• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Szwajcarskie

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#81
Zgadza się Re4/4 jest ciemniejsza . Re6/6 ma nieco jaśniejszy odcień taki sam jak w mojej Re4/4 z jednym pantografem którą zaprezentowalem wcześniej.
 
B

bobby74

Gość
#82
Było dotychczas historycznie - teraz coś aktualnego. Traxx 2E jako Re 486 501-510 w barwach BLS Cargo w oryginalnym malowaniu z dopuszczeniem do ruchu w Szwajcarii, Austrii, Niemczech i Włoszech - zdjęcie za blscargo.ch.
image.jpeg


O Traxx'ach napisano już wszystko :D więc przejdę od razu do modelu.
ACME w wersji rzekomo limitowanej na Szwajcarię. Bardzo wysoki poziom detali, dekoder z dźwiękiem, cichutki napęd i bardzo płynna jazda. Modele w takim malowaniu oferuje również Roco i Märklin.

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
D

Dampflok

Gość
#83
Szwajcarskie elektrowozy Be 4/6 zostały wyprodukowane w latach 1919-1923 dla kolei szwajcarskich w liczbie 40 sztuk. Elektrowozy kursowały z pociągami towarowymi oraz pasażerskimi na górskiej linii kolejowej prowadzonej przez przełęcz świętego Gottharda. Jeden elektrowóz został zachowany przez koleje szwajcarskie jako czynny eksponat zabytkowy kursujący na górskiej linii kolejowej. Modele są produkowane przez Roco.

Fotografia czynnego zabytkowego szwajcarskiego elektrowozu autorstwa Wernera Brutzera
12320-frutigen-140888--330417.jpg

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,577241
CW-1-04+_klein.jpg
CW-1-11+_klein.jpg
CW-1-10+_klein.jpg
CV-1-44+_klein.jpg

$_57.JPG

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?106,7143391
16129.jpg
SBB_Be_4_6_12320_1_Gross.jpg

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?106,4501815
5498.jpg
5499.jpg

http://oldtimer-veranstaltung.de/service/gotthard-live-show-1981/
gotthard-live-show-82-07_10.jpg

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?106,6001723
9400-258rheinbrckefeu7ykk7.jpg
 
B

bobby74

Gość
#85
Roco wypuściło też model Be4/6 w kolorze zielonym - 73433/79433, choć podają jako okres odwzorowania III epokę. Czy ten kolor był spotykany na tej lokomotywie już w II epoce?
 
D

Dampflok

Gość
#87
Szwajcarskie elektrowozy Be 4/7 zostały wyprodukowane w latach 1921-1922 dla kolei szwajcarskich w liczbie sześciu sztuk. Elektrowozy kursowały z pociągami towarowymi oraz pasażerskimi na górskiej linii kolejowej prowadzonej przez przełęcz świętego Gottharda. Jeden elektrowóz został zachowany przez koleje szwajcarskie jako czynny eksponat zabytkowy kursujący na górskiej linii kolejowej. Modele są produkowane przez Lemaco.

Fotografie czynnego zabytkowego szwajcarskiego elektrowozu
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?106,6987977
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?106,6996538
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?106,6985759
15128.jpg
sbb-historic-sonderzug-ersfeld-goeschenen-doppeltraktion-790967.jpg

14562920963_945cf0a8f1_k.jpg

14195184110_3d3ee2bb76_k.jpg

14359592116_309d96945a_h.jpg
evmveyxc.jpg
mrfhos3a.jpg
Ce6-8_14253br4.jpg

ls9xlugi.jpg

6sksnpgu.jpg

Be4-7_12504br.jpg

SBB_Be_4_7_12504_1_Gross.jpg

sbb-historic-mit-vereinten-kraeften-791163.jpg
 
B

bobby74

Gość
#88
Re 4/4 II 11160 w malowaniu TEE z 1978 roku. Roco 73373/79373 - naprawdę porządnie wykonany model z dekoderem dźwięku.

