• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Kolejowe wycieczki MIKOTa 1

OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#21
Manewrówka stoi przed szopą TLL.
WP_20200607_11_39_45_Pro.jpg

Rosyjskie cechy na szynach.
WP_20200607_11_49_49_Pro.jpg
WP_20200607_11_51_07_Pro.jpg

Modele w Izbie Pamięci wykonane przez uczniów w latach 90-tych.
WP_20200607_12_10_26_Pro.jpg
WP_20200607_12_10_34_Pro.jpg

Zwłoki szczupaka na końcu skansenu stojące w krzakach.
WP_20200607_12_20_08_Pro.jpg

Oto jego wnętrze. Chyba był jakiejś akcji socjalnej. Nie wiem. Pojadę jeszcze raz i się dopytam.
WP_20200607_12_23_23_Pro.jpg
WP_20200607_12_23_29_Pro.jpg

Bondzik, Kaczutka i Monisia płaczą nad stanem taboru w skansenie. Płaku, płaku...
WP_20200607_12_24_21_Pro.jpg

Wnętrze wagonu pierwszej klasy z 1908 roku zdeklasowanego na drugą.
WP_20200607_12_26_07_Pro.jpg
WP_20200607_12_26_09_Pro.jpg
WP_20200607_12_27_00_Pro.jpg

Wnętrze stojącego obok wagonu czwartej klasy.
WP_20200607_12_27_19_Pro.jpg

Wnętrze SN61. Smutne resztki.
WP_20200607_12_21_26_Pro.jpg
WP_20200607_12_31_26_Pro.jpg

Lokomotywa elektryczna ET21-1. Niestety zdewastowana przez złodzieji. Prawdopodobnie nie da się jej już odbudować. Zanim złodzieje przystąpili do aktu sabotażu, była na chodzie.
WP_20200607_12_27_52_Pro.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#22
Kabina ET21. Dalej nie wchodziłem, bo zabronione, jak wszędzie zresztą.
WP_20200607_12_26_13_Pro.jpg

SM03
WP_20200607_12_29_11_Pro.jpg

Kabina
WP_20200607_12_28_36_Pro.jpg
WP_20200607_12_28_39_Pro.jpg

SM30
WP_20200607_12_29_23_Pro.jpg

Kabina
WP_20200607_12_30_06_Pro.jpg

Kabina SM41. Niestety było za ciasno, aby zrobić sensowne zdjęcie.
WP_20200607_12_31_42_Pro.jpg

Lokomobila służąca do napędu pomp wodnych i generatora prądu elektrycznego.
WP_20200607_12_33_24_Pro.jpg

Tokarka tak zwana "kołówka".
WP_20200607_12_33_26_Pro.jpg

Wagon czwartej klasy. Za nim zwłoki jednego z najstarszych wagonów na świecie. Wagon spalony przez łobuzów. Obok wagon bagażowo-pocztowy.
WP_20200607_12_33_31_Pro.jpg
WP_20200607_12_34_06_Pro.jpg

Resztki parowozów. Serce mnie boli, jak to widzę.
WP_20200607_12_33_58_Pro.jpg
WP_20200607_12_34_38_Pro.jpg
WP_20200607_12_34_52_Pro.jpg
WP_20200607_12_35_13_Pro.jpg
WP_20200607_12_35_16_Pro.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#24
WP_20200607_12_39_10_Pro.jpg
WP_20200607_12_39_15_Pro.jpg
WP_20200607_12_39_38_Pro.jpg
WP_20200607_12_54_39_Pro.jpg

Kolejka na Gubałówkę.
WP_20200607_12_56_56_Pro.jpg

WP_20200607_12_54_59_Pro.jpg
WP_20200607_12_51_17_Pro.jpg
WP_20200607_12_51_21_Pro.jpg
WP_20200607_12_51_41_Pro.jpg

Bondzik, Kaczutka i Monika też pojechali na Gubałówkę.
WP_20200607_12_53_35_Pro.jpg

