• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Kolekcja Luc1979

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#1
WItam Szanownych Forumowiczów

Jakiś czas temu zacząłem zastanawiać się nad doborem parowozu do składu dwuosiowych boczniaków (ex-saksońskich i ex-niemieckich ujednoliconego typu) w epoce IIIc z przydziałem DOKP Katowice samotnie stojących w jednej z gablot.
Analiza kilkudziesięciu zdjęć "śląskich klimatów" z tych czasów wskazywał albo na OKl2, albo Ok1.
Ponieważ w pudełku miałem OKl2 produkcji Roco z nieinteresującej mnie już epoki IIIb (DOKP Olsztyn, Par.Korsze) wybór padł na OKl2.
Pewnym problemem był wybór konkretnego egzemplarza. Dwa zdjęcia (w załączeniu) przedstawiały egzemplarz (numer inwentarzowy 27), którego historia jest trudna do ustalenia (skasowany po wypadku w 1965) roku. Pewne jest, że na przełomie lat 50 i 60 stacjonował w DOKP Katowice, prawdopodobnie w Parowozowni Jaworzno-Szczakowa.

77b9306533.jpeg OKl2-27 Katowice 2.jpg
Ostatecznie wybór padł właśnie na OKl2-27, tyle że z uwagi na brak odpowiedniej kalki dostała przydział do Parowozowni Katowice;
Konwersji podjął się @kuligan
Ze zdjęć wynika, iż budka i skrzynie węglowe miały minimalnie jaśniejszy odcień od kotła, więc ustaliłem z Kuliganem, iż zostaną pomalowane na ciemno-oliwkowy kolor typowy dla tendrzaków osobowych PKP.
Model jest oczywiście wyposażony w dekoder dźwiękowy oraz światła wg. przepisów PKP;

Autorem zdjęć jest @Bronco_Billy
Zapraszam do oglądania.

IMG_2492.jpg IMG_2493.jpg IMG_2494.jpg IMG_2492.jpg IMG_2495.jpg IMG_2496.jpg IMG_2497.jpg IMG_2498.jpg IMG_2499.jpg IMG_2500.jpg IMG_2501.jpg IMG_2502.jpg IMG_2503.jpg IMG_2504.jpg IMG_2491.jpg
 
OP
OP
luc1979

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#7
Czy nie późniejsze?
Wydaje mi się ,że żółte tablice ostrzegawcze zaczęto montować później.
Może ktoś z kolegów wie ,w którym roku weszło zarządzenie o ich montowaniu?
Ponad wszelką wątpliwość OKl2-27 został skasowany w 1965 roku. Przegrzewacze z dymnic na ex-niemieckich parowozach były demontowane na początku lat 60. Więc zdjęcie musiało zostać zrobione w pierwszej połowie lat 60 XX wieku;
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
#9
Łukasz piękny model (y):)
Pozwolę sobie na taki wpis. W moich zapiskach mam odnotowane odnośnie OKl2-27

Zbudowany w zakładach KRUPP nr. fabr. 1317 w roku 1934.
Pierwsze oznaczenie 64 314
Przyjęty na stan w 1945 roku DOKP Wrocław
01.09.1946 r oznakowany jako OKl2-27
17.03.1947 w DOKP Poznań -MD Jarocin ( tutaj nie wiem czy na stan -czy delegacja ?)
30.04.1947 DOKP Warszawa
xx.xx.xxxx DOKP Katowice MD Orzesze
Skreślenie ze stanu i kasacja 22.12.1965 w ZNTK Nowy Sącz

Pozdrawiam serdecznie
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#13
Łukasz piękny model (y):)
Pozwolę sobie na taki wpis. W moich zapiskach mam odnotowane odnośnie OKl2-27

Zbudowany w zakładach KRUPP nr. fabr. 1317 w roku 1934.
Pierwsze oznaczenie 64 314
Przyjęty na stan w 1945 roku DOKP Wrocław
01.09.1946 r oznakowany jako OKl2-27
17.03.1947 w DOKP Poznań -MD Jarocin ( tutaj nie wiem czy na stan -czy delegacja ?)
30.04.1947 DOKP Warszawa
xx.xx.xxxx DOKP Katowice MD Orzesze
Skreślenie ze stanu i kasacja 22.12.1965 w ZNTK Nowy Sącz

Pozdrawiam serdecznie
Wg książki K. Soidy "Dzieje katowickiego okręgu kolejowego" na 1965.1.1. w Katowicach stacjonowały właśnie OKl2-9 i OKl2-27. MD Orzesze już nie jest wykazywane.
 
OP
OP
luc1979

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#14
Kolego luc1979, czy mógłbyś pokazać zdjęcie tego parowozu z tymi boczniakami?
proszę bardzo. na zdjęciu z TKt48 z Par Siedlce i sķladem warszawskich ryflaków.
20181210_094951.jpg

Co do stacjonowania - próbowałem rozszyfrować przydział ze zdjęcia z Bipą w lepszej rozdzielczości i wg.mnie jest tam przydział Par. Jaworzno-Szczakowa. No ale jeśli podają Par. Katowice to kłócić się nie będę i nawet się cieszę, bo taki przydział na budcevma model. możliwe, że w ramach Dyr katowickiej była przerzucana pomiędzy parowozowniami. OKaelki drugie stacjonowały w kilku tamtejszych parowozowniach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#16
Moim zdaniem to polski "szczupak" dawnego typu ABC (1/2/3 kl.), po likwidacji klasy 3 przemianowany na AB (1/2 kl.). Przy powiększeniu widać aż pięć okien w części 1 klasy (tylko 4 w 2 kl.), z których trzy w środku wagonu wydają się szersze od pozostałych dwóch, co sugeruje, że te środkowe to dawna 1 klasa, a te dwa węższe to dawna 2 klasa.
 
OP
OP
luc1979

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#17
Te ryflaki są od Robo? Daty rewizji to poł. lat 70-tych? Bo ta tekatka jest zrobiona na podstawie zdjęć z 1975 roku.
Zdjęcia są z 1975 roku, ale jeśli weźmie się pod uwagę, że:
1) TKt48-185 stacjonowała w Parowozowni Siedlce od kwietnia 1964 roku
2) na budce jest oznaczenie DOKP Warszawa ( w 1975 zreformowano dyrekcje i w miejsce DOKP Warszawa pojawiła sie Centralna DOKP

to można za prawidlowe uznać zestawienie tego parowozu zarówno z ryflakaki Robo z przydziałem warszawskim zarówno w epoce IIIc (rewizja 1966) jak IVa.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 10
Kolekcje 2
Kolekcje 0
Kolekcje 3
Kolekcje 4

Podobne wątki