• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

DieselPower

Aktywny użytkownik
Czy któryś z szanownych kolegów jest w posiadaniu lub jest w stanie wskazać jakieś źródło schematów układów torowych stacji Hel od jej powstania do lat 90tych?
Wspaniale by było do tego móc oglądnąć zdjęcia wykonane na stacji przed latami 90tymi.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
 

DieselPower

Aktywny użytkownik

FENIX

Znany użytkownik
Fajnie ,ale widzę tylko
Ta witryna nie umożliwia bezpiecznego połączenia
Serwer kaszuby24.pl używa nieobsługiwanego protokołu.

ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
 

jastarnik84

Aktywny użytkownik
Od dwóch dni po pułwyspie jeździ luźna lokomotywa. Czy to już zapoznanie się ze szlakiem na sezon letni? Czy IC wejdzie na ten teren i pociągi będą normalnie jeździć zamiast autobusów?
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Fajnie ,ale widzę tylko
Ta witryna nie umożliwia bezpiecznego połączenia
Serwer kaszuby24.pl używa nieobsługiwanego protokołu.

ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
Ponieważ taka sytuacja możne się zdarzyć wklejam cały tekst ze strony:

PKP wybudują 20 nowoczesnych dworców kolejowych!

Polskie Koleje Państwowe S.A. podpisały umowy na realizację kolejnych inwestycji dworcowych – budowę nowych obiektów w formule Innowacyjnych Dworców Systemowych. Z nowych dworców skorzystają pasażerowie z 20 miejscowości położonych na terenie 8 województw.

Zadania realizowane będą w formule „projektuj i buduj”. Wyłoniony wykonawca – konsorcjum firm Helifactor i MERX – będzie odpowiadać za wykonanie dokumentacji projektowej i prac budowlanych na 20 dworcach. Nowe dworce zostaną wybudowane w formule Innowacyjnych Dworców Systemowych dwóch różnych typów, różniących się wielkością oraz funkcjonalnością. W mniejszym budynku (IDS-A) przewidziana została wydzielona poczekalnia w formie półotwartej, ogrzewanej promiennikami osłony, natomiast w większym dworcu (IDS-B) zaprojektowana została zamknięta (wydzielona) poczekalnia wyposażona w klimatyzację. W IDS-ach typu B znajdą się także pomieszczenia kas biletowych oraz wydzielone przestrzenie komercyjne przeznaczone dla punktów handlowo-usługowych. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, w tym także dla podróżnych z niepełnosprawnościami. Pojawią się m.in. ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących oraz tablice tyflograficzne.

Mniejsze dworce (IDS-A) powstaną na stacjach: Biadoliny (woj. małopolskie), Żelistrzewo (woj. pomorskie), Gorzkowice, Wilkoszewice (woj. łódzkie), Barchów, Przetycz (woj. mazowieckie).

Dworce typu IDS-B zostaną zbudowane na stacjach: Chałupy (woj. pomorskie), Biskupice Wielkopolskie, Pobiedziska Letnisko (woj. wielkopolskie), Janikowo (woj. kujawsko-pomorskie), Rogów (woj. łódzkie),Chrzęsne, Dobczyn, Ząbki (woj. mazowieckie), Czarna Tarnowska (woj. podkarpackie), Sterkowiec (woj. małopolskie), Kanie, Kraśnik, Sadurki, Świdnik Miasto (woj. lubelskie).

Koszt wykonania wszystkich inwestycji to niemal 90 mln zł. Budowa nowych dworców zostanie dofinansowana ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Innowacyjne Dworce Systemowe to autorski projekt PKP S.A. obejmujący budowę nowych, parterowych budynków z zastosowaniem proekologicznych rozwiązań, takich jak panele fotowoltaiczne, odzysk wody deszczowej do spłukiwania toalet, oświetlenie LED, pompy ciepła. IDS-y najczęściej zastępują duże, niefunkcjonalne budynki, które nie odpowiadają współczesnym wymogom podróżnych. Budowa IDS-ów jest częścią realizowanego przez PKP S.A. Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023, w ramach którego kolej zmodernizuje i wybuduje od podstaw łącznie około 200 dworców kolejowych w całym kraju. Znaczna część z nich to obiekty zabytkowe, które dzięki przebudowie odzyskują dawną świetność. Zobacz na jakim etapie jest budowa na zmieniamydworce.pkp.pl
DyVHrt1XQAMflp8-696x305.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Absurdów ciąg dalszy czyli opowieści sajens - fikszen :(:rolleyes::niepewny::cenzura:

We Władysławowie bilety na pociąg można kupić w budynku PKS przy wieży ciśnień. Na zamkniętych kasach biletowych nie ma informacji że kasa biletowa jest w budynku PKS i wsiadając do pociągu konduktor dolicza opłatę.
W Pucku bilety na autobus można kupić w budynku PKP (w dawnych kasach biletowych) i tylko miesięczne. A bilety na pociąg można kupić w kontenerze postawionym obok budynku PKP ja pie....dole. Nie wiem czy się śmiać czy płakać - Bareja to cienki bolek
 

Podobne wątki