• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowe klimaty za granicą

M&M

Znany użytkownik
Reakcje
671 22 2
#1
Nieśmiało rozpoczynam nowy temat o klimatach kolejowych z zagranicy .

Oto kilka fotek z pogranicza Niemiec i Szwajcarii.
PIC04182.JPG
PIC04183.JPG
PIC04187.JPG
PIC04376.JPG
[DOUBLEPOST=1389734611,1389733544][/DOUBLEPOST]Ciekawostką jest ten peron na środku między torami , służy do przesiadania się z pociągu do pociągu a stwierdzenie, że jeżdżą jak w zegarku jest tak realne , że aż można dotknąć.

PIC04380.JPG
PIC04381.JPG

PIC04383.JPG
Zegar się załapał w kadr , tak szybko jak przyjechały , odjechały .
PIC04185.JPG
PIC04186.JPG
PIC04188.JPG
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.027 108 2
#2
Od strony ulicy popatrzyłem na auta i połowa lat 90-tych , ale od strony torów jakoś tak nowocześniej.;)
Kiedy robiłeś te fotki?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#7
Nie dalej, jak dziś rano odpowiedziałem w sąsiednim wątku "Kolejowe klimaty", że nie jest on zarezerwowany dla kolei w Polsce, co więcej od dawna są tam też fotki zza granicy. No ale jeśli musi być drugi, równoległy wątek, to proszę bardzo: klimat drutów i szyn, Madryt Atocha. A może w takim razie przenieść ten temat do działu "Koleje innych krajów"?

IMG_5079.JPG
 
OP
OP
M&M

M&M

Znany użytkownik
Reakcje
671 22 2
#8
Moja wina , tak że proszę moderatorów może przeniosą wątek w odpowiedniejsze miejsce ? :oops:

A tymczasem jeszcze kilka fotek ze Szwajcarii

PIC04224.JPG
PIC04230.JPG
PIC04237.JPG
PIC04238.JPG
PIC04239.JPG
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#9
wagon Ballater.jpg


Szkocja, Ballater Station. Wnetrze królewskiego wagonu. Linia kolejowa prowadziła z Aberdeen w pobliżu dzisiejszej drogi A93. Zbudowana specjalnie dla Królowej Viktorii,która często spedzała czas w zamku w Braemar. Nigdy nie pozwoliła zbudować lini do Braemar, które jest oddalone o 13 km od Ballater. Dziś część tej lini odtwarzają miłośnicy z Aberdeen.

Barclay 2male.jpg

Szkocja, nieopodal Milton of Crathes. Diesel Barclay zbliża się do tytułowej stacji.


Bon accord 2.jpg


Szkocja,Milton of Crathes. Bon-Accord zbudowany w 1897r. przez Andrew Barclay & Sons, Klimarnock. Do 1964 był używany przez Aberdeen Gas Works na Cotton Street w porcie. Od 2010roku jeździ na odbudowywanej lini do Banchory.

mam nadzieje że zdjęcia wpisują się w tytuł wątku...
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#17
Nie zgodzę się z Kolegą joao. Opis na pocztówce: Karkonosze, wykop Kolei Szklarskoporębskiej ;). Kolej Sowiogórska miała podobny wąwóz, ale nie był on poprowadzony w łuku, więc nie było potrzeby stawiania tak karkołomnych semaforów. Swoją drogą, jakiś dziwny ten semafor, zobaczcie co pokazuje :eek: A czy ktoś z Kolegów Dolnoślązaków wie, jak współcześnie wygląda ten wąwóz koło Szkarskiej i jak tam rozwiązano kwestię zrk?
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#18
Kto nie poznał „Molli” w czasach „trabantów” i „wartburgów”, ten niech żałuje. Parowóz 99 2322 powraca z pociągiem z Kühlungsborn. Bad Doberan, 20 sierpnia 1988 roku.

Molli.jpg
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#20
Tak, nie tylko coś tam sfotografowałem, ale 25.08.1988 miałem też przyjemność jechać na tej maszynie z miejscowości Blumenberg (gdzie powstało to zdjęcie) do dużej stacji rozrządowej Magdeburg-Buckau oraz powrócić stamtąd do Oschersleben. W tym czasie była to jedna z trzech ostatnich maszyn normalnotorowych w NRD i wszystkie stacjonowały właśnie w Bw Oschersleben. Osobną ciekawostką były wspomnienia maszynisty, który jako 17-letni żołnierz Wehrmachtu brał udział w bitwie pod Kurskiem.

50 Reko.jpg


I taka jeszcze oto fotka z polsko-niemieckich spotkań parowozowych podczas wystawy taboru w przygranicznym Kietz 19.09.1989. Widoczny po prawej tendrzak serii 65 przyprowadził pociąg specjalny z Berlina, którym tam dotarłem. Spore wrażenie robiła wizyta na zimnej, ale mimo to imponującej maszynie 43 001, a zwłaszcza jej ogromne szkła wodowskazowe. Niestety inne fotki z NRD są poza moim zasięgiem.

Kietz.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki