Nie można tu pominąć chyba najważniejszej serii lokomotyw w Szwajcarii - Re 460. Budowane były w latach 1991 - 1996 przez konsorcjum SLM i ABB. Dla kolei SBB zbudowano 119 sztuk, do tego wersja Re 465 dla kolei BLS oraz lokomotywy dla Norwegii, Finlandii i Hongkongu. Moc lokomotywy wynosi 6100 kW, prędkość maksymalna 200 km/h. Zdjęcia mojego modelu firmy HAG zamieściłem w dziale "Opisy taboru":
http://forum.modelarstwo.info/threads/hag-070-re-460-084-7-sbb.24006/
Tu pierwsza lokomotywa z serii- Re 460 000 "Grauholz" - na stacji Zurich HB, 27.08.2010. Jak widać, numeracja zaczyna się od zera - inaczej niż np. w Niemczech czy Austrii, gdzie pierwszy pojazd w serii dostaje numer 001.
Re 460 055 "Lillehammer" na stacji Olten, 26.09.2010. Lokomotywa była testowana w Norwegii.
Re 460 021 w malowaniu "Maszynista" jedzie brzegiem Jeziora Genewskiego, 26.08.2010.
Często jeżdżą z pociągami push-pull (wagony EW IV i IC 2000), czasem w środku składu. Tu Re 460 087, 28.08.2010.
Re 460 104 "Toggenburg", Pfäffikon SZ, 21.09.2012.
Portret Re 460 115 "Heidiland", Biel/Bienne, 26.09.2010.
Re 460 050 z reklamą "RailAWay" i długim składem push-pull na stacji Pfäffikon SZ, 21.09.2012.
Re 465 018 BLS, Basel Bad Bf, 21.09.2012.