• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje w Niemczech od 1994 roku ~ DB AG + prywatne ~ 1:1 i modele

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Tak jak Koledzy napisali - myślę, że jest sporo zdjęć "wymieszanych" składów zarówno z wagonami w miętowym malowaniu jak i nowym czerwonym. Poniżej odnośniki do dwóch fotografii, które przypadkiem wczoraj znalazłem - kolejny z wielu dowodów wcześniej postawionej tezy - w tym przypadku akurat z "U-Boot'em".

http://www.baureihe119.de/24657_001.html
http://www.baureihe119.de/24657_004.html
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Niestety podejrzewam fejk. Ale grafika zrobiona świetnie. Po pierwsze numer lokomotywy. Taurusy DB oznaczone serią 182 liczą sobie 25 egzemplarzy. Nic mi nie wiadomo by nagle skądś się pojawił 26 ty. Nie podejrzewam by któryś z prywaciarzy przemalowal swoją lokomotywe i oznaczył według schematu DB.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Niestety podejrzewam fejk. Ale grafika zrobiona świetnie. Po pierwsze numer lokomotywy. Taurusy DB oznaczone serią 182 liczą sobie 25 egzemplarzy. Nic mi nie wiadomo by nagle skądś się pojawił 26 ty. Nie podejrzewam by któryś z prywaciarzy przemalowal swoją lokomotywe i oznaczył według schematu DB.
No ja właśnie wiem, że DB ma ich tylko 25, ale Roco zrobiło taki model, to zrobili fejkowy model fejkowej lokomotywy?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
To nie nowość że powstają modele fejkowych lokomotyw. Nawet Brawa takie robi. Nie ma żadnego zdjęcia w necie takiej lokomotywy znaczy nie istnieje.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.301 23 0
Nowość firmy Roco, wczoraj odebrana w poznańskim sklepie LokoMotyw: Ludmiła w wariancie modernizacyjnym, oznaczonym serią 233. Przebudowano w ten sposób łącznie ponad 60 sztuk tych maszyn, a można było je spotkać także na polskich torach m.in. w Kostrzynie i Rzepinie (i chyba nadal się tu pojawiają), swego czasu także w obsłudze pociągów Berlin-Warszawa-Express.
Model firmy Roco przedstawia najpopularniejszy wariant tej modernizacji (w odróżnieniu od, wydanego przed laty, modelu firmy Brawa, który odzwierciedlał wariant rzadki i na dodatek obarczony był poważnym błędem merytorycznym) i wykonany jest prawidłowo.
Co istotne, napisy na modelu wykonane są metodą tampodruku i nie są wypukłe!
Opis modelu: 233 233-6, DB Schenker Rail Deutschland AG Halle, REV 27.09.10

ALA_2019_13a.jpg


ALA_2019_13b.jpg


ALA_2019_13c.jpg


ALA_2019_13d.jpg


ALA_2019_13e.jpg


ALA_2019_13f.jpg
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Koledzy. Bardzo lubię taki "małe bączki" jak Vosslah G6 w związku z czym zakupiłem sobie taką w malowaniu firmy BASF (Piko 52656).
No i tak dumam, jakie wagony można by do niej dokupić. Pewnie 2-3 bo nie sądzę aby więcej przetaczała np. ze stacji towarowej gdzie zostawił je zbiorczy pociąg towarowy do zakładów BASF.
Nie mogę znaleźć żadnego filmu na YT, a nawet zdjęcia tych lokomotyw w czasie pracy (czyżby tylko na terenie zakładu operowały?). Ale znalazłem taki filmik :


Wydaje mi się, że te wagony na filmie to wagony Uacns GATX i wydaje się, że model takiego wagonu produkuje Piko (58431) oraz NME (503701).


Tutaj z kolei znalazłem porównanie obu wyrobów :

W związku z powyższym mam takie pytania :
1. Czy modele przedstawiają ten sam typ wagonu. Który model lepiej odwzorowuje oryginał?
2. Czy ładunek który wiozły te wagony z filmu (zdaje się wapno) jechał do fabryki BASF celem jego wykorzystania w procesie produkcji czy ten skład to tylko lokomotywa BASF-u która wykonywała zadanie dla innej firmy?
3. Czy lokomotywy G6 wykonują jazdy szlakowe czy tylko po terenie zakładu?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Pomieszanie pojęć. Push-pull to system pracy polegający na tym, że lokomotywa raz ciągnie, a raz pcha skład (sterowany wtedy z kabiny w pierwszym wagonie). Bdhpumn to seria wagonu, a nie jego nazwa, w tym wypadku polskiego. Nie wiem jaką serią były oznaczone te wagony na DR, a potem na DB AG.
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
System "push&pull" istniał na kolejach DR /DDR/ już w latach siedemdziesiątych. I był stosowany głównie w ruchu podmiejskim obsługiwanym wagonami/składami piętrowymi. Pamiętam tzw. "Doppelstockgliederzug" obsługiwany lokomotywami BR118 na obwodnicy Berlina od Birkenwerder do Potsdamu. Były to zespoły 5-6 wagonowe z charakterystycznymi członami wejściowymi pomiędzy wagonami.
Na PKP system "p&p" to nadal, poza Kolejami Mazowieckim w paru przypadkach, pieśń dalekiej przyszłości...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
był stosowany głównie w ruchu podmiejskim obsługiwanym wagonami/składami piętrowymi.
Chyba wyłącznie w ruchu podmiejskim i regionalnym (nie kojarzę takich pociągów dalekobieżnych), ale chyba nie tylko z wagonami piętrowymi. A najciekawszy skład, jaki widziałem na jakiejś fotografii, to BR 118 w środku między dwoma 4-członowymi zespołami piętrowymi.
 

Podobne wątki