Myślałem, że tego typu watek gdzieś tu jest ale ... nie znalazłem więc zakładam - nie jako wielki pasjonat ale przy okazji kilku fotek jakie przywiozłem z Włoch. Miałem okazję odwiedzić wyspę Caprera , która jest położona na północ od Sardynii. Obok atrakcji przyrodniczych (plaże i formacje skalne) są tam pozostałości militarne i miejsca związane z Garibaldim - ikona zjednoczenia Włoch (zmarł na tej wyspie). Na południowym krańcu Caprery połozony jest rozległy fort a obok niego kompleks budynków które chyba pełniły rolę magazynów amunicji (niewykluczone że dla okrętów) wraz z nadbrzeżem. Kompleks ten obsługiwany był przy pomocy transportu szynowego - pozostałości można obejrzeć do dzisiaj.
Na nadbrzeżu znajdują się 4 równoległe tory:
Tuż przy nadbrzeżu do którego dobić mógł okręt była możliwość skorzystania z obrotnic pozwalających na transport pomiędzy torami. Widać też stalowa oczka które zapewne słuzyły do cumowania okrętów.
W dali widać sam fort:
Na nadbrzeżu tory wystawione są na bardzo intensywne działanie czasu, wiatru, wody i soli:
To samo dotyczy obrotnic:
Wózki do transportu musiały być krótkie na co wskazują niewielkie rozmiary obrotnic jak i zakręty na torach które praktycznie nie są łukami ...
Tory prowadziły do pomieszczeń magazynowych:
Obrotnice na lądzie zachowały się lepiej - produkowane w Mediolanie:
Albo ... nie wiadomo gdzie:
Na nadbrzeżu znajdują się 4 równoległe tory:
Tuż przy nadbrzeżu do którego dobić mógł okręt była możliwość skorzystania z obrotnic pozwalających na transport pomiędzy torami. Widać też stalowa oczka które zapewne słuzyły do cumowania okrętów.
W dali widać sam fort:
Na nadbrzeżu tory wystawione są na bardzo intensywne działanie czasu, wiatru, wody i soli:
To samo dotyczy obrotnic:
Wózki do transportu musiały być krótkie na co wskazują niewielkie rozmiary obrotnic jak i zakręty na torach które praktycznie nie są łukami ...
Tory prowadziły do pomieszczeń magazynowych:
Obrotnice na lądzie zachowały się lepiej - produkowane w Mediolanie:
Albo ... nie wiadomo gdzie: