• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja kolekcja Intruza...

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#1
Witam Wszystkich
po zaprezentowaniu swoich tub (które w końcu miałem gdzie powiesić...) i zachęcony pozytywną reakcją Forumowiczów zdecydowałem się na prezentowanie elementów swojej skromnej kolekcji w osobnym wątku, tak aby nie zaśmiecać innych.
Generalnie interesuje mnie kolej z północnej części naszego kraju, ze szczególnym uwzględnieniem okolic linii 33 (tutaj można się spierać czy północnej czy centralnej), w bliskim sąsiedztwie której się wychowywałem i która wpłynęła na wybór takiego a nie innego hobby :). Oprócz tego mam trochę modeli z terenów dzisiejszej Polski z epok I i II (z powodów oczywistych nie jest to PKP a KPEV/DRG) no i oczywiście modele SZD/RZD- mimo specyficznego uroku dość kłopotliwe do zbierania, z uwagi na ograniczoną ilość dostępnych modeli lokomotyw- w nieskończoność nie da się zapełniać tub M62 albo WŁ-19...
Na początek- 2 zestawienia pociągów Sierpc- Brodnica- jedno z epoki IIIa (boczniaki Draculi), uzupełnione chłodnią Roco (patyna autorstwa kol. Bernarda Sobczyka) zamiennie z Kddth Roco. Ciągnie OKl2 Roco, z przydziałem co prawda do Korsz, ale służbowe rozkłady jazdy wskazywały na obsługę trakcyjną odcinka Brodnica- Płock na przełomie lat 40/50. Oprócz tego SP42-118 i 3 bonanzy z Grudziądza, to już lata 1990.
IMG_2569.jpg
IMG_2565.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Intruz

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#2
Niejako odpowiadając samemu sobie- skład DR z lat 1970. z gościnnymi występami cystern Kolei Sowieckich i reklamą VEB Fortschritt. Część radziecka zgodnie z zasadami zabezpieczona wagonami ochronnymi, w tej roli Eas-y z setu Brawy, niestety oba identyczne. Na czele BR 132 Roco, w perspektywie zamieniona na ESU.
IMG_2566.jpg
IMG_2356.jpg
 
OP
OP
Intruz

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#3
Witam
W nowym roku kolekcja ewoluuje. Dzisiaj chciałem przedstawić kilka składów, zajmujących miejsce w moim salonie:

Ty2-64 (UMF, okres stacjonowania 2 połowa lat 1970, MD Toruń Kluczyki) z osobowym z Poznania (tegoroczna Bipa Rivarossi). Żadne zdjęcie nie odda piękna tej lokomotywy :love:

IMG_3666.jpg


OKl2-21 z towosem Giżycko-Kruklanki (1 połowa lat 1950)- wagony Ci Brawy, kryte Roco i Klein:

IMG_3670.jpg


WŁ19 (Eurotrain) z cysternami MPS produkcji manufaktury VaGoN Modell:

IMG_3669.jpg
 
OP
OP
Intruz

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#6
I jeszcze towarowa część stacji.
E95 ze składem 12 talbotów OOt i brankardem ze stacji Breslau Mochbern (Brawa)
132 (ESU) z towarowym DR- wagony ochronne Brawy i 4 cysterny do produktów naftowych i 1 do gazu produkcji Onegi
44 (mazutowa, Trixa) z mieszanym DB- połączenie wagonów Brawy, Exact-Train i ESU... Generalnie ichnia epoka IIIc (rok 1960 i później) daje wspaniałe możliwości zestawiania składów z Miniatur Wartościowych Technologicznie ;), w dodatku pasujących do siebie datami rewizji. Docelowo będą tego 2 tuby po 180 cm...

IMG_3673.jpg
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
#7
Mi się spodobała szczególnie radziecka część prezentacji, jest to coś nowego. Oczywiście nie umniejszam tutaj roli Ty2 z Bipą :) ale modele kolei radzieckich nie są często prezentowane a ja je bardzo lubię podobnie jak wąskotorówki mimo , że sam nie posiadam takich modeli kolei radzieckiej..........pomijając model chłodni SŻD z Piko. Bardzo ładna kolekcja do tego bardzo ładnie wyeksponowana.
 
OP
OP
Intruz

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#8
Radziecka część nie jest szczególnie liczna, raptem kilka cystern i wagonów sypialnych. Chcę jednak zestawić zwarty skład „beczek” zabezpieczony wagonami ochronnymi, niestety identycznymi. Będę sukcesywnie dodawał zdjęcia, w miarę wolnego czasu i swoich nędznych umiejętności. Niestety, staram się zbierać pociągi, a te najlepiej prezentować razem, tzn. w tubie...
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
#9
Nie zawsze ilość idzie w jakość :), piękno z samej swojej natury jest zjawiskiem nie często występującym. Dla mnie są to modele bardzo ładne i ciekawe nawet gdybyś miał je w małej ilości. Jeśli nastąpi rozbudowa składu tym bardziej przyjemnie będzie popatrzeć na taki pociąg. Ja na marginesie oglądam czasami pociągi z Rosji i fascynuję się tym dymem a czasami i ogniem z wydechów :) i te odmienne ale ładne konstrukcje.
 
OP
OP
Intruz

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#11
Trochę się pozmieniało od maja...

Moja towarowa epoka III- mieszany skład towarowy DB (Brawa, ESU, Exact) z mazutową 44 (Trix), wahadło węglowe SNCF (OCEM od REE i LS, 4-osiowa USTC od Fleischmanna) z węglową 141R (Jouef) i mieszany PKP (Brawa/EFC) z S160 (Roco) oczekującą na konwersję do Tr203...
 

