• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolejowe klimaty...

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Ale widać, że jeden z Tygreków to Ty2-130 :)
Tak jest. Ja również cenię sobie dokładność w opisie zdjęć (na tyle, na ile coś jest do ustalenia), dlatego przy okazji uściślam, że lęborski Ty2-133 został sfotografowany gdzieś między Miechucinem a Sierakowicami w dniu 01.10.1988.

Panorama Lęborka – z nieistniejącej już kładki nad torami – powstała jako partyzanckie zdjęcie w dniu 28.04.1986.

Leśnice i Pogorzelice sfotografowałem w czerwcu 1989 już w trakcie trwania prac nad zadrutowaniem linii i są to jedne z niewielu moich zdjęć, których niestety nie jestem w stanie określić z dokładnością co do konkretnego dnia.

Nowa Wieś Lęborska – tak jak i powyższy Lębork, czyli 28.04.1986.

Bytów z kościerskim Ty42-117 – 21.06.1990

Janowiec z Ty2-1298 i Ty2-130 w dniu 25.04.1990

Chojnice z kościerskim Ty2-927 – 07.05.1990
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Taka tam pamiątka po linii kolejowej.

Zobacz załącznik 160385

Pozdrawiam serdecznie i pamięciowo.
Taka tam pamiątka po linii kolejowej.

Zobacz załącznik 160385

Pozdrawiam serdecznie i pamięciowo.
Male uzupełnienie z tej okolicy z lepszych czasów. Na pierwszym zdjęciu Ty2-1115 z pociągiem 93315/6 w koszmarnej pogodzie 14 stycznia 1989 mija rurę od pulsometru na dawnym przystanku Janisławiec. Na drugim z kolei Ty2-9 z tym samym pociągiem, ale 27 stycznia 1989 roku prawie złączył się z linią z Łeby.
347.jpg
349.jpg
[DOUBLEPOST=1389370863,1389369704][/DOUBLEPOST]Tym razem może kilka dziwniejszych rzeczy. Tender od Ty2-868 w Lęborku, 04.04.1986, drzwiczki paleniskowe Ty2-1072 w Lęborku, 07.04.1988 i ukazany już poprzednio przy wjeździe do Bytowa kościerski Ty42-117, w tymże Bytowie 21.06.1990.
11.jpg
192.jpg
657.jpg
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
ORWO - nigdy nie zapomnę tych kolorów :-D.
Ja też nie. Przeważnie korzystałem z UT21 i wolałem je od spotykanych też UT18, bo te pierwsze wydawały mi się dostarczać jakichś takich cieplejszych barw w żółtawej tonacji, podczas gdy UT18 była jakby bardziej surowa, niebieskawa. Albo tak przynajmniej mi się wydaje. Natomiast nie cierpiałem czeskiego Fomachromu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
ORWO, zwłaszcza w późnych latach 1980-tych, bywało bardzo różne, zależnie od partii produkcyjnej. Niektóre były naprawdę bardzo dobre, inne wręcz tragiczne: ciemne i żółto-brązowe. Jak kiedyś coś poskanuję, to pokażę różnicę. Zresztą trochę moich slajdów (właśnie ORWO) już na forum jest, w wątku o targach poznańskich, o EP09, a także w dziale samochodowym, w wątku o samochodach osobowych z czasów PRL. Jeśli chodzi o czeskie Fomachrom, to barwy były całkiem niezłe, ale miały spore ziarno.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Co kto lubi, oczywiście. Poniżej ten sam skład, prawie w tym samym miejscu i w tych samych warunkach oświetlenia (Ty42-130, Gołubie, 12.07.1990). Mierząc dzisiejszymi standardami pewnie ani jedno, ani drugie zdjęcie kolorystycznie nie jest super, ale ja tam z tych dwóch zdecydowanie już wolę ORWO, tj. ten na dole.
736.jpg
737.jpg
 
Ostatnio edytowane:

