• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Kolejowy" Ostrów (wczoraj i dziś)

Reakcje
1 0 0
Impreza, impreza... i po imprezie
Mam nadzieję ze daliśmy jakoś radę i uznacie ją za udaną :)
Fotorelacje przedstawił już Pan Krzysztof, wiec nie ma sensu powielać (jeśli ktoś chce obszerniejsza galeria znajduje si na naszej stronie na Facebooku.)
niemniej nie odmówię sobie kilku fotek.
Jako ze dział nazywa się "dawniej i dziś" tak też zacznę

A29379-033.jpg 20160603_122545.jpg DSC_7243.JPG
Trzy zdjęcia poniżej przedstawiają to samo miejsce na przestrzeni lat.
3 zdjęcia, 3 różne parowozy i to samo miejsce, a mowa o torze przy hali nr 3 Ostrowskiej szopy

A47208_006.jpg IMG_20160612_154855.jpg
Pierwsze zdjęcie autorstwa Piotra Bartza, wykonane w 1986 roku przedstawia słynny parowóz Pt47-38
Zdjęcie drugie Sebastiana Błocha, ukazuje Ol49-111 podczas wizyty z okazji 130-lecia linii Kluczbork-Poznań w 2005 roku
Numer trzy to już wspomnienie X DTK 2016, czyli wizyta Tkh 05353 i ręczne nawęglanie

F1010004.jpg DSC_7373.JPG
Kolejne zdjęcie Piotra Bartza z 1986 roku i Ol49-110 na obrotnicy
Zdjęcie mojego autorstwa to to samo miejsce w 2016 roku i Tkh 05353 podczas X DTK



Rok 1987 i spotkanie parowozu z pierwszym pociągiem elektrycznym Krotoszyn -Ostrów
Zdjęcie numer dwa to już spotkanie nowoczesności z historią podczas X DTK 2016
(foto: P. Bartz)

Jak widać, historia lubi się powtarzać...
a nam bardzo się to podoba i oby takie momenty powtarzały się jak najdłużej ;)
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
1 0 0
No to jeszcze kilka zdjęć z wizyty Tkh

20160612_013011.jpg

Pociąg z Wrocławia, w którym znajdował się parowóz, brankard i ryflaki, zameldował się przy ostrowskiej obrotnicy 12.06.2016 tuż po godzinie 01:10
Po krótkiej drzemce i odpoczynku załogi, parowóz został rozpalony jeszcze przed 06:00 rano.

DSC_7111.JPG DSC_7112.JPG DSC_7114.JPG DSC_7120.JPG DSC_7121.JPG DSC_7122.JPG
O godzinie 09:30 był już gotowy do jazdy i udziału w imprezie.

DSC_0051.JPG

Po zakończeniu imprezy na terenie zakładu, po godz. 15:20 udaliśmy się wraz z pociągiem w perony
O godzinie 15:50 zgłoszono została gotowość pociągu do jazdy, po czym ruszyliśmy w stronę Przygodzic

DSC_0080.JPG DSC_0076.JPG
Po dotarciu do celu naszej wycieczki, pasażerowie udali się na spacer...
Tymczasem nas zastał mały problem, otóż istniała obawa że nie wystarczy wody aby zjechać z powrotem na zakład :)
Jednak po szybkiej interwencji, sytuacja została opanowana, a parowóz dotankowany ;)
DSC_0101.JPG DSC_0125.JPG
O godzinie 17:30 byliśmy gotowi do powrotu, do Ostrowa dotarliśmy chwilę przed 18:00 i tym samym zdążyliśmy na mecz... :)
tzn. pasażerowie, bo nas czekało jeszcze 3 godziny manewrów i wyprawienie pociągu powrotnego ekipy z Wrocławia
Parowóz został jednak gościnnie przez tydzień na naszej szopie :)
DSC_7801.JPG
To chyba pierwsza taka sytuacja od wielu lat, kiedy parowóz stał na hali ostrowskiego zakład tak długo.
 

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
364 44 1
Dzisiaj tj. 13.07.2016 wybrałem się do centrali zbytu węgla Ostrów wlkp-Gorzyce Było trochę problemów z załatwieniem zgody na fotografowanie ale się udało.
Przed budkę ochrony wyszedł po mnie kierownik i pojechaliśmy w głąb zakładu, kierownik nie odstępował mnie na na krok tak jak bym miał coś ukraść za to postanowiłem go pomęczyć pytaniami i tak dowiedziałem się że od lat sześćdziesiątych gdy powstał zakład praktycznie mało się zmieniło.
Wywrotnica do wagonów nie została zmodernizowana i cały czas ma napęd linowy.
Na stanie zakładu jest lokomotywa sm30-1066 która używana jest bardzo rzadko w przeciwieństwie do sm42-2631 która niedawno przeszłą remont generalny i została pomalowana w kolory zakładu, są też trzy wagony w dość kiepskim stanie.
Na koniec zwiedzania próbowałem zrobić foty sm42 niestety kiedy jechaliśmy na jeden koniec zakładu to lokomotywa odjeżdżała na drugi koniec i tak po jakiś 10 minutach gonienia lokomotywy kierownik zadzwonił do maszynisty i kazał podjechać na sesję fotograficzną. :D
 

