• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Kolejowa Japonia

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#21
Co do tego, że w większości nie mam wątpliwości, ale wydaje mi się, że przynajmniej w jednym mieście, mam tu na myśli Hiroszimę, tramwaje jeżdżą po torach o szerokości 1435 mm. W 1991 roku byłem tam z krótką wizytą i pamiętałem dość szerokie tory. Szukałem w internecie, ale nie znalazłem precyzyjnej informacji, ale zdjęcia wyraźnie wskazują, że tory tramwajowe w Hiroszimie są szersze, niż 1067 mm. Być może jest to jakiś jeszcze inny rozstaw szyn, ale z pewnością nie jest to 1067 mm.
https://www.japanvisitor.com/japan-transport/hiroshima-trams
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hiroszima
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.934 10 2
#22
Co do tego, że w większości nie mam wątpliwości, ale wydaje mi się, że przynajmniej w jednym mieście, mam tu na myśli Hiroszimę, tramwaje jeżdżą po torach o szerokości 1435 mm
Tramwaj w Hiroshimie to też najbardziej rozbudowana sieć tramwajowa w Japonii. W Tokio tory tramwaju mają rozstaw ... 1372 mm ( w mieście tylko jedna linia, raczej o charakterze turystycznym ).
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#23
A "u mnie" tramwaje jeżdżą po torze1067mm. Zmierzyłem kiedyś z ciekawości. Co jeszcze ciekawe, że widziałem to samo urządzenie do oczyszczania torów ze śniegu na kolei, a potem jeździło ono po mieście. Nie był to pług ale pojazd z czymś w rodzajy dużej obrotowej szczotki drucianej. Widocznie kolejarze i tramwajarze dogadali się w tej sprawie. Japończycy mają różne pomysły, znacznie odbiegające od naszych. Wpadli na pomysł produkcji skarpetek pięciopalczastych. Jeszczenie spotkałem bardziej idiotycznego pomysłu. A wracając do japońskich kolei i ich punktualności to dziś w Takaoka byłem świadkiem jak opisywany przeze mnie poprzednio spalinowy zestaw ze stacji Himi wjechał na dworzec o całą dlugość skłądu przedelektrycznym z Toyama. Ktoś za to beknie.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.934 10 2
#24
A tak można podróżować z lotniska Haneda do centrum Tokio. Czyli kolej jednoszynowa, która na całej trasie nie nie zniża się do poziomu ziemi.
Do drugiego lotniska, Narita, można podróżować koleją bardziej tradycyjnie ( jest też znacznie dalej położone ). Napis na pociągu, NEX odnosi się do Narita EXpres .
 

Załączniki

Jaco3011

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 52 0
#28
Jeszcze jakbym wiedział, co to jest "blueprint", to mógłbym odpowiedzieć na pytanie, czy coś takiego widziałem.
Plan/rysunek techniczny. Tak często używam terminu "blueprint", że mi weszło w krew.

Parowozy, jeszcze przedwojenne. Bardzo przydatne, ale nie dla mnie. Nie doprecyzowałem - szukam współczesnego (obecnie/niedawno jeżdżącego) taboru, konkretnie to lokomotyw i wagonów towarowych. Zespoły trakcyjne mnie nie interesują - za wyjątkiem towarowego EZT M250.