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
142 1 0
Przepiękna kraina. Te pejzaże, jak na makiecie.... Gołubie.... Jeziora, wzgórza i taka linia z parowozami... Jak z tak daleka odczytałeś, że jest to Ty42-130?
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Przepiękna kraina. Te pejzaże, jak na makiecie.... Gołubie.... Jeziora, wzgórza i taka linia z parowozami... Jak z tak daleka odczytałeś, że jest to Ty42-130?
Przeważnie śledziłem tego zbiorowego (i inne) już na wcześniejszych stacjach, gdzie mogłem ustalić numer maszyny. Czasem doganiałem/przeganiałem go czy to pociągiem, czy to rowerem. Tak, tak – powyżej znajdziesz fotkę Ty42-117 wjeżdżającego do Bytowa. Ze względu na rozkład jazdy oraz stan torowiska za Lipuszem tego dnia bez problemu wygrałem wyścig z tym pociągiem na moim ruskim „Uralu” w obu kierunkach. Za Lipuszem równolegle do toru biegła ścieżka, którą na jakimś odcinku dla zabawy jechałem sobie równolegle z parowozem, a nawet szybciej niż ten pociąg!
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Ach, dopiero teraz dostrzegłem mikry podpis po lewej od pierwszego zdjęcia. Istna tragedia to miejsce! Dwadzieścia kilka lat temu wyglądało to zupełnie inaczej, nie miałem szansy rozpoznać. Co tam właściwie stoi i co to w ogóle ma być? Skansen po polsku? Cóż, to też niby kolejowe klimaty, ale bardzo smutne.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
60.jpg
150 (2).jpg
292.jpg
308.jpg
309.jpg
408.jpg
457.jpg

Po raz ostatni dla odmiany jeszcze coś z lepszych klimatów z Lęborka i okolicy. TKt48-65 z poc. 1132 ze Słupska pod wiaduktem koło osady zwanej Betlejem, 09.05.1986

Pracujący na przetoku Ty2-1193 wciśnięty między tendry Ty2-370 i Ty2-891, 01.10.1987

Ty2-133 wracając z Maszewa zaraz przetnie ulicę Kaszubską, która większości ludzi w mieście kojarzy się z cmentarzem, 15.10.1988

Dwa razy Ty2-564 na solidnym wzniesieniu między Nową Wsią Lęborską a Garczegorzem w mroźny poranek 04.11.1988. Wydaje się, że ciągnie nie wiem jakie brutto, a to tylko poc. 93318/7, czyli de facto jeden pulman do Wejherowa przez Garczegorze.

Ty2-133 wspina się z poc. 10321 z Wejherowa po dziesięciopromilowym wzniesieniu z Gościcina do Luzina, 09.12.1988. Fajnie byłoby mieszkać w tej chatce tak z pół wieku temu.

Trochę inne spojrzenie na pociąg parowy. Ty2-9 ze składem „puderniczek” między Maszewem a Cewicami, 08.03.1989

Ty2-119 z poc. 10321, prowadzona tego dnia przez ś.p. pana Maćka Dzika, osiąga kulminację wzniesienia z Gościcina do Luzina i mija kolejny domek warty niegdyś zamieszkania, 01.04.1989.



Zobacz załącznik 165641 Zobacz załącznik 165642 Zobacz załącznik 165643
 
Reakcje
554 7 0
Ja tam lubię takie rdzewiejące potwory!
Stoją spokojnie na bocznicach za stacją w Ełku.
Kończy się tam też szlak wąskotorowy, trochę w weselszych tematach.
Na jego drugim końcu jest szkoła i miasteczko z cudnym rozwalającym się wtedy mostem i porośniętą roślinami rzeczką . Sielsko!
Na wakacje muszę pstryknąć kilka zdjęć!
Co do rdzewiejących lokomotyw, żałuję że przegapiłem czasy pieriestrojki w Małaszewiczach, gdzie pracował mój ś.p. dziadek.
lw1.JPG
lw2.JPG
 

Podobne wątki