• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Koleje w Słowenii

S

Sebastian

Gość
#1
Niespełna dwa tygodnie temu miałem przyjemność odbyć podróż pociągiem do Słowenii. Zdjęć za dużo nie mam bo ich lokalne piwo LAŠKO skutecznie odbierało mi ostrość widzenia ;), niemniej jednak kilka udało się zrobić.

ZIDANI MOST
Pięknie położona węzłowa stacyjka, pomiędzy górami i na styku dwóch rzek.

7.JPG


3.JPG


4.JPG


19.JPG


Na stacji pomnik techniki w postaci chyba znanego nam parowozu z fabryki VULCAN-WERKE STETTIN

6.JPG


5.JPG


CELJE
Tym razem duża stacja z bardzo rozbudowaną grupa torów.

Zobacz załącznik 128131

Budynek nastawni.

9.JPG


I jej wnętrze z komputerowym stanowiskiem dyżurnych ruchu i zajmującym kawał ściany planem.

10.JPG


11.JPG


Gomułka odjeżdżający ze stacji JESENICE

1.JPG


Budynek stacji LESCE-BLED





2.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#4
Za zgodą kolegi Sebastiana dodaję kilka fotek ze Słowenii. Na początek wspomniana przez Sebastiana stacja Zidani Most. Położona na zbiegu głównych linii: z Triestu (Włochy) przez Lublanę do Zagrzebia (Chorwacja) i odgałęziającej się tam linii do Mariboru i dalej do Austrii. Rozgałęzienie wspomnianych linii i widok na stację. Oba zdjęcia z pociągu wyjeżdżającego w kierunku Zagrzebia.

IMG_9091.JPG
IMG_9092.JPG


Piękne widoki na linii z Lublany do Zagrzebia

IMG_9075.JPG
IMG_9077.JPG
IMG_9085.JPG


Kolega Sebastian upolował w Lublanie najnowszy skład SŽ. Ja trafiłem na pociąg zabytkowy:

IMG_9066.JPG


c.d. (może) n.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#5
To jeszcze parę fotek. Oprócz pomnika na stacji Zidani Most, widziałem takie wystawione parowozy na kilku innych stacjach. Niestety, nie zawsze zapisywałem, gdzie to było. Tam także wandale mażą po pomnikach.
IMG_9073.JPG

IMG_9105.JPG
IMG_9281.JPG
IMG_9423.JPG


Ostatnie zdjęcie zrobione na stacji Divača. Tam również zrobiłem następne fotki.

IMG_9429.JPG


Elektryczna wersja Desiro Siemensa:

IMG_9408.JPG


Elektrowóz produkcji francuskiego Alsthoma (dawniej pisało się tę nazwę z "h") z lat 1970-tych:

IMG_9410.JPG


Na koniec wagon do rewizji sieci trakcyjnej:

IMG_9393.JPG
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#7
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#8
Piszemy tu co prawda o kolei w pełnym tego słowa znaczeniu, ale pozwolę sobie wstawić też fotki innej, małej ale ciekawej.
Nad Ljubljaną góruje wysokie wzgórze, na którym wybudowano zamek zamieniony później w fortecę. Z zamkowej wieży rozpościera się piękny widok na stolicę Słowenii i nie tylko.
Dostać się tam można wjeżdżając kolejką po szynach ułożonych na stromej ścianie wzgórza. Sam wagon przypomina przeszkloną kabinę windy a sama jazda trwa krótko, niemniej polecam każdemu kto będzie miał możliwość odwiedzić Ljubljanę.

1.JPG


2.JPG


3.JPG


4.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#9
Ta kolejka faktycznie jest fajna, ale spacer na górę zajmuje w sumie niewiele więcej czasu. Tymczasem parę kolejnych zdjęć z jazdy przez Słowenię do Zagrzebia: mój EC był prowadzony słoweńskim Taurusem, takim, jak ten.
IMG_9055.JPG


Po drodze mijamy Taurusa o numerze 001 w nietypowym malowaniu, chyba jakaś reklama, ale nie zdążyłem się przyjrzeć.

IMG_9107.JPG


Po drodze mijamy inne lokomotywy, ta jest w starych barwach.

IMG_9109.JPG


Na granicznej stacji Dobova pociąg przejmuje elektrowóz kolei chorwackich.