Zestaw maszyn napędzających kolejkę linową.
WP_20200607_12_55_28_Pro.jpg

Parowy pług odśnieżny.
WP_20200607_12_55_55_Pro.jpg
WP_20200607_12_52_39_Pro.jpg

Obrotnica pod drutami. Chyba elektrowozy obracali, ale po co, to nie wiem.
WP_20200607_12_56_09_Pro.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#25
Betonowy posterunek wartowniczy.
WP_20200607_12_56_29_Pro.jpg

Gdzie nie ma ludziów, tam zwycięża flora i fauna. Widzieliśmy kota typu dachowiec, który przemieszczał się po torach.
WP_20200607_12_57_27_Pro.jpg

Bondzik znalazł szczotki do silnika. Nie nadaje się do Roco.
WP_20200607_12_58_03_Pro.jpg

Oryginał ze Szwajcarii.
WP_20200607_12_58_15_Pro.jpg

Wzyscy byliśmy na zwiedzaniu skansenu w Zduńskiej Woli Karsznicach. Bilecik do wglądu.
WP_20200607_14_06_53_Pro.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#26
Dzisiaj po obiedzie wskoczyliśmy na rowery, żeby sprawdzić stan inwestycji kolejowych w okolicach stacji Łódź Karolew.
Na chwilę obecną stan jest niezbyt ciekawy. Między Łodzią Kaliską, a Chojnami jest czynny tylko jeden tor, ale widać małe światełko w tunelu. Ruszyły prace. Poniżej krótki reportaż fotograficzny.
Widok w kierunku Kaliskiego.
WP_20200611_14_33_07_Pro.jpg

Widok w kierunku Chojen.
WP_20200611_14_33_16_Pro.jpg

Widok w kierunku Kaliskiego (inny tor).
WP_20200611_14_33_41_Pro.jpg

Widok w kierunku Chojen (inny tor).
WP_20200611_14_33_45_Pro.jpg

Widok w kierunku Kaliskiego (inny tor i dżungla).
WP_20200611_14_34_04_Pro.jpg

Widok w kierunku Chojen (inny tor).
WP_20200611_14_34_09_Pro.jpg

Cięzki sprzęt do prac przy torach. Przy użyciu tego sprzętu, to na pewno z 10 lat potrwa remont. Tych samych koparek używali przy rozbiórce Fabrycznego. Bondzik poznał to po charakterystycznym brudzie na kołach i smrodzie z rur wydechowych.
WP_20200611_15_40_27_Pro.jpg

Resztki po cięgnach. W nastawni ponoć też są jeszcze mechanizmy.
WP_20200611_15_41_16_Pro.jpg

Nabyliśmy drogą bezprawnego zajęcia mienia czyjegoś przyczepkę kempingową typ Niewiadów. Bondzik, Kaczutka i spółka za niewielką opłatą udostępnią nocleg pomiędzy torami chętnym. W/w ruchomość stoi vis a vis nastawni.
WP_20200611_15_41_32_Pro.jpg
WP_20200611_15_42_51_Pro.jpg
WP_20200611_15_43_08_Pro.jpg

W nastawni byli Panowie z silnym poczuciem misji "strzeżenia strzeżonego przejazdu kolejowego". Bali się chyba, że Bondzik z Kaczutką i Moniką zajumają wszystko w okolicy. Fakt, wyżej wymienieni złoczyńcy siedzieli w plecaku/transporterze z nieodpartą chęcią kradzieży całej linii kolejowej.
WP_20200611_15_42_31_Pro.jpg

Betonada
WP_20200611_15_38_10_Pro.jpg

Betonowy strażnik duchów minionej epoki. Kiedyś monitoring był żywy.
WP_20200611_15_36_34_Pro.jpg

Budynek dworca towarowego.
WP_20200611_14_38_25_Pro.jpg
WP_20200611_14_40_09_Pro.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#27
WP_20200611_15_36_21_Pro.jpg
WP_20200611_15_36_26_Pro.jpg

