux 1979.
Czy ktoś może podać czy pocią ten posiadał nazwę , w jakim miejscu mogło być zrobione zdjęcie?
4 - Dwie ST44 oraz dwie SM30 na terenie słupskiej szopy. Autor i czas wykonania zdjęcia nieznany, wydawca również. Jedyną wskazówką jest stempel okolicznościowy - 150 rocznica powstania kolei na ziemi słupskiej - 1869 - 2019.
Być może autor jest kolegom znany?
 

Załączniki

OP
OP
morgg8

morgg8

Znany użytkownik
Reakcje
952 0 0
#19
Dziś rodzina lokomotyw chyba najpowszechniejsza w ruchu, a pasażerskim na pewno.
1 - EU07-506 w fotografii Henryka Magonia. Wydawca HEMAG Podgórzyn
2 - EU07-369 (lub inna z 3 na początku) Łódź Chojny. Autor nieznany, wydawca Dyrekcja Okręgu Poczty w Łodzi VIII.2002.
3 - Nieznana z numeru EU(EP?)07 z pociągiem ze Szklarskiej Poręby na moście nad Bobrem. Fotografował Henryk Magoń a wydał HEMAG Podgórzyn.
4 - EU07-469 w fotografii Henryka Magonia. Wydawca HEMAG Podgórzyn przy współpracy z Klubem Sympatyków Kolei we Wrocławiu. Zastanawia mnie zasłonięcie przydziału lokomotywy.
5 - EU07-483 fotografował M. Panasiewicz. Wydał Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych.
6 - EU07 z pociągiem Ex8110 "Mewa" ze Szczecina w Poznaniu nad trasą PST. Fotografia Marka Malczewskiego, wydał Poznański Klub Modelarzy Kolejowych.
7 - Bardzo powściągliwa w opisie kartka.
Opis to "Type 201E". Jednego jestem pewien to nie 201E, wydaje mi się, że 3E, ale proszę o ewentualne poprawki. Wykonano za zgodą ARS POLONA Warszawa 11/85.
8 - EU07-408, opis podaje - lokomotywa elektryczna EU07-408 z pociągiem Odessa. Czy jest to nazwa? Fotografia Piotra Szyszko. Wydało Stowarzyszenie Sympatyków Komunikacji Szynowej z Warszawy.
9 - EU07-152 w otoczeniu innych lokomotyw tego typu oraz ET22. "Old locomotives - photo by Radosław Maciejewski. Wydał - houseofpostcards.pl.
10 - EU07-139 na stacji Warszawa Główna - w tle eksponaty Muzeum Kolejnictwa w Warszawie - rok wykonania 1984. Fot. Jerzy Szeliga. Wydała Stacja Muzeum.
11 - EP07-1040 z pociągiem R-58121 "Albatros" Malbork-Gdańsk-Szczecin w Runowie Pomorskim, 27.08.2008. Fotografia Matthias Jagusch. Wydawca Arbeitsgemeinschaft Schienenverkehr Munsterland e.V.
12 - EP07-534 z pociągiem turystycznym "Św. Jacek" relacji Przemyśl Gł. - Lednica na XII Ogólnopolskie Spotkanie Młodych Lednica 2009 gotowy do odjazdu za stacji Wrocław Gł.. Fotografował Maciej "WARS-ik" Szewczyk 6.6.2009. Wydało Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych.
13 - Jeden z protoplastów linii - EU06-10 "Anglik" w fotografii A. Bożka. Wydał Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych.
14 - EP08-006, fotografował Paweł Winnicki, wydał HEMAG Podgórzyn.
15 - EP08-001 w początkowym malowaniu - "Train Express : Warszawa - Lublin - BB Type EU". Fotografia D. Adamovitch, Wydał Eurolux 1979.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.376 463 29
#20
Opis to "Type 201E". Jednego jestem pewien to nie 201E, wydaje mi się, że 3E, ale proszę o ewentualne poprawki.
To nie jest ani 201E (ET22), ani 3E (ET21), bo obie mają 6 osi. Moim zdaniem jeżeli w ogóle, to jest to EU07, raczej starsza wersja 4E, nie nowsza 303E. 303E ma charakterystyczne duże zgarniacze, "pługi", a na zdjęciu zgarniaczy w ogóle nie widać. Pytanie, czy to w ogóle jest w Polsce i czy to jest polska lokomotywa, bo całość wygląda dość podejrzanie. Na przykład pantografy wydają się za blisko czoła lokomotywy. Pomijam już fakt, że w 1985 roku EU07 z pociągiem towarowym była wielką rzadkością.
 

Podobne wątki