• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Szwed1978

Znany użytkownik
Dzisiaj 12.06.2019 r. na spokojnie przejrzałem blachy z tendra zatopionych parowozów, które... wyglądają przyzwoicie w sensie stan korozji


Zobacz załącznik 657431 Zobacz załącznik 657432 Zobacz załącznik 657433 Zobacz załącznik 657434

Tu widać narożnik tendra
Zobacz załącznik 657435

... a nity jak nowe - jak widać brak dopływu powietrza spowodował znikoma korozję.
Zobacz załącznik 657436 Zobacz załącznik 657437
Zbiornik od powietrza ? spory kawał od zapory w kierunku Kuźnicy.
Zobacz załącznik 657438 Zobacz załącznik 657439 Zobacz załącznik 657440

Na deser podstawa od FLAK 88 mm
Zobacz załącznik 657441
Ciąg dalszy nastąpi, bo mają wyciągać wszystkie parowozy a raczej to co z nich zostało.

Ciągnąc dalej temat
Podkładu stalowego który był wykopany wraz z działem FLAK 88 rozstaw szyn to 600 mm
IMG_20190615_082426.jpg
IMG_20190615_082545.jpg
IMG_20190615_082550.jpg
=
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Teraz trochę na temat parowozów zatopionych w Zatoce Puckiej
30 czerwca skłonił mnie do poszukiwań w zatoce na kolejnej zaporze z parowozów pozostałości i tak udałem sie na zaporę o której pisałem w wątku #2.214 i ponownie ryba z gatunku Babka pomogła w odnalezieniu części parowozów, miała pod blachą wykopana norę czego zawsze szukam przy takich poszukiwaniach i oto znalazłem dwa kawałki blach z tendra lub budki maszynisty. Wcześniej byłem tam z kogą Generałem ale szukałem trochę w złym miejscu. Ta mapa z geoportalu pomogła
Tan obok blachy to ja:)
IMG_20190630_110743.jpg
IMG_20190630_110944.jpg


Tu już widać element obskubany z osadów i rdzy
IMG_20190630_110959.jpg
IMG_20190630_111645.jpg
IMG_20190630_111741.jpg


I trochę takiej aranżacji pozostałości
IMG_20190630_112243.jpg
IMG_20190630_112740.jpg
IMG_20190630_112803.jpg
IMG_20190630_112813.jpg
IMG_20190630_112823.jpg
IMG_20190630_112830.jpg
IMG_20190630_112835.jpg


Do tematu parowozów z Bałtyku wrócę
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Wróćmy do parowozów nad Bałtykiem w trakcie czyszczenia plaż firma miała zlecenie na wykopanie także parowozów. Przyczaiłem się na nich jak będą tam kopać i pojechałem tam. Wykopali te parę blach co wcześniej zamieściłem zdjęcia i to wszystko. W rozmowie z gościem który tym się zajmował mówię Mu że kopią w złym miejscu a on na to że tu nic nie mao_O to ja mi gadam że tam wskazując miejsce gdzie było po sztormie widać osie tendra i cześć skrzyni ogniowej a on na to że tam nic nie ma:ROFL::ROFL::ROFL: . To sobie pomyślałem że mając dwie koparki obawiali się ze tego nie wydobędą i tak sobie parowozy zostały na plaży w najlepsze. Na koniec jeszcze trzy elementy które "znikły" z plaży:);)

Tka wyglądało to przed oczyszczeniem
1.jpg


Trochę oczyszczone
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg


... i oczyszczone:)
6.jpg

Mam pytanie w związku z tym co to może być za rozerwany kawał części
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg

A i o rozpoznanie tego poproszę.
12.jpg
13.jpg

Ten kawał blach to raczej ciężko będzie do czegoś przypisać
14.jpg
15.jpg


Mam nadzieję że jeszcze coś wykopię.
A jeżeli chodzi o przekazanie tych elementów z blachy do Jastarni do skansenu to idzie to jak iskry z dupy:(
 
Eh, kupił by sobie człowiek wagoniki do kolejki, oj kupił... To by był dopiero podłoging extrim...
Dzięki za info, chociaż zdjęcia się pokopiuje... Może się przydadzą...
Pozdrawiam,...
 

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Kolego Szwed ta część w postaci cylindra z podstawką, mogła być mocowaniem jakiejś poręczy/uchwytu/barierki, czy ma ślady istnienia otworu w cylindrycznej części, wtedy to może był jakiś króciec do mocowania rury, ciekawe rzeczy, szukaj dalej.(y)
A ta cylindryczna cześć jaką ma średnicę.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Kolego Szwed ta część w postaci cylindra z podstawką, mogła być mocowaniem jakiejś poręczy/uchwytu/barierki, czy ma ślady istnienia otworu w cylindrycznej części, wtedy to może był jakiś króciec do mocowania rury, ciekawe rzeczy, szukaj dalej.(y)
A ta cylindryczna cześć jaką ma średnicę.
U podstawy 5 cm a sama góra 3 cm. Podstawa lekko łukowata jakby pasowała do kotła i to faktycznie może być podstawa poręczy na kotle
 

newermind

Łowca cech
Donator forum
ŁKMK
Zdaję sobie sprawę, że dla "tubylców" to żadna sensacja, ale dla mnie oglądanie składów z wagonami - do tego piętrowymi - ciągniętymi SU42, to nie lada gratka! Pomimo okropnej pstrokacizny i świadomości, że to wszystko jest tak przebudowane, że niewiele w tym pierwotnej lokomotywy i wagonów, to i tak gęba mi się cieszy! Cóż! Na bezrybiu... Znaczy - na bezwagoniu, to i Bdhpmnsp i coś tam, coś tam - jednak wagonem!:giggle:

29. 07. 2019 r.
Gdynia Główna
SU42-533 wjeżdża z pociągiem z Helu.
DSC_0481.jpg

Oblocik składu.
DSC_0487.jpg

No i jedziemy do "prawie-piekła" ! ;)
DSC_0510.jpg


Władysławowo.
SM42-329 z ostatnim kursem "wagonowym" jedzie w kierunku Helu.
DSC_0556.jpg

SU4210-009 oczekuje zwolnienia drogi w stronę Helu, po wieczorny skład Intercity.
DSC_0540.jpg

Jedno popołudnie i tyle atrakcji, a tu jeszcze kilka dni na półwyspie i w okolicach. :)
 
Newermind, a pamiętasz może, co to za Elektryczny Zespół Trakcyjny jest w drugim planie na drugim zdjęciu??
Pytam, bo wygląda mi on na "Impuls'a"... Tylko czyjego (jaki przewoźnik...)??
Poza tym foty (y)
Pozdrawiam,...
 

Podobne wątki