Klimacik z fabryką przy bocznicy kolejowej.
WP_20200611_15_34_18_Pro.jpg

Odremontowany magazyn.
WP_20200611_15_34_23_Pro.jpg

Dżungla ciągnąca się między Karolewem, a Kaliskim.
WP_20200611_15_23_58_Pro.jpg
WP_20200611_15_25_25_Pro.jpg
WP_20200611_15_25_31_Pro.jpg

Bondzik poprzyklejał kody paskowe z kasy fiskalnej do szyn. Cenę torowiska doliczy do cen biletów kolejowych:). Będzie hajsik;).
WP_20200611_15_26_17_Pro.jpg
WP_20200611_15_26_41_Pro.jpg
WP_20200611_15_26_50_Pro.jpg

Na razie przyroda wygrywa z panami budowniczymi.
WP_20200611_15_27_51_Pro.jpg

Przecięte szyny.
WP_20200611_15_29_26_Pro.jpg

Brzozy kolejowe. Takie widoczki to tylko na wschodzie kiedyś były.
WP_20200611_15_30_18_Pro.jpg
WP_20200611_15_30_33_Pro.jpg
WP_20200611_15_31_09_Pro.jpg
WP_20200611_15_31_14_Pro.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#28
Ulica Maratońska. Widok w kierunku Łodzi Kaliskiej. Widzimy prace na torowisku.
WP_20200611_14_46_18_Pro.jpg

Widok w kierunku Pabianic.
WP_20200611_14_46_24_Pro.jpg

Takie właśnie coś, bałaganik, złomek, rupiecie w czasie wymiany słupów trakcyjnych i torowiska.
WP_20200611_14_51_36_Pro.jpg

WP_20200611_14_52_09_Pro.jpg
WP_20200611_14_54_00_Pro.jpg

Widok na Kaliski.
WP_20200611_15_01_55_Pro.jpg

Poszliśmy na nieczynny wiadukt kolejowy.
WP_20200611_15_12_34_Pro.jpg

Widok z wiaduktu w kierunku Karolewa.
WP_20200611_15_13_31_Pro.jpg

Bajkowo i zielono. Dziś była wyjątkowo wysoka wilgotność powietrza. Poczuliśmy to na własnej skórze. Mama też to poczuła, kiedy wróciliśmy do domu.
WP_20200611_15_14_22_Pro.jpg

WP_20200611_15_16_06_Pro.jpg

Legendarna krzyżówka, nie kaczka.
WP_20200611_15_16_40_Pro.jpg

Wieża wodna.
WP_20200611_15_18_29_Pro.jpg

Pól Stadlera swojej zajezdni. Drugie pół czeka 200 metrów dalej.
WP_20200611_15_20_33_Pro.jpg

Dobra, umyjemy pół pociągu. Za tydzień drugie pół. Musimy przyjechać, kiedy będzie dobre światło. I tak będziemy na bieżąco sprawdzać postęp robót.
WP_20200611_15_22_15_Pro.jpg

Ponieważ skończyło nam się picie i prowiant musieliśmy wracać do domu. Jeśli będzie ładna pogoda w niedzielę chcemy zobaczyć resztki bocznicy do EC2.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#29
Jak obiecaliśmy w niedzielę rano pojechaliśmy sprawdzić stan bocznicy do EC2.
Brama wjazdowa do elektrociepłowni.
WP_20200614_10_48_34_Pro.jpg

Widok na "fikcyjny" przejazd kolejowy.
WP_20200614_10_52_46_Pro.jpg

Widok w druga stronę.
WP_20200614_10_48_42_Pro.jpg

Bezpieczeństwo, to podstawa:mad:. Środek chodnika...
WP_20200614_10_52_42_Pro.jpg

Widok na posterunek "pana rogatki".
WP_20200614_10_56_39_Pro.jpg

Plac wyczyszczony z torowiska i trwające prace rozbiórkowe.
WP_20200614_10_56_52_Pro.jpg