Załączniki

OP
OP
Intruz

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#12
W "szerszym" ujęciu- wahadło węglowe SNCF, segment szerokotorowych cystern Kolei Radzieckich i wahadło węglowe Śląsk- Berlin (12 z 17 talbotów OOt się zmieściło w tubie) i ST44-190 z zalążkiem składu wagonów 411Vb:
IMG_4538.jpg
IMG_4539.jpg
IMG_4540.jpg
IMG_4541.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Intruz

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#15
Odpowiadając "na szybko"- zależy co chcesz wiedzieć ;). W skrócie- modele kolei amerykańskich robią ogromne wrażenie, mam kilka diesli od nich i ilość detali, dokładność odwzorowania oraz jakość dźwięków powalają. Z innych moich modeli tylko siódemki od SM i lokomotywy od ESU mogą poszczycić się porównywalnym poziomem wykonania.
Challenger i Big Boy to produkty Athearna z serii Genesis, natomiast Y3 jest od Proto 2000. Do każdego odpowiedni sznurek wagonów, generalnie dominują ichnie wagony kryte- czekam na wolny weekend żeby puścić to razem, najlepiej w trakcji podwójnej :D.
Zgadzam się z przedmówcami z wątku o kolejach USA- wystarczy kupić jeden model a później to już idzie samo, stąd rzeź modeli europejskich.
Dorzucam jeszcze duet SD70ACe też Athearn Genesis- te targają brutto z węglem (tak ze 40 wagonów):
IMG_6375.jpg
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.402 28 2
#16
Dorzucam jeszcze duet SD70ACe też Athearn Genesis- te targają brutto z węglem (tak ze 40 wagonów): Zobacz załącznik 738361
Przyznam, że mam ogromną chrapkę na SD70 w malowaniu UP z flagą na przedziale maszynowym i na domiar Athern Genesis. Jaka drogą nabywasz te modele? Jakoś zakup przez ebay, czy nawet bezpośrednio w sklepie na taką odległość mnie przerażają.
Zacna kolekcja!
 
OP
OP
Intruz

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#17
Kupuję na eBay. Odległością się nie sugeruj, na razie (trochę różnych modeli kupiłem), wszystko doszło całe i zdrowe, nawet bez jakiegoś szczególnie długiego oczekiwania. Inna rzecz że fajne modele amerykańskie można dorwać w Niemczech i Wielkiej Brytanii, jednak oczywiście wybór jest znacznie mniejszy niż za Wielką Wodą.
Oprócz efektownego malowania UP mam jeszcze SD60E spółki NS w malowaniu w hołdzie amerykańskim służbom ratowniczym. Z uwagi na swoją pracę musiałem się wyłamać :):
IMG_6376.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.645 33 4
#18
Świetne te modele, o Anthearnie Genesis sporo było pisane już na forum Martela, z racji tego, że nigdy nie dojechałem na żaden event modelarski nigdy nie miałem okazji obejrzeć. Mam nadzieję, że kiedyś w końcu zobaczę na żywo i będzie jakiś punkt odniesienia, tak samo jak do BLI. Choc nie ukrywam, że gdyby nie finanse to chciałbym posiadać coś z Overlanda. Na starym forum bodaj @darecki (nie jestem pewien nicka) pisał fajne porównania rożnych modeli. Z racji tego, że teraz grupa Amerykańska próbuje się skonsolidować szersze opisy modeli by się przydały.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"

PS. UP ma wydany w Anthearnie Genesis takie oto cudo:
SD70ACE
 
OP
OP
Intruz

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#19
Przy okazji wyciągania z tub postaram się o bardziej szczegółowe zdjęcia. Modele są tak obładowane detalami że zawsze się znajdzie coś nowego. Można patrzeć i patrzeć...
Tymczasem jako że ostatnio dominują lokomotywy amerykańskie to w tubach od jakiegoś czasu mieszka sobie 141R od Jouefa. Model opisywany w wątku o kolejach francuskich, w mojej ocenie świetny- bardzo dobrze wykonany, z czystym dźwiękiem i wysoką kulturą pracy. Dodatkowy smaczkiem są działające miniatury sprzęgów śrubowych dołączone do zamontowania.
IMG_6379.jpg
 
OP
OP
Intruz

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#20
Maćku co do Broadway Limited to ich produktom nie można nic zarzucić. Mam od nich 2 lokomotywy i pozbywam się tylko z uwagi na koncentrację na modelach Union Pacific. W niczym nie ustępują modelom producentów europejskich. Z kolei wagony są wykonane świetnie, mam trochę towarowych od Broadway Limited i nie można złego słowa powiedzieć. Super malatura i filigranowe detale. Osobowe mnie nie przekonują- raz że same w sobie nieszczególnie mi się podobają, dwa że nawet BLI mimo solidnego wykonania, bogatych detali zewnętrznych i wysokiej jakości malowania potrafi walnąć gwint od śruby mocującej podwozie pośrodku okna... Tutaj jednak niedoścignionym wzorcem są modele europejskie.
Co do Dariusza to fakt- Jego oceny były zwięzłe, ciekawe i okraszone smakowicie wyzwiskami pod adresem producentów- partaczy :ROFL: osobiście bardzo mi brakuje tych recenzji.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 2
Kolekcje 0
Kolekcje 18
Kolekcje 3
Kolekcje 4

Podobne wątki