• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
najprościej by było i najbardziej rozsądnie , brać urobek spod statku i pompować go na brzeg,
ale droga od rozsądku do reala długa i kręta
Właśnie nie ponieważ robienie dołów porefulacyjnych na wysokości Półwyspu Helskiego w odległości niespełna 500 m od brzegu bardziej by szkodziło samemu półwyspowi, ponieważ miało by to wpływ na wymywanie półwyspu podczas sztormów. Piasek można brać właśnie z torów wodnych, które są ciągle zasypywane nowym piaskiem przeniesionym przez prądy morskie i z dna morskiego przynajmniej 1,5 mili morskiej od brzegu.
I jeszcze film ukazujący działanie takiej pogłębiarki w pierwszej minucie filmu


Widzę że plażowo-piaskowy temat rozkręcił się w środku zimy. Ale jak już wcześniej pisałem - podobna akcja miała miejsce w ubiegłym roku na Zatoce Gdańskiej i też była związana z pogłębianiem toru wodnego. Przy okazji - różne niespodzianki w postaci bombek wydobywano.
Nie bardzo też rozumiem użalania się nad zatopionymi parowozami. Pozostałości po wojnie i koniec. Pełno ich w morzu.
Pamiętam, że bodaj do połowy lat 70. na plaży pomiędzy Brzeźnem a Jelitkowem leżały resztki wraku okrętu. Na długości ponad 100 metrów straszyło to ludzi. Był zakaz kąpieli - ale i wtedy byli ciekawscy co włazili pomiędzy żelastwo co często kończyło się źle.
To tak na marginesie plażowo-piaskowych medytacji...
Wraków w Bałtyku Ci pełno;) ale parowozów nie za wiele. Ale myślę że ze trzy do pięciu sezonów sztormów i coś tam się znowu pokaże:)
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Wracając do parowozów zatopionych w piasku, rzeczywiście mamy do czynienia z mega pirnonsensem ,
tu rozczulamy się nad resztkami blach zjedzonymi przez sól w 50-99 %, ach i och ,
i co to jest ,
gdzie w miedzy czasie stoją bez zainteresowania i bez celu unikaty sztuki technicznej w ilościach oszałamiających , co mówi fotka z załącznika.
Rok 2019.
 

Załączniki

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
Wracając do parowozów zatopionych w piasku, rzeczywiście mamy do czynienia z mega pirnonsensem ,
tu rozczulamy się nad resztkami blach zjedzonymi przez sól w 50-99 %, ach i och ,
i co to jest ,
gdzie w miedzy czasie stoją bez zainteresowania i bez celu unikaty sztuki technicznej w ilościach oszałamiających , co mówi fotka z załącznika.
Rok 2019.
To jest Polska właśnie ;) taka jest kultura techniczna w tym kraju i nie ma pieniędzy na nic....
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 103 84
Cytat: "W latach 1929 -1931 Wielka Wieś – Hallerowo została połączona z powstającym wówczas letniskiem – Jastrzębią Górą. Inicjatorem budowy drogi było również Towarzystwo Przyjaciół Hallerowa. Nawierzchnię mającej blisko dziewięć kilometrów drogi stanowiła ręcznie układana kostka bazaltowa, sprowadzana z Wołynia. Wkrótce po oddaniu do użytku odbył się po niej pierwszy wyścig automobilowy. Droga ta, nazywana „Bulwarem Nadmorskim”, służy do dzis i podlega konserwatorowi zabytków.

Dzięki staraniom Towarzystwa wzniesiono także budynek stacji kolejowej, która do 1950 roku nosiła nazwę Wielka Wieś – Hallerowo."
Zrodlo: wladyslawowo.pl/cms/18282/lata_20__wladyslawowo

Cytat: "11 lutego 1920 roku generał Józef Haller przybył do Wielkiej Wsi, gdzie odbył rejs kutrem po Bałtyku. Jeden z jego oficerów – ppłk Henryk Bagiński postanowił kupić tu 20 ha ziemi, nadając nowej osadzie nazwę Hallerowo. Według spisu powszechnego z 1921 r. Wielka Wieś miała wtedy 641 mieszkańców. 15 czerwca 1927 roku powstał przystanek kolei „Hallerowo”, który został zamknięty po niespełna dwóch latach i dnia 15 maja 1929 oddano do użytku stację „Wielka Wieś – Hallerowo”, obecnie Władysławowo."
Zrodlo: www.wladyslawowo.org.pl/wielkiej-wsi-miasta-wladyslawowo/
 
Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
Cytat: "W latach 1929 -1931 Wielka Wieś – Hallerowo została połączona z powstającym wówczas letniskiem – Jastrzębią Górą. Inicjatorem budowy drogi było również Towarzystwo Przyjaciół Hallerowa. Nawierzchnię mającej blisko dziewięć kilometrów drogi stanowiła ręcznie układana kostka bazaltowa, sprowadzana z Wołynia. Wkrótce po oddaniu do użytku odbył się po niej pierwszy wyścig automobilowy. Droga ta, nazywana „Bulwarem Nadmorskim”, służy do dzis i podlega konserwatorowi zabytków.
NIE PODLEGA konserwatorowi zabytków
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
Bo podlega zarządowi dróg albo gminie, albo miastu albo... Może natomiast być objęty nadzorem konserwatora zabytków.
Sprawdzałem w wojewódzkim rejestrze zabytków a jeszcze potem rozmawiałem z kierownikiem Rejonu Dróg Wojewódzkich w Pucku droga nie jest w wojewódzkim rejestrze zabytków. Jest to droga wojewódzka nr 213 podlegajaca pod Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdansku
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
PR czyli Popierdółki Regionalne zatrudniły chyba kogoś kto umie liczyć. Po interwencjach burmistrzów Helu i Jastarni oraz wielu skargach pasażerów PR-y przeliczyło ponownie opłacalność KKA (Kolejowa Komunikaja Autobusowa) czy jakoś tak. Z wyliczeń tym razem im wyszło że KKA jest bardziej kosztowne niż przejazd pociągu (autobusu szynowego) z Władka do Helu. I w związku ze zmianą wyliczeń:ROFL: - w celu wprowadzenia oszczędności od 15 marca na Półwysep będą jeździły tylko pociągi. Aleluja .

A jakby ktoś chciał poczytać jak działa KKA to pisałem w poscie #1.997
 
Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
Sugeruję przy następnej wizycie zaopatrzyć się w piszczałkę, efekty mogą być zdumiewające.
Zobacz załącznik 716080

Bądźcie zdrowi.

Jarek
Z taką tabliczką to może być problem ponieważ raz że korozja spowoduje że odpadnie od zbieralnika. Dwa to element na tyle mały że da się go zdemontować. A w dodatki jakby taka tabliczka nawet się w jakiś cudowny sposób ostała w tym miejscu to prądy morskie mogły by ją przenieść w bliżej nieokreślone miejsce.
 

Podobne wątki