• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje w Niemczech od 1994 roku ~ DB AG + prywatne ~ 1:1 i modele

OP
OP
B

bobby74

Gość
#41
Tym lokomotywom najładniej jednak było w ciemnozielonym malowaniu, z klasycznymi odbierakami oraz logiem Bundesbahn.
Racja. Robiły takie ponure, ale majestatyczne wrażenie :)
Prywaciarze wnoszą trochę za dużo pstrokacizny na tory, ale np. lokomotywy Lokomotion z Monachium bardzo mi się podobają. Dlatego czekam na okazję, żeby nabyć jeszcze taką BR 151 - Roco wydało dosłownie na dniach.

image.jpeg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#42
W sąsiednich wątkach pojawiły się tematy Taurusów więc i ja w tym wątku dodam coś od siebie. DB AG zakupiło 25 sztuk lokomotyw ES64U2, którym nadano oznaczenie serii 182 (ponownie wykorzystane w miejsce juz dawno wycofanych prototypowych lokomotyw tej serii podobnych do serii 110 i 140). Taurusy nigdy nie znalazły się w planach zakupowych DB AG bo posiadały już dwusystemowe lokomotywy serii 185. Natomiast w trakcie realizacji znajdował się kontrakt z Siemensem na dostawę 195-iu lokomotyw serii 152 (ES64F). Ponieważ wynikła konieczność realizowania przewozów na sieci OBB ,potrzebne były nowe lokomotywy z homologacją na te koleje. Udało się porozumieć z producentem i zamiast ostatnich 25 lokomotyw serii 152 zbudowano 25 lokomotyw serii 182 identycznych z lokomotywami serii 1116 OBB.
Ja akurat mam model firmy Piko wykonany w skali TT, który jest w sumie lepiej wykonany niż jego odpowiednik w skali H0. Wykonanie szczegółów jest typowe dla lokomotyw niskobudżetowych z linii Hobby niemniej model wygląda dobrze i jedynie trochę zbyt długa skrzynia transformatora pod ramą nieco psuje sylwetkę modelu.
20160505_232113.jpg
20160505_232133.jpg

Jako ciekawostkę mogę podać fakt że w tym modelu popełniono niewielki błąd w malowaniu gdyż kształt białego pasa pomiędzy reflektorami jest prawidłowy dla pierwszych 13 lub 14 lokomotyw (dokładnie tego nie pamiętam a musiałbym sięgnąć do starych zdjęć ,które mam gdzieś na jakiejś płytce). Potem pas ten został nieco wyprostowany. Tak więc lokomotywa 182 025 powinna mieć minimalnie bardziej prosty pas.
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#43
Mam prośbę do znawców szukam jakieś infomacie i dane techniczne tych pojazdów bo wujek Google znajduje tylko po Niemiecku
Fotki z Szczecina
219-043-7-szczecin-gl-04-06-1998.jpg
vt-08-5-szczecin-gumience-01-04.jpg
VT08
DSCN9144.JPG
DSCN9145.JPG
DSCN9251.JPG
218-208-7-szczecin-gumience.jpg

tu nie widać serii jest to 218
 

saabal

Użytkownik
Reakcje
5 5 1
#46
Pierwszy seryjnie produkowany dwusystemowy wagon. Przeznaczony do obsługi komunikacji miejskiej w Karlsruhe, oraz na liniach koleji podmiejskiej juz pod 15kV zmiennego.
Za wikipedią: 4 pojazdy są własnością DB Regio Rhein Neckar stąd tez na modelu oznaczenie logiem DB
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#47
A tak wyglądają w naturze (akurat bez znaku DB):

IMG_4624.jpg
IMG_4625.jpg
IMG_4628.jpg
IMG_4629.jpg
IMG_4630.jpg
IMG_4639.jpg
IMG_4640.jpg

I chwilę potem w tym samym miejscu:

IMG_4641.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#51
Fakt, ale dalej nie rozumiem poprzedniego wpisu. Co to jest "ori" i "polift"? Bo "z i szej" pewnie znaczy "z pierwszej serii".
 

saabal

Użytkownik
Reakcje
5 5 1
#52
Miałem na myśli, że na zdjęciach widoczne są wozy pierwszej generacji (do 836) i późniejszej. Z tymi oznaczeniami DB to chyba tylko te wozy, które są własnością DB Regio AG, oznaczone juz jako seria 450.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#53
Pojazdy z Karlsruhe to tzw tram-train. W drugiej serii t-t są niskopodłogowe w okolicy drzwi. Dodatkowo są dwa rodzaje członów środkowych z i bez okien panoramicznych.


