• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowa obwodnica Czerwieńska otwarta!

krzychu12231

Znany użytkownik
#1
W dni wczorajszym otwarta została łącznica w Czerwieńsku, pomiędzy utworzonymi posterunkami odgałęźnymi Czerwieńsk Północ na linii 358 (Zbąszynek - Gubin) oraz Czerwieńsk Wschód na Odrzance. Dzięki budowie łącznicy pociągi relacji Zielona Góra - Zbąszynek (Poznań, Gdynia, Warszawa) nie muszą już zmieniać kierunku jazdy. Wraz z modernizacją linii 358 na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk (podniesienie prędkości z 80 do 100km/h oraz odcinka Odrzanki Czerwieńsk - Zielona Góra (oba tory, z 40 do 100km/h) pozwoliło to na skrócenie czasu jazdy na odcinku Zielona Góra - Zbąszynek dla pociągów TLK ze średnio 1:25h do obecnych 0:45h.

Więcej informacji: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12823/Koleja-szybciej-do-Poznania-i-dalej.html .

A oto kilka zdjęć z dzisiejszego przejazdu:

Rejon Pomorska, zbliżamy się do posterunku Czerwieńsk Północ, linia 358:
DSC04564.JPG


Niestety system nadal podaje błędne informacje, że pociąg ma postój w Czerwieńsku. Zapowiedź w Babimoście brzmiała jak zwykle: "Pociąg TLK Zielonogórznin do stacji Zielona Góra przez Sulechów, Czerwieńsk wjedzie na tor przy peronie 2. Podróżnych prosimy o zachowanie ostrożności i odsunięcie się od torów. Pociąg objęty jest całkowitą rezerwacją miejsc."
DSC04565.JPG


Dojeżdżamy do łącznicy, sygnał S7, czyli przy tym i następnym semaforze prędkość nieprzekraczająca 100km/h, choć na razie na łącznicy obowiązuje ograniczenie do 40km/h:
DSC04572.JPG


przejazd łącznicą:
DSC04573.JPG

DSC04577.JPG
DSC04578.JPG
DSC04580.JPG


Wjazd na Odrzankę, podg. Czerwieńsk Wschód na (niewidoczny na zdjęciu) sygnał S6:
DSC04586.JPG


Odrzanka w stronę Czerwieńska (Rzepina):
DSC04587.JPG
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#6
Sygnał na semaforze raczej wątpliwy, albo ja nie widzę zielonego na górze...
Na zdjęciu akurat górna komora semafora przygasła, przez co nie możemy stwierdzić, że jest to sygnał S 7. Gdyby górne światło było ciągłe byłby to sygnał S 6. W przypadku gdyby autor fotografii nie powiedział, że na semaforze wyświetlał się sygnał S 7, należałoby uznać go za sygnał wątpliwy.

- źródło: E1 PRZEPISY SYGNALIZACJI na Polskich Kolejach Państwowych WYDAWNICTWA KOMUNIKACJI I ŁĄCZNOŚCI Warszawa 1976


Sygnał S 6 ,,Jazda z szybkością nie przekraczającą 100 km/godz, a potem z największą dozwoloną szybkością"

Dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, a pod nim świetlny pas zielony poziomy, górne światło - zielone ciągłe

Sygnał S 7 ,,Jazda z szybkością nie przekraczającą 100 km/godz przy tym i następnym semaforze"

Dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, a pod nim świetlny pas zielony poziomy, górne światło - zielone migające


- źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Semafor_(kolejnictwo)

S6
Jazda z szybkością nie przekraczającą 100 km/h, a przy następnym z najwyższą dozwoloną szybkością.
S7
Jazda z szybkością nie przekraczającą 100 km/h, przy tym i następnym semaforze.
 