IMG_9110.JPG
IMG_9111.JPG
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#10
Dla odświeżenia wątku kilka fotek z poniedziałkowej podróży pociągiem pospiesznym "Sava" na trasie Zagrzeb - Zidani Most.

Stacja DOBOVA
Tutaj, na styku kolei słoweńskich (SŻ) i chorwackich (HŻ) oraz dwóch systemów zasilania następuje zmiana lokomotyw (patrz zdjęcie wyżej) i dokonywana jest kontrola paszportowa.

Dobova 1.JPG


Dobova 2.JPG


Dobova 3.JPG


W głąb Słowenii zasilanie 3 kV prądu stałego
Dobova 4.JPG


W kierunku Chorwacji 25 kV prądu przemiennego
Dobova 5.JPG


Stacja SEVNICA

Sevnica 1.JPG


Sevnica 2.JPG


Sevnica 3.JPG


Sevnica 4.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

WITKOIM

Znany użytkownik
Reakcje
27 0 0
#11
i wszystkie dworce, stacyjki itp itd. utrzymane, porządek, kwiatuszki rosną. To wszystko dodaje uroku. Szkoda, że u nas jest taki syf i nikt o to nie dba
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#12
Jeśli o kwiatuszkach mowa... maleńki i uroczy budynek stacji BLANCA

Na szlaku 6.JPG


Jedziemy dalej, pomiędzy górami i wzdłuż rzeki Savy.

Na szlaku 3.JPG


Na szlaku 4.JPG


Na szlaku 5.JPG


Dojeżdżamy do Zidani Most

Dojazd do Zidani Most.JPG
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#13
ZIDANI MOST
Kilkugodzinne oczekiwanie na EuroCity "Emona" do Wiednia wykorzystałem na dokładniejsze zwiedzenie tej uroczej stacji. Poniżej kilka zdjęć na uzupełnienie wcześniejszych postów z tego wątku.

Budynek dworca od strony ulicy

Zidani Most od ulicy.JPG


Kasa biletowa

Zidani Most kasa biletowa.JPG


Przy wejściu do pomieszczenia dyżurnego ruchu peronowego, tablica z informacją o położeniu stacji względem poziomu morza

Zidani Most wysokość n.p.m..JPG


Stanowisko pracy dyżurnego ruchu peronowego

Zidani Most dyżurny peronowy.JPG


Nastawnia z zewnątrz...

Zidani Most Nastawnia .JPG


... i wewnątrz

Zidani Most Nastawnia pulpit.JPG


Kilka ujęć stacji z okna nastawni

Zidani Most widok z nastawni 1.JPG


Zidani Most widok z nastawni 2.JPG


Zidani Most widok z nastawni 3.JPG


cdn...
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#14
Jeszcze kilka fotek z Zidani Most

W lewo do Mariboru, w prawo do Zagrzebia

Zidani Most 1.JPG


Zidani Most 3.JPG


Zidani Most 6.JPG


Zidani Most 2.JPG


Zidani Most 4.JPG


Zidani Most 5.JPG


Zidani Most 7.JPG


W ciągu doby przez Zidani Most przejeżdża około 200 pociągów. Podczas mojego tam pobytu, przez niespełna trzy godziny, ruch był bardzo duży a w peronach stały czasami trzy pociągi pasażerskie. Do tego przejeżdżające na biegu towarowe. Stacja ma zresztą układ trójkąta, tak że jest możliwy przejazd z kierunku Mariboru w kierunku Zagrzebia i na tym połączeniu kilka torów zajętych było przez składy towarowe.
Na stacji (jak zresztą na wielu w tym kraju) działa kawiarenka ze stolikami także w ogródku na peronie a odwiedzają ją nie tylko czekający na pociągi podróżni. Gołym okiem widać że na kawę czy piwo przychodzą też okoliczni mieszkańcy. W bezpłatnej toalecie jest mydło i papierowe ręczniki - rzecz u nas nie do pomyślenia.

Na koniec ciekawe ustrojstwo - dysze do gazowego odmrażania iglic, z butli ukrytych w żółtych szafach. W niektórych rozjazdach podkłady są dość mocno wypalone.

Zidani Most ogrzewanie 1.JPG


Zidani Most ogrzewanie 2.JPG
 

Podobne wątki