IMG_8674.JPG


IMG_8665.JPG


IMG_8670.JPG


IMG_8673.JPG


A zdjęcie oryginału tutaj - choć z trochę wcześniejszego okresu.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#89
Przepiękny model. Roco zrobiło kawał dobrej roboty. Kładki na dachu wyglądają na zrobione z metalu.
[DOUBLEPOST=1459796035,1459795540][/DOUBLEPOST]Super model do pociągu TEE Helvetia
 
B

bobby74

Gość
#90
...Kładki na dachu wyglądają na zrobione z metalu...
Tak jest. To samo kratki na dachu, przewody, podesty na czołach lokomotywy i wycieraczki. Wąskie odbieraki prądu, jak to w szwajcarach. Tylko maszynisty brakuje :)
Czekam na lepsze światło do fotek i... przesyłkę z kolejnymi Re X/X, a będzie wachlarzyk podobny do tego :podstepny:
 
B

bobby74

Gość
#91
Re 420 221-4 SBB w aktualnym malowaniu "Lion Design" stosowanym w S-Bahn Zürich. Model to ponownie Roco 78415.

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


A oryginał sfotografowany w 2012 roku w Zurychu ma się tak - zdjęcie za bahnbilder.de

image.jpeg
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#94
D

Dampflok

Gość
#96
Szwajcarskie elektrowozy Ge 6/6 zostały wyprodukowane w latach 1921-1929 dla kolei retyckich w liczbie piętnastu sztuk. Elektrowozy kursowały z pociągami towarowymi oraz pasażerskimi na górskiej linii kolejowej prowadzonej przez przełęcz Albula. Trzy elektrowozy zostały zachowane przez koleje retyckie jako czynne eksponaty zabytkowe kursujący na górskiej linii kolejowej. Modele są produkowane przez Bemo.

Fotografie czynnego zabytkowego szwajcarskiego elektrowozu.
15133852427_2d851a1811_k.jpg
15308634116_6d11a34a08_k.jpg

15153884989_eb7b36327a_k.jpg
15308630366_7ee5d3db8c_k.jpg

20016064060_8ea547dda9_k.jpg
20706944721_03806071f9_c.jpg
20618889692_7d8ec2ec13_c.jpg

19013395113_9927fae4be_c.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#97
A tak wygląda moja jaszczurka :D. Stary model firmy Bemo, który kupiłem z trzeciej ręki jakieś 18 lat temu. Model jest z lat 80-tych nr. kat 1255. Do dzisiaj te modele są w ofercie tego producenta ale poddane niewielkim modyfikacjom głównie lepsze silniki i dostosowanie do DCC, a takze z uwzględnieniem pewnych zmian w szczegółach zgodnie z danym egzemplarzem.
20160419_111418.jpg
20160419_111336.jpg
20160419_111447.jpg
20160419_111513.jpg


Razem z modelem lokomotywy kupiłem zestaw wagonów salonowych RhB nr 1141-1144 nr kat. 3272/S. Wagony te zostały zbudowane dla CIWL do eskluzywnego pociągu "Golden Mountain Pullmann Express" kursującego przez bardzo krótki czas na kolei MOB na trasie Montreux - Zweisimmen. Ostatecznie 4 wagony trafiły na kolej RhB i z czasem stały się czescia atrakcyjnej oferty turystycznej tej kolei. Moje modele reprezentuja wygląd z lat 80-tych. W latach 90-tych wygląd zasadniczo sie nie zmienił (zrezygnowano tylko z żółtego pasa 1 kl przy krawędzi dachu). W latach 2000-nych wagony wymagały remontu i tym razem otrzymały malowanie kremowo niebieskie w stylu CIWL.
20160419_113654.jpg
20160419_113709.jpg
20160419_114118.jpg


I z elektrowozem Ge6/6 I 3 wagony (czwarty się nie zmieścił).
20160419_113629.jpg
 
D

Dampflok

Gość
#98
Szwajcarskie wąskotorowe elektrowozy Ge 4/4 II zostały wyprodukowane w latach 1973-1985 dla kolei retyckich w liczbie 23 sztuk. Elektrowozy kursują z pociągami towarowymi oraz pasażerskimi na górskiej linii kolejowej prowadzonej przez przełęcz Albula. Niektóre elektrowozy posiadają okolicznościowe malowanie reklamowe górskiej linii kolejowej. Wszystkie elektrowozy posiadają nazwy okolicznych miejscowości oraz herby miejscowości. Modele są produkowane przez Bemo.