Załączniki

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
364 44 1
Kolega z Jarocina prosił o dodanie informacji że wagony zostały przekazane muzeum w Jarocinie i w najbliższych dniach zostaną tam przetransportowane.
 

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
364 44 1
Całkiem zapomniałem że mam jeszcze kilka zdjęć z centrali zbytu węgla.
Kilka dni wcześniej tj 9.07.2016 wybrałem się z kolegą na zachodni, ścieżką wzdłuż torów poszliśmy pod bramę centrali.
Spotkaliśmy tam Pana manewrowego który zabrał nas do swojej budki i pozwolił nam wejść na małą wieżę, na jej schodach były wyspawane napisy widoczne na fotach.
 

Załączniki

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
364 44 1

Załączniki

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
364 44 1
W czwartek 12.08.2016 razem z kolegą z klubu Damianem zaczęliśmy prace nad odmalowania parowozu las.
A tak wyglądał, odcień zielonego jednak nam się nie spodobał
ostrów wlkp 12.08.2016.JPG
ostrów wlkp 12.08.2016 (1).JPG

dlatego dostał nowym odcieniem zielonego, i tak wygląda od soboty gdy go skończyliśmy
ostrów wlkp 14.08.2016.JPG
ostrów wlkp 14.08.2016 (1).JPG
ostrów wlkp 14.08.2016 (2).JPG
ostrów wlkp 14.08.2016 (3).JPG
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.219 8 0
Witam.
Dziś kolejna porcja wspomnień z bogatej historii Fabryki Wagon. A konkretnie jednej osoby - Franciszka Adamskiego. Człowieka, który zaczynał karierę zawodową jako pracownik zatrudniony przy naprawie wagonów - kończył zaś, jako ceniony konstruktor.
Poniższe fotografie dokumentują zarówno przebieg pracy Pana Franciszka, Jego upór i zacięcie konstruktorskie a przy okazji ukazują asortyment budowanych i naprawianych wagonów w ostrowskiej firmie.

- pierwsza fotografia przedwojenna, trochę żartobliwa. Franciszek, to gość siedzący po środku pomiędzy "hulaj duszo" a "naokoło świata" ;)
- kolejna fotografia przedstawia naszego Pana (to ten w środku) na tle pierwszego zbudowanego w Ostrowie samolotu o nazwie "Ostrovia". Samolot budowany na terenie stolarni zakładowej ukończony w 1928 roku, "oblatany" przez pilotów Instytutu Badań Lotniczych - Wigurę i Łuczyńskiego. W tym samym roku samolot wziął udział w II krajowym konkursie awionetek gdzie zdobył nagrodę Ministra Komunikacji i Łączności.
- trzecia fotografia - prototyp wagonu chłodni 4L, a nasz bohater stoi jako czwarty od prawej.
- kolejna fotografia przedstawia wnętrze prototypowego wagony 3AM - tu Pan Franciszek jako pierwszy z prawej. To dotychczas jedyna znaleziona kolorowa fotografia wspomnianego wagonu.
- czwarta fotografia - prototyp wagonu 4AM (i tu również Pan Franciszek stoi jako pierwszy z prawej strony).
- piąta fotografia przedstawia wagon bagażowy serii Fhxt (typu 1F lub 2F) podczas jakiejś wystawy kolejowej. Przypuszczam, że jednym z remontowanych tego typu wagonów - ostrowska firma postanowiła się pochwalić. Osobą widoczną w wagonie (prezentującą zwiedzającym wagon) - nasz Pan Franciszek.
- i ostatnia fotografia na tle wagonu 8A - Pan Franciszek stoi jako pierwszy z prawej strony.

Mam nadzieję, że nie zanudzam "pierdołami".
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.219 8 0
Dziś kolejna, ciekawa fotografia z przedwojennej Fabryki Wagon - zakładowi modelarze :) Podobną, przedstawiającą same modele na forum już zamieszczałem - ta z modelarzami pochodzi z prywatnych zbiorów i została udostępniona w celu "zasilenia" zbieranych materiałów o Fabryce ;)
 

Załączniki

Podobne wątki