Covalus

Użytkownik
KSK Wrocław
#7
Zajrzyjmy do obowiązującej Ie1:
Rozdział 2 par 2 pkt.7
"Sygnał który nie odpowiada ściśle obrazowi ustalonemu w niniejszej instrukcji, jest sygnałem wątpliwym"
Sygnału na zdjęciu nie ma w Ie1...
pkt8 Sygnał wątpliwy na semaforze świetlnym, albo brak świateł na semaforze świetlnym oznacza sygnał "STÓJ"...

brian-82 - nie jest OK.[DOUBLEPOST=1371152596][/DOUBLEPOST]
Na zdjęciu akurat górna komora semafora przygasła, przez co nie możemy stwierdzić, że jest to sygnał S 7. Gdyby górne światło było ciągłe byłby to sygnał S 6. W przypadku gdyby autor fotografii nie powiedział, że na semaforze wyświetlał się sygnał S 7, należałoby uznać go za sygnał wątpliwy.
Ten sygnał jest wątpliwy w myśl obowiązujących przepisów.[DOUBLEPOST=1371152741][/DOUBLEPOST]Ie1 z 2007 z późniejszymi zmianami - Zarządzenie Nr 28 /2012 z dnia 19.11.12...[DOUBLEPOST=1371152853,1371152445][/DOUBLEPOST]Ja bym zatrzymał skład i zażądał komisji... Modne ostatnio i dobrze.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
FREMO Polska
KSK Wrocław
#8
Powiem wprost. To już jest pieprzenie o Szopenie. Żeby móc się wypowiadać o tym, czy jest to sygnał prawidłowy, czy też wątpliwy wobec stosowania sygnałów migowych, należy dysponować nagraniem sygnału w czasie. Po ludzku rzecz ujmując, trzeba mieć film.
W przypadku gdyby autor fotografii nie powiedział, że na semaforze wyświetlał się sygnał S 7, należałoby uznać go za sygnał wątpliwy.
Dysponując tylko zdjęciem i zapewnieniem autora należy przyjąć, że sygnał był w porządku. A tak jest mądrzenie się z mojej strony, ze strony Covalusa i Remaja. Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem, ale takie są fakty.
 

Covalus

Użytkownik
KSK Wrocław
#9
Lub po prostu znać znać układ łącznicy. Czy sygnał z tego semafora odnosi się do następnego czy nie ?[DOUBLEPOST=1371153520][/DOUBLEPOST]Skoro jak sam twierdzisz, że nie dysponujemy wystarczającym materiałem żeby stwierdzić co to za sygnał, więc dlaczego uważasz, że się mądrzymy? Sam nie posiadasz dowodów na poparcie swojej tezy i domniemywasz, że zielone światło było migające... Ale mimo tego próbujesz zgrywać jasnowidza.[DOUBLEPOST=1371153613,1371153267][/DOUBLEPOST]Fakty są takie, że mamy zdjęcie na którym nie widać zielonego światła.
I tylko tyle.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
FREMO Polska
KSK Wrocław
#10
Skoro jak sam twierdzisz, że nie dysponujemy wystarczającym materiałem żeby stwierdzić co to za sygnał, więc dlaczego uważasz, że się mądrzymy?
Właśnie dlatego, że bawimy się w jasnowidzów. Ty bo z uporem twierdzisz, że to sygnał, wątpliwy, a ja, że mógł być ok. I obydwaj możemy mieć rację, bo nie dysponujemy filmem. Nota bene, to fajny byłby materiał na opowieść. Dowód w postaci zdjęcia i komisja wypadkowa w akcji...
Gdyby ktoś przedstawił takie zdjęcie na egzaminie i spytał się czy widoczny sygnał jest sygnałem wątpliwym to odparłbym, że tak. Najczęściej światło migające przy takich egzaminowych okazjach odpowiednio się zaznacza ("promyczki"). Mówię to tak a propo np. egzaminów na prawo jazdy.
 