KVV IMG_2259.jpg
KVV IMG_9650.jpg

Na powyższych zdjęciach pojazdy z oknami panoramicznymi.

KVV 100_9124.jpg

Tak wyglądają nowe pojazdy wyprodukowane przez Bombardier'a. Na zdjęciu pierwszy przejazd, z placu dworcowego w Karlsruhe w kierunku Albtalbanhof
gdzie za dworcem nastąpił wjazd na sieć DB i zmiana napięcia.

Wszystkie pojazdy (stare i nowe) mają prędkość maksymalną 90km/h i są wyposażone w kierunkowskazy. Posiadaczami pojazdów są DB, AVG i KVV.
DB posiada tylko 4 pojazdy ze względów formalnoprawnych, by zapewnić sobie udział w całym projekcie. Całą sieć ma imponujące przewozy i co
kilka dni gościmy wizytacje z całego świata. Alsthom produkując pierwszy tram-train też podglądał jak funkcjonuje cały system, ale o tym napiszę kiedy indziej.

Posiadam w archiwach zdjęcia chyba wszystkich numerów t-t, pojazd 847 jest biało-czerwony z przedziałem bistro. Poszukam ciekawszych zdjęć.
Jeśli kolega Saabal jak jest zainteresowany to mam książkę w pdf o systemie kolei dojazdowej Karlsruhe, oraz mogę się podzielić innymi informacjami i zdjęciami.
 

saabal

Użytkownik
Reakcje
5 5 1
#54
Jak najbardziej jestem zainteresowany literatura nt sieci w Karlsruhe:)
Tematyka tramwajowa oraz koleji podmiejskich jest mi szczególnie bliska, w osobnym wątku z wolnej chwili predstawię swoją kolekcję.
Co to modelu Roco ww. pojazdu, czekam aż w rozsądnych pieniądzach bedzie okazja nabyć jeszcze jeden model i zbudowac model w trakcji ukrotnionej.
http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?products_id=85694
Po zastąpieniu imitacji sprzęgów Scharfenberga na czynne.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#56
Uniwersalna lokomotywa elektryczna serii 143. Pojazdy te zaprojektowano w związku z planem wielkiej elektryfikacji północnej oraz centralnej części byłej Niemieckiej Republiki Demokratycznej oraz jako maszyny mające zastąpić starsze elektrowozy serii 211 oraz 242.
Prototyp zaprezentowano w 1982 r. a produkcja 646 egzemplarzy lokomotyw oznaczonych wówczas jako seria 243 prowadzona była w zakładach LEW Hennigsdorf w latach 1984-1991. Po zjednoczeniu kolei niemieckich część maszyn trafiła do zachodniej części kraju, gdzie podobnie jak na wschodzie wykorzystywana była (i nadal jest) głównie w przewozach regionalnych oraz aglomeracyjnych (niegdyś m.in. S-Bahn Leipzig, Dresden, Rhein-Ruhr).

P1130679.JPG

Lipsk, 18 września 2010 r. Elektrowóz serii 143 na czele ekspresu regionalnego do Drezna. Zdjęcie mojego autorstwa.

P1250894.JPG

Model elektrowozu serii 143 firmy Roco z mojej kolekcji. Opis modelu znajduje się pod poniższym odnośnikiem:
http://forum.modelarstwo.info/threa...lektryczna-143-964-5-db-ag.31264/#post-546393
 
OP
OP
B

bobby74

Gość
#57
BR 143 wciąż mają się dobrze :) - dzisiaj w Wiesbaden Hbf.
image.jpeg


image.jpeg


Roco pod numerami 73324/73325/79325 wypuściło właśnie na rynek takiego loka.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#58
Kilka sztuk BR143 stacjonuje we Freiburgu, używane są w Schwarzwaldzie na liniach do Seebrug i do Neustadt.

Blackforest 143.jpg
Blackforest 143 145-1.jpg

BR143 Ravenna viaduct.jpg

Ravenna Viaduct na piekielnej linii czyli Höllentalbahn.
BR 143 2.jpg

3-Seebahn, Jezioro Schluchsee.

BR 143.jpg

3-Seebahn, Jezioro Schluchsee.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#60
Kiedyś miałem okazję przejechać się tą linią i też z BR 143. Ale pociąg w przeciwnym kierunku prowadziła już BR 146.

IMG_7707.JPG
IMG_7714.JPG
IMG_7725.JPG
IMG_7727.JPG
IMG_7728.JPG
 

Podobne wątki