• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
To z pewnością numer słupa. O ile wiem, w tamtych czasach nie stosowano tablic hektometrowych, umieszczanych na słupach. Takie tablice wprowadzono znacznie później i chyba tylko na słupach trakcyjnych.
 
Może i masz rację, czarne tło, które jest podkładem dla białego sprawiało wrażenie, że na nim jest przymocowana płaska prostokątna tabliczka.
W takim razie nic innego nie pozostaje jak szukać tego gościa na leżaku. ;)
 

Szwed1978

Znany użytkownik
A czy tam właśnie tak nie jest? Ja nie widzę oddzielnej tabliczki.

Zobacz załącznik 647377
Trochę się rozwiązało na stacji Babi Dół takie tabliczki wiszą na słupach telegraficznych. Także ta mała biała tabliczka pod spodem, też jest widoczna to strzałka ale po co ?
Tu strzałki od strony Kościerzyny w kierunku stacji
IMG_20190503_105055.jpg
IMG_20190503_105059.jpg
IMG_20190503_105218.jpg


Tu na słupie na stacji
IMG_20190503_105433.jpg


Oraz przy wiadukcie kolejowym od strony Gdyni strzałki także w kierunku stacji Babi Dół. Przed wiaduktem od strony stacji...
IMG_20190503_110620.jpg


... za wiaduktem od strony Gdyni
IMG_20190503_110706.jpg

Wiem że inna linia ale znakowanie podobne
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Wujek Geoportal się postarał. Ostatnio przeglądając mapę warstw terenu, zauważyłem ze mapa jest bardzo wyraźna i szczegółowa. A gdy przyjrzałem się dokładnie to zauważyłem resztę nasypu kolejowego po którym parowozy zostały wtoczone do Zatoki Puckiej
Czerwona strzałka miejsce przerwania Półwyspu Helskiego.
Zielona strzałka rów zapory przeciwczołgowej który był częścią zapory z parowozów.
Czarna strzałka pozostałości po nasypie kolejowym.
Geoportal 1.jpg
 

Załączniki

Szwed1978

Znany użytkownik
Kuźnica 5 VI 2019 r. tak jakby dalekobieżny;) a dokładniej SA 138-005 Kolei Śląskich od czasu do czasu pokazuje się na Półwyspie Helskim jako pociąg PolRegio. W ramach wymiany na Pomorze trafiły 2 SA 138 a na Koleje Ślaskie z Gdyni pojechały chyba dwa EN-y.
IMG_20190605_114536.jpg
 
Urząd morski w Gdyni rozpoczął prace związane z wbiciem w morze nowych palisad z drewnianych pali w celu spowolnienia prądów morskich, które by niszczyły brzeg morski. W ramach projektu odbywa się czyszczenie plaży ze złomu w miejscach gdzie będą wbite nowe pale w wyniku tych działa zostały wydobyte fragmenty tendra z parowozów które spoczywają na plaży. 03.06.2019 r.
Wystąpiliśmy z Burmistrzem Jastarni o przekazanie elementów do "Ośrodka Oporu Jastarnia 1939" w celu wzbogacenia ekspozycji - czekamy na odpowiedź.
20190604_115502.jpg
20190604_115516.jpg
 
Dzisiaj 12.06.2019 r. na spokojnie przejrzałem blachy z tendra zatopionych parowozów, które... wyglądają przyzwoicie w sensie stan korozji
IMG_20190612_090428.jpg
IMG_20190612_090450.jpg
IMG_20190612_090505.jpg
IMG_20190612_090526.jpg


Tu widać narożnik tendra
IMG_20190612_090558.jpg


... a nity jak nowe - jak widać brak dopływu powietrza spowodował znikoma korozję.
IMG_20190612_090624.jpg
IMG_20190612_090639.jpg

Zbiornik od powietrza ? spory kawał od zapory w kierunku Kuźnicy.
IMG_20190612_092238.jpg
IMG_20190612_092244.jpg
IMG_20190612_092251.jpg


Na deser podstawa od FLAK 88 mm
IMG_20190612_092732.jpg

Ciąg dalszy nastąpi, bo mają wyciągać wszystkie parowozy a raczej to co z nich zostało.
 

Podobne wątki