Fotografie wąskotorowych szwajcarskich elektrowozów.
4886062491_a5fd9c39ef_b.jpg
4886035383_a573bac3cd_b.jpg
6055085081_c326f6719a_b.jpg

wiesen1.jpg

zuoz1.jpg

RhB_Ge_4_4II_617_2_Gross.jpg

14791317349_13843b98ff_c.jpg

14942493988_20de07b5b1_c.jpg
14897511193_37780b5bca_c.jpg

14984250706_1f13e80979_c.jpg
14264677068_d436124daa_c.jpg

8951837920_6b604b7a47_c.jpg

RhB_Ge4_4_630_RE1241_Castrisch_Valendas_Sagogn_30052012.jpg

RhB_Ge4_4_632_RE1245_Castrisch_Valendas_Sagogn_30052012.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#99
W uzupełnieniu poprzedniego wpisu Kolegi Dampflok Lokomotywy serii Ge4/4 II zaprojektowano na poczatku lat 70-tych. Lokomotywy otzymały bardzo piękną sylwetkę wzorowaną na normalnotorowych lokomotywach SBB serii Re4/4 II i III. Dzięki temu lokomotywy te wygladaja jak nieco mniejsze Re4/4, jednak wewnątrz lokomotywy serii Ge4/4 II są o jedną generację nowocześniejsze. W odróznieniu od lokomotyw normalnotorowych zastosowano w nich sterowanie tyrystorowe. Pierwsza seria 10 lokomotyw została wyprodukowana w roku 1973-cim i nadano im numery 611-620 (starsze Ge4/4 I miały numery 601-610). Lokomotywy te otrzymały malowanie zielone z ciemnoszarą ramą (podobnie jak normalnotorowe lokomotywy SBB). Ponownie powrócono do tej udanej konstrukcji w latach 80-tych i wyprodukowano jeszcze 13 sztuk w latach 1984/85 nadając im numery 621-633. Tym razem lokomotywy otrzymały nowe malowanie w kolorze czerwonym. Wkrótce wcześniejsze lokomotywy tez otrzymały to malowanie. Niestety podobnie jak na SBB także na RhB zawitała moda na kanciate reflektory i gdzieś od przełomu tysiacleci zaczęto w nie wyposażać lokomotywy serii Ge4/4 II.
Dwa zdjęcia Ge4/4 II 617 "Ilanz" na stacji Davos Platz 1995 09 23 z pociągiem pośpiesznym do Landquart (którym wkrótce pojechałem). Na drugim zdjęciu widać w głębi zmodernizowaną lokomotywę Ge4/4 I 607 "Surselva" z pociągiem osobowym.
Ge4x4 617.jpg
Ge4x4 617.1.jpg

Modele lokomotyw serii Ge4/4 II w skali H0m produkuje juz od wielu lat firma Bemo. Jest tez produkowany wielkoseryjnie model w skali IIm (G) firmy LGB. Wracając do modelu firmy Bemo to w ciagu wielu lat produkcji był poddany stosunkowo niewielu modernizacjom, z których największa nastąpiła gdzieś w okolicy przełomu tysiącleci kiedy zastosowano nowy silnik pięciobiegunowy i płytkę elektroniczną dostosowaną do zabudowy sterowania cyfrowego. Wraz z wprowadzeniem kanciatych reflektorów również w tej wersji zaczęto produkować modele. W latach 80-tych lokomotywy te były takze dostepne w wersji H0e, które od wersji H0m rózniły sie tylko przesunięciem głębiej kół na osiach. Oprócz podstawowej wady jaką charakteryzują się modele tej firmy czyli wysoka cena lokomotywy serii Ge4/4 II z powodu identycznego rozstawu czopów skrętu wózków jak w Ge4/4 I odziedziczyły po niej ramę. Niestety po przyklejeniu do obudowy elementów odspreżynowania II-go stopnia zdejmowanie i nakładanie obudowy staje się bardzo utrudnione. Dlatego w moim modelu wyfrezowałem zwężenia w miejscach gdzie na obudowie są elementy odsprężynowania. A oto mój model Ge4/4 II 615 "Klosters", Bemo 1258 145. Model kupiłem w roku 2002-gim i trochę sie pośpieszyłem bo niedługo potem ukazał sie model z numerem 617 do którego mam większy sentyment z racji tego ze jechałem pociągiem prowadzonym ta lokomotywą.
20160419_111806.jpg
20160419_111833.jpg
20160419_111857.jpg
20160419_111925.jpg
 
B

bobby74

Gość
Trochę nie w tempo moje zdjęcie, ale dopiero się zorientowałem, co fotografowałem w 2007 roku - wtedy wszelkie koleje były mi jeszcze mocno obojętne :)
Ae 610 SBB Cargo zaparkowała i odpoczywa między autostradą A2, a MOP-em przy autostradzie tuż za przełęczą Gottarda po "włoskiej" stronie Szwajcarii.

IMG_4495.JPG
 

Podobne wątki