• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

FENIX

Znany użytkownik
Z artykułu i komentarzy nic nie wywnioskowałem poza tym ,ze komunikacja szynowa jest zbyteczna lub nie funkcjonalna.
Czyli zwyczajowa niemoc połączona z nieporozumieniem. A mogło być całkowicie odwrotnie.
Ale pada tam jedna ciekawa teza , że Hel się wyludnia. To może o to chodziło makroekonomistom ?
Bo dalej to już znamy np. ze stoczniami , czystka a potem deweloperka...........
 
Tory nowe, interpelacje piszą...
W tym roku sam padłem ofiarą tych cięć. Do Władysławowa jeszcze pociągiem się dało dojechać, ale dalej trzeba było kombinować z busami. :( Z drugiej strony trudno się dziwić - modernizacja tej linii trwała parę lat, więc każdy mieszkaniec Helu musiał znaleźć sobie zastępczy środek dojazdu do szkoły, pracy, sklepów, itp. Ludzie, do których tam jeżdżę musieli kupić samochód. Kolej im teraz już niepotrzebna. Wcześniej korzystali z niej jak z tramwaju, bo pociągi jeździły z relatywnie dużą częstotliwością.
Natomiast w tym artykule zaskoczyła mnie informacja o tym nowym projekcie pt. "Poprawa przepustowości na linii kolejowej nr 213 Reda – Hel".:niepewny: Ja przepraszam, ale czy po to w ramach generalnej modernizacji tej linii powycinali stacje i pozamieniali je na przystanki, żeby teraz odkryć, że jednotorowa linia bez mijanek jest mało przepustowa???
 
Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
PKP PLK za środki unijne wyremontowała linię kolejową i dzięki temu czas przejazdu się skrócił, zwiększono bezpieczeństwo itp. Natomiast przewozami zajmuje się Samorząd Województwa Pomorskiego, który rozpisuje przetargi na świadczenie usług transportu publicznego koleją miedzy innymi na Półwysep Helski. Nomen omen te przetargi do tej pory wygrywa Pol Regio, których współwłaścicielem są wszystkie sejmiki Województw (Arriva także startowała, ale dała wyższa cenę) I to Marszałek województwa decyduje ile kursów będzie dofinansowanych (i tylko te są realizowane prze PR). W ramach oszczędności kilka kursów (chyba 3) na trasie od Władka do Helu realizowane są przez KKU (kolejowa komunikacja uzupełniająca) Wiec pociąg zostaje we Władku a dalej jedzie się autobusem czyli wolniej:mad:. Taki stan rzeczy będzie do połowy kwietnia później już się opłaca :LOL:. Jeżeli natomiast chodzi o sam rozkład jazdy to jest z dupy wzięty i dlatego mało ludzi jeździ pociągami, a ta przesiadka robi swoje. Tu mogę powiedzieć że brak taboru determinuje rozkład jazdy z dupy wzięty, ponieważ tabor jaki posiada PR otrzymuje od Marszałka Województwa tabor ten obsługuje PKM i lk 213 wiec kombinują:mad::cenzura: (a swój złomują).
Jeżeli chodzi natomiast o "Poprawa przepustowości na linii kolejowej nr 213 Reda – Hel" to w "Poprawa przepustowości na linii kolejowej nr 213 Reda – Hel" #2.078 na str. 104 jest mapka z planami co będą jeszcze robić. Chodzi o większą liczbę mijanek i zelektryfikowanie linii aby np SKM pojawia się tam na torach. Mijanki miały by być Żelistrzewo (była i zlikwidowali), Swarzewo (to samo) Chałupy budowa toru mijankowego i gdzieś w lesie pomiędzy Juratą a Helem. Dodatkowo będą nowe przystanki Smolno, Kuźnica Wschód, Hel Bór (prawdopodobnie ponieważ nie wiadomo czy tam będzie p.o. czy tylko tor mijankowy). Na pierwszych spotkaniach (2017) z samorządowcami w sprawie elektryfikacji lini kolejowej nr 213 PKP Energetyka zdeklarowała ze na swój koszt gotowa jest pastwić 3 podstacje energetyczne.

Szczęśliwego nowego roku dla wszystkich forumowiczów i administratorów
 
KKU to porażka, szczególnie dla ludzi z bagażami. Ale w rozkładzie wszystko jest OK. No może poza drobnostką, że w Jastarni autobus, nawet ten "kolejowy", zatrzymuje się po przeciwnej stronie miasteczka niż stacja... :ROFL:
Chodzi o większą liczbę mijanek i zelektryfikowanie linii aby np SKM pojawia się tam na torach. Mijanki miały by być Żelistrzewo (była i zlikwidowali), Swarzewo (to samo) Chałupy budowa toru mijankowego i gdzieś w lesie pomiędzy Juratą a Helem. Dodatkowo będą nowe przystanki Smolno, Kuźnica Wschód, Hel Bór (prawdopodobnie ponieważ nie wiadomo czy tam będzie p.o. czy tylko tor mijankowy).
Jeżdżę tą linia ponad 20 lat. Bardzo dziwiłem się likwidacji Swarzewa i Chałup (tam też wcześniej była stacja), bo stworzyło to długie odcinki bez mijanek. Żelistrzewo jest od biedy dość blisko Mrzezina. Czy wiesz, gdzie miałby być ten Hel Bór? Może to chodzi o tą planowaną mijankę między Helem a Juratą?
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Czy wiesz, gdzie miałby być ten Hel Bór? Może to chodzi o tą planowaną mijankę między Helem a Juratą?
Mijanka teoretycznie ma być po środku między stacjami Jastarnia i Hel chodzi o to aby czasy przejazdów od p.o. do p.o był podobny. Przynajmniej tak mówili ludzie z PLK z Gdyni a co wyjdzie to musimy kilka lat poczekać. Od stacji do stacji wychodzi ok 13,6 km więc przystanek osobowy ok 6,8 od Jastarni
 

Podobne wątki