• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Koleje w Niemczech od 1994 roku ~ DB AG + prywatne ~ 1:1 i modele

RS11

Znany użytkownik
#61
146 pojawia się na trasie do Titisee lub dalej- do kiedy śnieg nie zalega na torach. 143ki zostały nie przypadkowo skierowane na te linię, mają o wiele lepsze właściwości trakcyjne.
Numery BR143 w lokomotywowni Freiburg im Breisgau na rok 2011:
145-1
856-3
810-0
640-1
332-5
972
042-0
312-7
316-8
308-5
364-8

Jeszcze bonus ze Schwarzwaldu, co roku miłośnicy pary organizują pod koniec lipca do połowy sierpnia weekendowe przejazdy z Titisee do Seebrug.

BR52 1.jpg
BR52 2.jpg
BR52 5.jpg
BR52 6.jpg
BR52 7.jpg
BR52.jpg
 

RS11

Znany użytkownik
#63
Pochodzą z lat 30tych ubiegłego wieku. Mam jeszcze trochę innych smaczków z tej linii ale muszę poszukać zdjęć.
 
OP
OP
B

bobby74

Gość
#64
Zasadniczo nie interesują mnie - poza wyjątkami - lokomotywy prywatnych przewoźników. Jednakże bardzo cieszy mnie, kiedy lokomotywy starych konstrukcji dostają szansę w barwach prywaciarzy - np. BR 151 w barwach Lokomotion z Monachium :)
Zdjęcie za bahnbilder.warumdenn.net autorstwa Franza Fangera.
image.jpeg


Model dokładnie tej lokomotywy wydało Roco 73435/79435. Technika typowa dla Roco, czyli silnik z kołem zamachowym, dużo detali, oświetlenie led, dźwięk, oświetlona kabina, chromowane obwódki lamp, nawet maszynista siedzi w kabinie :p

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
OP
OP
B

bobby74

Gość
#66
O BR 141 z początków użytkowania tych lokomotyw i ich modelach napisał Kolega szanowny @Jacek765 tutaj , a ja dołożyłem co nieco o modelu tutaj
Lokomotywy te weszły na stan DB AG i były intensywnie użytkowane w ruchu lokalnym w Niemczech aż do 2006 roku. Lokomotywa ta była potocznie nazywana Knallfrosch, czyli "petarda" :) Petarda nie dlatego, że szybka, tylko przekładnia wydawała charakterystyczne dźwięki wystrzałów podczas przyspieszania. Nie miałem okazji ich posłuchać na żywo ;), ale dźwięk z dekodera w modelu robi wystarczająco duże wrażenie :eek:
A model BR 141 - w barwach DB AG verkehrsrot - to Fleischmann 392571/432571 - z dekoderem ESU LokSound - model miał premierę w 2013 roku i wtedy pewnie ZIMO jeszcze nie rządziło u Fleischmanna. Co ciekawe dekoder V4.0 pełnowartościowy, bez blokady na modyfikację dźwięku, można zastosować/zmodyfikować dla dowolnej innej lokomotywy z odpowiednim złączem na dekoder. Baaardzo płynna jazda, cichutki silnik z kołem zamachowym, 2 osie napędzane, bo to AC, w DC są napędzane 4 osie, oświetlenie kabiny maszynisty. Bardzo ładny i przyjemny model.

IMG_9411.JPG


IMG_9412.JPG


IMG_9415.JPG


IMG_9421.JPG


Oryginał tej lokomotywy - zdjęcie za http://www.teubner-online.de/images/E-Loks/141/141 437-4 mit RB11078 in Tornesch 16.07.2004--.JPG
141%20437-4%20mit%20RB11078%20in%20Tornesch%2016.07.2004--.jpg
 
OP
OP
B

bobby74

Gość
#68
Hmmm, Schaltwerk po germańsku. Pewnie jest to tak pojemny zwrot, że prostym tłumaczeniem wprowadziłem zamęt - jeśli coś poknociłem, to przepraszam :)
 

Jacek765

Znany użytkownik
#69
Rzeczywiście tutaj chodzi o dźwięki wydawane przez układ stycznikow. Myślę że poszukam więcej informacji na stronie poświęconej tym lokomotywom a szanowny Kolega Bobby74 wspomoże mnie swoją znajomością języka niemieckiego w rozwiklaniu specyfiki pracy urządzeń na tych niezwykle zasłużonych lokomotywach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#71
Poczytałem ten link, ale mój niemiecki też jest za słaby na takie fachowe teksty. Jednak uważam, że Schaltwerk oznacza układ (urządzenie) przełączający (od schalten - łączyć, anschalten - włączać, ausschalten - wyłączać), a nie przekładnia (Getriebe, Transmission).
 
