• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowe klimaty za granicą

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
Ciekawe jaką mieli tam szerokość toru. Pomimo że stosowano wtedy znacznie niższy profil szyn to tor wydaje się znacznie szerszy od normalnego.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.914 111 7
Zdaje sie jakas przesownia na wagony. Wyglada jak by wagon, po wjezdzie byl podnoszony i jednoczesnie przesownia byla odblokowywana. Widac ciemne kanaly prostopadle do torow, co sugeruje ze kola przesowni toczyly sie po szynach. Ciekawe ze na zdjeciu nie widac ani jednego parowca (oprocz parowozu), same zaglowce.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Piękne zdjęcie z czasów przejściowych, kiedy para już poważnie zaczynała konkurować z żaglem. Niebawem nowo budowane żaglowce otrzymają (a być może otrzymały już) stalowe kadłuby. Co ciekawe statek po lewej stronie zdjęcia ma już napęd śrubowy. Silniki parowe stosowane we flotach ewoluowały, aż do modeli o potrójnym rozprężaniu. Zszedłem trochę z wątku głównego ale też kocham statki i okręty. Zdjęcie wspaniałe.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.265 103 84
Mozecie to sobie wyobrazic? Ogladajac to zdjecia znajdujemy sie w XIX wieku! Tak mniej wiecej od 1870 do 1875 roku!To nabrzeze Sandridge Pier powstalo w 1854 roku. Fotografia powstala zapewne przy pomocy odbitki albuminowej z negatywu kolodionowego - ale brak tego w opisie wiec mozna sie jedynie oprzec na wiedzy o technikach fotograficznych z tamtych czasow. Generalnie jakby nie patrzec XIX wiek to rozkit techniki i inzynierii na roznych poziomach.
http://scalar.usc.edu/works/the-voyages-of-the-clarence/media/sandridge-railway-pier

Melbourn.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.914 111 7
A co to jest przesownia? Raczej chyba przesuwnica... A pierwszy po lewej statek ma dość pokaźny komin.
Rzeczywiscie, pierwszy statek po lewej to parowiec. Jasna farba na kominie zlala mi sie z niebem;)
[DOUBLEPOST=1476218635][/DOUBLEPOST]"Mikole" :) zdjecie wykonane podczas wycieczki we wschodnio-centralnej Pennsylvanii. Pociag ciagnal parowoz "pacific" Blue Mountain & Reading Northern.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Tw53-2566

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 1 0
@Maslo

W czwartek wybraliśmy się na niemiecką wyspę Borkum. Dostać się na nią można tylko promem. Rejs ok 50 min. A po dotarciu do wyspy do centrum dostać się można ....
Zobacz załącznik 403816
kolejką wąskotorową :) Dwutorowy szlak, składy 10 wagonowe, składające się z zabytkowych zmodernizowanych wagoników osobowych. Rozstaw toru 900mm. A na deser kilka razy w tygodniu wyjeżdża na tą trasę parowóz O&K. Ciekawostką jest że jest on opalany naftą/olejem opałowym.

To jest ta Lyd1 sprzedana do niemiec ?
 

Podobne wątki