"Eeeee... a gdzie te pociągi do elektrowni?" Flaczek się zmęczył i śpi. Nic nowego.
WP_20200614_11_30_54_Pro.jpg

Fordzik na złomowisku przy Alei Włókniarzy.
WP_20200614_11_49_09_Pro.jpg

Szyna z cechę. Chyba 1878? Musimy tam jeszcze raz pójść i sprawdzić metodą mokrego liścia.
WP_20200614_11_50_50_Pro.jpg

Pudło wagonu amerykańskiego od ciotki UNRY.
WP_20200614_11_51_37_Pro.jpg
WP_20200614_11_52_10_Pro.jpg
WP_20200614_11_53_14_Pro.jpg
WP_20200614_11_54_39_Pro.jpg

Mieliśmy niedosyt i musieliśmy "dobić" do 20 km. Tak nam nakazał naczelny wirusolog, docent Baranek. Poszukajcie Go na zdjęciu.
WP_20200614_16_43_35_Pro.jpg

Bondzik dzisiaj był "na etacie" dzielnego, grzecznego pacjenta. Nie odzywał się w czasie eskapady i niczego nie zepsuł. No, łańcuchy nam równo spadały, mnie i Niedźwiedziowi Nadłowczemu ze dwa razy. Zapas rękawiczek nam się kończy.
WP_20200614_16_44_16_Pro.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#30
Zgodnie z rekomendacją docenta Baranka pojechaliśmy na Stoki.
Ładny przystaneczek. Rozbudowa przystanku o sensowne przejście podziemne poprawiające funkcjonalność. Ludzie z domków jednorodzinnych będą mogli skorzystać z kolejki i dostać się na drugą stronę torów w sposób legalny (nie muszą udawać kozic górskich).
WP_20200614_17_09_41_Pro.jpg

Nie wiemy dlaczego zegar nam grozi.
WP_20200614_17_09_56_Pro.jpg

"Pragotron" nowiutki, jeszcze zafoliowany.
WP_20200614_17_10_13_Pro.jpg

Będzie winda.
WP_20200614_17_10_22_Pro.jpg

Czyściutko, jeszcze łobuzy nie chodziły tędy.
WP_20200614_17_11_32_Pro.jpg

Zapraszam na bajkę na Wesołe Przypadki.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#31
Postanowiliśmy odwiedzić Tamarę z EC 5 w Łodzi. Kiedy nadjeżdżaliśmy była zatrudniona przy manewrach na terenie elektrociepłowni.
Widok na elektrociepłownię.
WP_20200620_16_24_36_Pro.jpg

W oddali Tamara pracuje. Koledzy, akcja wytęż wzrok.
WP_20200620_16_24_59_Pro.jpg

Pozuje do zdjęcia.
WP_20200620_16_33_29_Pro.jpg

Widok w kierunku bramy elektrowni i kawałek toru manewrowego.
WP_20200620_16_43_47_Pro.jpg

Widok w kierunku magazynów i stacji Łódź Dąbrowa.
WP_20200620_16_43_57_Pro.jpg

Brama do magazynów.
WP_20200620_16_44_12_Pro.jpg

Budka "pana Rogatki".
WP_20200620_16_44_16_Pro.jpg

Eksperci, niezależni eksperci.
WP_20200620_16_45_16_Pro.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#32
Dziś pojechałem Tatą na Żabieniec sprawdzić postęp prac remontowych.
Przy wejściu na plac budowy stoi stary wagon-magazyn.
WP_20200628_17_53_06_Pro.jpg
WP_20200628_17_53_55_Pro.jpg

O! I znowu coś ciekawego. Ojciec się wzruszył na widok tablicy kierunkowej na pudle wagonu. Nie ukradliśmy jej. Zostawiliśmy ja w spokoju.
WP_20200628_17_57_17_Pro.jpg
WP_20200628_17_57_26_Pro.jpg

Generator zasilał kontenery, w których była szatnia pracownicza i biuro.
WP_20200628_17_58_22_Pro.jpg

A ten wózeczek, to jest śliczny.
WP_20200628_17_58_43_Pro.jpg

Poszliśmy dalej w kierunku bazy sprzętu.
WP_20200628_18_01_12_Pro.jpg

Najbardziej podobał nam się nam UNIMOG.
WP_20200628_18_01_17_Pro.jpg

A na następnych zdjęciach to, co stało na torach. Niedźwiedziowi Nadłowczemu najbardziej podobała się SM30.
WP_20200628_18_01_25_Pro.jpg
WP_20200628_18_01_31_Pro (2).jpg
WP_20200628_18_02_53_Pro.jpg
WP_20200628_18_03_00_Pro.jpg
WP_20200628_18_03_19_Pro.jpg
WP_20200628_18_03_33_Pro.jpg
WP_20200628_18_03_38_Pro (2).jpg
WP_20200628_18_04_12_Pro.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#34
Nowe elementy do sterowania cięgłowego. Ciekawe, czy będą robić coś na ciągłach?
O, jakieś nowe systemy sterowania ruchem, cięgłowe. ;) Ale co to są ciągła, to nie wiem, ja tu widzę krążki zwrotne pędni, które pewnie są remontowane lub odnawiane (a może i są całkiem nowe?) - w końcu takich urządzeń na PKP jest jeszcze bardzo dużo i trzeba je jakoś utrzymywać w sprawności.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#35
Oooo!!!
Dziękuję Panie Andrzeju!!! Tak z tym ciągnięciem to się porobiło.
"Ciągła" to Niedźwiedzia Nadłowczego panna Zosia do lasu.
"Cięgła" mojego Tatę Małgosia pod kołderkę.
Ania popychała bo na księcia na białym koniu czekała i nadal czeka.
Pędnię najlepszą miała moja Mama (słodki aniołek z ciepłą dupką) była najzaradniejsza i sobie Niedżwiedzia Nadłowczego upolowała.
I cieszy się swoim trofeum od ponad tzydziestu lat.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#36
Dziś pod wieczór pojechaliśmy sprawdzić rozładunek paliwa, które dowieźliśmy na naszą stacyjkę. Inspekcja wypadła pomyślnie. Turbostonka bardzo nam się podobała, ale Niedźwiedź Nadłowczy miał jedną uwagę: drzwiczki są za małe. Niedźwiedź się nie zmieścił:gwizd:, a MIKOT był za wysoki i nie mógł wejść pod podkład lokomotywy, żeby załączyć baterie:gwizd:. Natomiast nasi Pluszaci Kosmici bali się, że się wybrudzą (jeszcze bardziej, niż są) i czekali spokojnie w limuzynie. Kąpiel i tak ich nie minie. Przewidywany termin kąpieli: 13 lipca.
Szyny na stacji są z 1973 roku.
WP_20200704_17_20_36_Pro.jpg

Rozładunek cystern. Fajnie, fajnie, a Niedźwiedź Nadłowczy ćmił sobie fajeczkę i łaził między cysternami, a na zewnątrz jest 30 stopni Celsjusza. Czy ma jakąś specjalną polisę?
WP_20200709_17_04_59_Pro.jpg

I króciutka inspekcja lokomotywy. Pan Maszynista był bardzo miły i fachowy. Udzielił nam instruktażu obsługi lokomotywy. Wykorzystamy tą wiedzę. Porwiemy następnym razem lokomotywę i będziemy jeździć, jak szaleni. Szkoda, ze komputer ogranicza prędkość do 90km/h. Potrzebny nam tylko kluczyk i ktoś szczupły i niewysoki nie chcemy być podli, ale ktoś musi wejść pod pokład i włączyć nam akumulatory.
WP_20200709_17_05_07_Pro.jpg
WP_20200709_17_05_30_Pro.jpg
WP_20200709_17_06_12_Pro.jpg
WP_20200709_17_06_18_Pro.jpg