Chcę przyoszczędzić na taborze robiąc samoróbki, bo 11 tysięcy złotych za lokomotywę w dokładnej skali mi się nie uśmiecha, przerabianie taboru w skali 1/80 na rozstaw 12mm (H0m) też nie.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.934 10 2
#29
Chcę przyoszczędzić na taborze robiąc samoróbki, bo 11 tysięcy złotych za lokomotywę w dokładnej skali mi się nie uśmiecha, przerabianie taboru w skali 1/80 na rozstaw 12mm (H0m) też nie.
https://www.1999.co.jp/eng/list/3042/0/1
Sądząc po powyższym lokomotywy japońskie są generalnie oferowane w skali 1/80. Wagony towarowe głównie też, aczkolwiek jest też trochę w skali 1/87. Oczywiście niektóre lokomotywy, głównie Tenshodo, są horrendalnie drogie. Ale jest też coraz więcej dostępnych tańszych. Dawniej dostępne były modele prawie wyłącznie w skali N, ale od dobrych kilku lat to się zmienia i H0 ( choć 1/80 ) staje się bardziej popularne. Nie jestem pewny, ale sądzę że w wagonach wymiana zestawów kołowych z H0 na H0m nie powinno być problemem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#30
No to niestety, niczego takiego nie mam. Obawiam się, że temat na tyle egzotyczny, że trudno będzie coś znaleźć. Pewnie na stronach japońskich coś by było, ale jak do tego dotrzeć? A może spróbować napisać do jakiegoś japońskiego muzeum techniki czy kolejnictwa? Pewnie mają strony po angielsku i w tym języku można pisać.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#31
Z angielskim to tu jest problem. Mam z tym kłopot na codzień. Próbowałem coś pogrzebać w tutejszym necie, ale większość stron angielskojęzycznych jest na poziomie informacji turystycznej. To nie to, czego szukamy. To czego dszukamy jest w zdecydowanej większości po japińsku, a w tymjęzyku to,- cytując Węgrów,- nem tudom.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#32
Nie spodziewałbym się na stronach muzeów informacji technicznych ani rysunków taboru. Ale może jest podany przynajmniej jakiś adres e-mail, na który można byłoby wysłać pytanie?
 

Jaco3011

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 52 0
#34
[youtube]

Holowanie Shinkansena serii E6 po torze 1067mm. Wsadzili go na wózki wagonowe, (prawie na pewno) od cystern TaKi 1000, zamienili sprzęgi z Scharfenberga na Janneya, opiclowali pantografy folią, zawiesili tabliczki końca pociągu i pojechali.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.934 10 2
#36
Producent E6, Kawasaki Heavy Industries w Kobe nie ma połączenia z torami 1435 mm. Stąd pierwsze E6 były dostarczane drogą morską do Sendai, natomiast zestaw Z9 3 dni podróżował po torach 1067 mm w dniach 31.05 - 02.06.2013 ( to znalezione w necie ).
Ujęcia filmiku zrobione na stacji Omiya, gdzie obsługiwane jest sporo linii Shinkansen JR East ( to stwierdzone za pomocą translatora + internet ).
Ze stacji Omiya odjeżdża też lokalny pociąg, który jest o tyle interesujący, że jeździ na gumowych kołach ( zdjęcie z netu ).
Tym pociągiem można dojechać do muzeum kolei ( pierwszy przystanek ), które jest - jak dla mnie - bardziej interesujące, niż pociąg do niego dojeżdżający ( info własne :) ).
DD7EE895-2B94-4F32-ACD8-07A0240A528A.jpeg
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.261 103 84
#39
Super dziekuje juz znalazlem ;)

Hmm, skoro już mowa o kolei w Japonii - widział ktoś blueprinty ichniego taboru? Im dokładniejsze tym lepsze.
Szukaj "rysunek techniczny": テクニカルドローイング
lub "rysunek": 描画

Tu masz cysterny:
http://t-fukuda.xsrv.jp/
http://t-fukuda.xsrv.jp/kouzou.htm


Tu masz serie 老朽化したコキ50000形コ
https://blog.goo.ne.jp/natumister/e/a5214666a7bacffd7f3037c4b53fd611
https://ja.wikipedia.org/wiki/国鉄コキ50000形貨車
seria50000maly.jpg

Wystarczy napisac do autora blogu. Mysle, ze udostepni Ci wiekszych rozmiarow pliki.
コキ107形式
コキ106形式
コキ50000形式
Tu masz ladny rysunek wozka do kontenerowca typ 106, 107 (strona 12)
https://www.mlit.go.jp/common/001183320.pdf

Raporty z wypadkow (sa zdjecia wozkow od spodu, rysunki)
http://www.mlit.go.jp/jtsb/railway/rep-acci/RA2012-5-3.pdf
http://www.mlit.go.jp/jtsb/railway/rep-acci/RA2018-5-1.pdf

wozki:
http://geo.d51498.com/rail_cad/truck/tpf/tpf3.html

Jest nawet kolej 5" :)
http://www.railmec.info

Jest tego troche. Jakby okreslic sie co to ma byc za tabor to mozna 'mocniej' poszukac i popisac do ludzi.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 9
Koleje innych krajów 24

Podobne wątki