OP
OP
B

bobby74

Gość
#72
Poczytałem ten link, ale mój niemiecki też jest za słaby na takie fachowe teksty. Jednak uważam, że Schaltwerk oznacza układ (urządzenie) przełączający (od schalten - łączyć, anschalten - włączać, ausschalten - wyłączać), a nie przekładnia (Getriebe, Transmission).
Tak jest! W sumie to to miałem na myśli pisząc przekładnia, tylko co z tego... Nie wystarczy być inżynierem, żeby mieć o wszystkim pojęcie :D
 
OP
OP
B

bobby74

Gość
#73
W wątku "obok" było co nieco w temacie BR 139. Nie dorobiłem się jeszcze modelu z tamtego okresu.
Dorobiłem się za to takiego Märklina 37405 w malowaniu a'la zebra Lokomotion. Stan po rewizji ze stycznia 2012.
Lokomotywa ta została oddana do użytku w 1959! roku, na stan Lokomotion przeszła w 2005 roku, a w 2012 roku otrzymała okolicznościowy motyw na budzie lokomotywy - "Ponad 50 lat niezawodnie w ruchu".
Model z metalową budą, ze skromniutkim generatorem dźwięku, silnik z kołem zamachowym i napęd na wszystkie osie, oświetlenie białe/czerwone. Trafił do mnie zakurzony, chyba nigdy nie smarowany, za to okazjonalnie i owszem jeżdżony. Po mojej "rewizji" znowu jak nowy :)
Lokomotywę BR 139 w podobnym malowaniu wydało też Roco.
IMG_9432.JPG IMG_9433.JPG IMG_9437.JPG IMG_9572.JPG
I jeszcze filmik z yt z oryginałem tej lokomtywy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
#76
Chodzi mi o nowe napędy na wszystkie osie. To raczej tradycja pochodząca od modeli 2DC w stylu Roco.
[DOUBLEPOST=1467482027][/DOUBLEPOST]Również jakość detali bardzo poszła do przodu.
 
OP
OP
B

bobby74

Gość
#77
A to sorry... :)
Koło zamachowe, silnik centralnie itd. to niestety ciągle nie jest standard u Märklina. Jest jeszcze wiele starych konstrukcji, które dalej się sprzedają z silnikiem na wózku. W BR 151 dopiero niedawno dodali czerwone oświetlenie na tyle loka! :) Spada na nich za to sporo hejtu w Niemczech, ale widocznie księgowi rządzą i tyle.
 

Jacek765

Znany użytkownik
#78
To chyba nie tylko kwestia księgowych. Przypuszczam że jest jeszcze wielu Marklinistow tradycjonalistow którzy nie uznają nowoczesnych rozwiązań. Matrix jako duża firma pewnie mogła by już od dawna produkować modele na wysokim poziomie ale z jednej strony duża konkurencja firm z sektora 2DC a z drugiej opór tradycjonalistow.
 
OP
OP
B

bobby74

Gość
#80
Przypadkiem natrafiłem na ciekawostkę - ESU zrobiło na dniach i jest już w sprzedaży BR 232 571-0 w malowaniu DB AG i stanie z VI epoki.
image.jpeg


Dokładnie ta lokomotywa obsługiwała składy BWE, jak i Falnsy PKP Cargo. Zdjęcia za www.br232.com

image.jpeg

30.06.2013 - [D] Hähnichen - autor zdjęcia Michael Leskau
image.jpeg

22.03.2013 - [D] Horka - autor zdjęcia Daniel Berg
image.jpeg

10.08.2009 - [D] Berlin, Hauptbahnhof - autor zdjęcia Rudi Lautenbach
 

Podobne wątki