Wyposażenie kabiny. Mechanik wszystko dokładnie wytłumaczył co, do czego służy. Puszka z napojem. Nie jest na wyposażeniu standardowym lokomotywy.
WP_20200709_17_07_49_Pro.jpg
WP_20200709_17_07_51_Pro.jpg

Przed odjazdem ostatni rzut oka na stację i na cysterny czekające na rozładunek.
WP_20200709_17_06_28_Pro.jpg

WP_20200709_17_50_39_Pro.jpg
WP_20200709_17_51_15_Pro.jpg
WP_20200709_17_51_29_Pro.jpg
WP_20200709_17_51_33_Pro.jpg

PS. Wiem już do czego służył kominek w SM42 z Żabieńca: to "dewasto"-powiedział Bondzik.
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#37
Wczoraj rano pojechaliśmy do Zakładów Chemicznych w Nowej Sarzynie. Niestety "zakładówka" już prawie nie jeździ z wagonami na stację w Nowej Sarzynie. Telefonowaliśmy do CIECH Cargo i jak tylko coś będzie jechało, to nam powiedzą.
Widok w kierunku bramy zakładowej. Jak widać transport chemikaliów przejęły ciężarówki. Nie wiem, czy to dobrze? Przewozy stężonych środków chwastobójczych i pestycydów według mnie powinny jednak odbywać się z użyciem cystern kolejowych.
WP_20200710_08_56_08_Pro.jpg

Widok od strony zakładów.
WP_20200710_08_56_12_Pro.jpg

Łubek z cechą. Bondzik powiedział, ze to "UBEK" z cechą.
WP_20200710_09_01_55_Pro.jpg

Zarastająca CHWASTAMI powoli bocznica.
WP_20200710_09_02_45_Pro.jpg

Widok w stronę linii kolejowej.
WP_20200710_09_02_48_Pro.jpg

Stalowe podkłady Huta Pokój 1950 rok.
WP_20200710_09_03_47_Pro.jpg

Linia kolejowa w kierunku Rozwadowa.
WP_20200710_09_06_34_Pro.jpg

Widok na bocznicę od strony linii kolejowej. Przyroda wygrywa z człowiekiem.
WP_20200710_09_06_39_Pro.jpg

Coś tu się działo. "Szramy" na podkładach.
WP_20200710_09_08_49_Pro.jpg
WP_20200710_09_08_54_Pro.jpg
WP_20200710_09_09_33_Pro.jpg

Tu kiedyś był rozjazd szlakowy i żeberko ochronne.
WP_20200710_09_09_38_Pro.jpg

Cecha na szynie. Znaczy się, że niedawno temu była remontowana (1986 rok), a obecnie prawie w ogóle nie używana.
WP_20200710_09_10_03_Pro.jpg

Widok na trzy mosty.
Ten najmniejszy jest od kolei wąskotorowej. Kiedyś (przed II WŚ) do zakładów chemicznych bocznica była prowadzona wąskim torem.
Następnie przez ten mały most był poprowadzony tor szlakowy. Po elektryfikacji linii okazało się, że jest za niski do zainstalowania trakcji elektrycznej.
Dwa lata temu dobudowano trzeci most. Do kompletu szczęścia dziesięć metrów od tych "trzech braci" jest "most spacerowy" i dwa mosty drogowe.
"Full wypas"-powiedział Bondzik i wrzucił parę monet do rzeki Trzebośnica niczym do Fontanny di Trevi, żeby tam powrócić.
WP_20200710_09_11_13_Pro.jpg

Linia kolejowa do zakładu produkującego środki ochrony roślin jest eksploatowana przez jaszczurki i włochate gąsienice.
WP_20200710_09_20_17_Pro.jpg
WP_20200710_09_22_19_Pro.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#38
Budynek stacyjny Rudnik nad Sanem.
WP_20200706_16_40_10_Pro.jpg
WP_20200706_16_42_16_Pro.jpg