OP
OP
krzychu12231

krzychu12231

Znany użytkownik
#11
Echh widzę dyskusja rozgorzała na dobre:D
No to uspokoję nastroje: sygnał nie był wątpliwy, górne zielone było migające, a semafor odnosi się także do następnego (zarówno wjazd na łącznicę jak i wyjazd jest "na krzywo").
Nie wiem na jakiej podstawie widząc na zdjęciu sygnał bez górnego światła zielonego uważacie, że wyświetlony został sygnał wątpliwy. Jakbym zrobił fote z zapalonym to byłaby dyskusja że jest to S6 a nie S7 :D
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
#13
Proponuję konkurs: "Uwiecznienie na fotce następujacych sygnałów S3, S4, S8, S11, S11a, S12, S12a";). Jak ktoś tego dokona to ja ufunduję specjalną nagrodę:) . Sygnał Sz od biedy można uznać za fotografowalny, bo nie ma odpowiednika przy świeceniu ciagłym. No chyba, żeby kolega Covalus uznał go za wątpliwy;). Taki żart...
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#14
Co ja narobiłem!? Przepraszam bardzo, że rozpocząłem dyskusję, absolutnie nie taki był mój cel. Następnym razem będę siedział cichutko jak mysz pod miotłą.
Jeśli moderator uzna to za stosowne, to bardzo bym prosił o usunięcie moich dwóch postów. Jeszcze raz wszystkich bardzo przepraszam.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#16
Jeśli ktoś z szanownych kolegów zna się trochę na obwodach elektrycznych świateł semafora, to powinien wiedzieć, że jest rzeczą technicznie niemożliwą, by na semaforze mógł się wyświetlić sygnał w postaci jednego światła (pomarańczowego) równocześnie z dolnym pasem (bez względu na jego kolor). Migawka aparatu otwarła się wówczas, gdy zielone górne migające było wygaszone.
Dawny sygnał "jazda manewrowa dozwolona" w postaci białego światła, które pojawiało się przy czerwonym świecącym zlikwidowano, ponieważ istniało duże prawdopodobieństwo, że sygnał taki może się pojawić w przypadku zwarcia żył na kablu, co zdarza się czasem, powodując wyświetlenie tzw. choinki..
 

Covalus

Użytkownik
KSK Wrocław
#17
Co ja narobiłem!? Przepraszam bardzo, że rozpocząłem dyskusję, absolutnie nie taki był mój cel. Następnym razem będę siedział cichutko jak mysz pod miotłą.
Jeśli moderator uzna to za stosowne, to bardzo bym prosił o usunięcie moich dwóch postów. Jeszcze raz wszystkich bardzo przepraszam.
Nie ma za co przepraszać. Dyskusje są potrzebne i dają czasami dużo informacji. Choćby odstani post "Paweł Piotra". Czasami tylko niepotrzebnie ktoś wprowadza do nich zbytnie napięcie i wypowiedzi nacechowane negatywnie- zamiast argumentów...
Co do samej obwodnicy - KWR trasuje już po niej pociągi towarowe. O ile pominie się w rozkładzie miasto Czerwieńsk. Kto się nie zorientuje - oblot w w/w :)
 
P

Paweł Piotr

Gość
#18
Dorzucę jeszcze ciekawostkę z tych dawnych lat, gdy sygnałem zezwalającym na manewry podawanym na semaforze było jedno ciągłe białe światło przy świecącym się świetle czerwonym. Otóż co bardziej sprytni dyżurni ruchu umieli wykorzystać tą sytuację do "podania" sygnału Sz nie poprzez zerwanie plomby na odpowiednim przycisku, lecz poprzez przekładanie drążka sygnałowo-przebiegowego (który był używany do podania sygnału zezwalającego na manewry - czyli do wyświetlenia białego światła na semaforze) tam i z powrotem - skutkowało to miganiem światła białego... Bez zrywania plomby, bez kłopotliwych zapisów w E1758.. Kto wie, może właśnie to zdecydowało o zmianie obrazu sygnałowego sygnału Ms2 na semaforze... ;)...
 

Podobne wątki