• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.275 58 3
Prowizorka która zda się na krótko.
Spójrzcie na zdjęcia z google earth
1 zdjęcie z 20011 r. pokazuje
Zaznaczyłem na czerwono dawny labirynt który był bardziej rozbudowany. Dodatkowo na zielono oznaczyłem płotki faszynowe które tam były postawione w celu zatrzymywania piasku. efekt był taki ze przez jakiś czas piasek zatrzymywał się za płotkiem faszynowym a przed labiryntem. Co jednak nie powstrzymało przenoszenia piasku na tory (widać na zdjęciu). Jednak ten proces był spowolniony. Warto także przypomnieć że tory przed modernizacją były ok 50 cm co skutkowało większym nadzorem nad przemieszczaniem się piasku z plaży na tory (płotek faszynowy został wykonany przez Urząd Morski w Gdyni)
Kuź 1.jpg


Na kolejnym zdjęciu z 2016 r. widać na czerwono że labirynt zubożał. Warto dodać że Włosi w swoim kontrakcie nie mieli wymiany starych przęseł z labiryntów na nowe tylko zamontowano stare siatkowe przęsła (przęsła wykonano metodą jedno z dwóch czyli z dwóch starych trupów wykonano jedno "nowe przęsło") w dużo krótszym wykonaniu. Skutek tego jest taki że "otwarto" przestrzeń dla wiatru (sztormu) który przenosi piasek prosto na tory. Żółtym kółkiem zaznaczyłem miejsce w którym obecnie jest górka piasku o wys. ok 1 m (wszystko naniesione przez wiatr) plotek faszynowy w tym miejscu nie istnieje co powoduje że piasek nie ma się gdzie zatrzymać i jest przenoszony dalej na tory (tak jak ze śniegiem piasek zatrzymuje się za przęsłami czyli na trach). Wcześniej (po modernizacji lk) tego problemu nie było widać ponieważ piasek przy wcześniejszych sztormach wypełniał szczeliny miedzy tłuczniem. Teraz piasek pozostaje na torach i przejściu przez tory. Żółta strzałka to kierunek wiatru (północno - wschodni) który jest sprawcą omawianego problemu.
Zdjęcia które zamieściłem na stronie 103 to efekt raptem ok 12 godzin sztormu który hulał w ciągu dnia gdy jakieś pociągi jeżdżą. Gdyby taki sztorm utrzymał się przez noc kiedy ruch kolejowy zamiera to zagrożenie wykolejenia się pociągu wzrośnie.
Osłonki plastikowe na przęsłach to tylko prowizorka (wiem prowizorki w naszym kraju są trwałe) i PLK będzie musiała pomyśleć o docelowym rozwiązaniu, obstawiam że kolejarze zwrócą się do Urzędu Morskiego o pomoc przy wykonaniu np płotków faszynowych. Zobaczymy przy następnych sztormach
Kuź 2.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.275 58 3
Sobota 14 IV wyjazd do do Gdyni na przejazd FOKĄ. Oczywiście dzięki wspaniałym działaniom PR we Władku trzeba zrobić przesiadkę z KKU na pociąg. W drodze z KKU na pociąg (KKU- Kolejowa Komunikacja Uzupełniająca) dziwna nazwa ale nie będę się denerwował
IMG_20180414_114915.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.275 58 3
Kilka zdjęć z przejazdu Pociągu Specjalnego "FOKA"
W tym roku było super wagon Pierwsza klasa byliśmy sami w przedziale. Był WARS mieli dobre hoddogi żurek też był zjadliwy chociaż trochę smakował jak ogórkowa.;)
IMG_20180414_134810.jpg
IMG_20180414_135350.jpg


Przed Mrzezinem
IMG_20180414_141922.jpg


Puck
IMG_20180414_143027.jpg


Wyjazd z Pucka
IMG_20180414_143137.jpg


Przed Władysławowem
IMG_20180414_144052.jpg
IMG_20180414_144147.jpg


Jastarnia
IMG_20180414_150708.jpg
IMG_20180414_150842.jpg
IMG_20180414_150909.jpg
IMG_20180414_150931.jpg


Hel
IMG_20180414_152459.jpg


W oczekiwaniu na zatrudnienie
IMG_20180414_153157.jpg
IMG_20180414_153202.jpg
IMG_20180414_153239.jpg


c.d.n
 

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.249 9 0
No proszę, Kuźnica Zachód czyli prosto z pociągu na plażę dla nagusów :) Tylko to coś nie po kolei bo jak zachód to powinna być przed Kuźnica (Hel) zaś na planie jest za, więc raczej wschód czyli przystanek dla "Syberii" :)
 

Podobne wątki