Detale wyposażenia stacyjnego, czyli filarki wiaty.
WP_20200709_15_16_43_Pro.jpg

Wiata dworcowa i nasze rowery.
WP_20200709_15_17_00_Pro.jpg

Widok w stronę Przeworska.
WP_20200706_16_40_13_Pro.jpg

Widok w stronę Rozwadowa, ruiny nastawni i fabryki mebli.
WP_20200708_15_33_38_Pro.jpg

Widok na rozebraną bocznicę w stronę tartaku.
WP_20200708_15_33_51_Pro.jpg

Cecha na koziołku oporowym przy nastawni 1923 rok z jednej strony, z drugiej 1938 rok (inna szyna).
WP_20200709_15_19_48_Pro.jpg

WP_20200709_15_20_31_Pro.jpg

Kozioł.
WP_20200709_15_19_58_Pro.jpg

Zdjęcie wykonane z rampy. Koziołek oporowy i nasze rowery.
WP_20200709_15_21_32_Pro.jpg

Koziołek oporowy na torze odstawczym dla Mostostalu (filia w Rudniku nad Sanem). Obecnie Mostostal nie jest połączony torem z linią kolejową. Transport konstrukcji stalowych montowanych w fabryce odbywa się samochodami, zgroza:mad:. Na terenie fabryczki używają do transportu wewnętrznego dwóch wagonów platform i SM03.
WP_20200709_15_23_38_Pro.jpg

Szyny na stacji są z 1988 roku. Tylko tory główne są nowe, wymieniane rok temu i dwa lata temu.
WP_20200709_15_24_19_Pro.jpg

Szczątki zwrotnicy zarośnięte krzakami. Bondzik chciał kopać w celu poszukiwania cech, ale nie wziął łopatki.
Obok jest ścieżka biegnąca starotorzem bocznicy do tartaku.
WP_20200709_15_25_32_Pro.jpg

"Odcięty" tor zakończony koziołkiem. Szukaliśmy cech, ale nie było.
WP_20200709_15_25_59_Pro.jpg

Cecha na szynie (rok 1923) z rozebranej linii do tartaku na kładce dla pieszych. Bazą dla tej kładki jest stary most kolejowy na bocznicy prowadzącej do lasu.
WP_20200709_15_35_42_Pro.jpg
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#39
Zakrzaczony tor.
WP_20200709_15_32_44_Pro.jpg

Widok na fabrykę i nastawnię.
WP_20200709_15_32_49_Pro.jpg

Weszliśmy na peron, a tu wjeżdża TLK Wetlina (bo była niedziela; a Wetlina jeździ tylko w niedzielę). Pociąg prowadzi SU160-010.
Zrzut ekranu (58).png

A od stronty Stalowej Woli pomyka luzem EU07.
Zrzut ekranu (60).png
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#40
Pojechaliśmy do Stalowej Woli.
Budynek "Pani Rogatki". Jedyny taki przejazd w okolicy, gdzie szlabany trzeba opuściuć i podnieść ręcznie.
WP_20200707_18_55_33_Pro.jpg

Widok w stronę Przeworska.
WP_20200707_18_56_14_Pro.jpg

Widok w stronę Rozwadowa i stara wiata peronowa z szyn kolejowych. Poszycie wiaty jest wymienione na nowe.
WP_20200707_18_57_25_Pro.jpg

Na szynach są cechy z 1899 roku.
WP_20200707_19_00_22_Pro.jpg

Budynek stacyjny. Obecnie karczma. Kas nie ma, ale jest poczekalnia.
WP_20200707_18_57_33_Pro.jpg

Bocznica kolejowa do Huty Stalowa Wola.
WP_20200707_19_03_33_Pro.jpg

Od dawna nic po niej nie jeździ.
WP_20200707_19_03_38_Pro.jpg

Stan torów, jak widać na poniższym zdjęciu. Pode mną kruszyło się drewno podkładów. Niedźwiedź nie szedł po podkładach. Szedł obok, bo się bał, że wpadnie do piekła.
WP_20200707_19_04_37_Pro.jpg

Cecha na szynie. Rok 1990.
WP_20200707_19_05_13_Pro (2).jpg