• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Szwajcarskie

B

bobby74

Gość
...lokomotywa Ae 4/4 - pierwsza lokomotywa na świecie o mocy min. 1000KM na oś posadowiona na wózkach ze wszystkimi osiami napędzanymi. Między 1944, a 1955 rokiem wyprodukowano 8 takich lokomotyw o numerach 251-258. Kolejne numery na przestrzeni tak długiego czasu różniły się technicznie od wcześniejszych wypustów, co pociągało za sobą modyfikacje wcześniejszych loków, doprowadzając je do aktualnego stanu techniki, wynikającego z poprawek błędów konstrukcyjnych, jak i coraz to nowych wymogów. Z tego powodu lokomotywy Ae 4/4 malowane były na brązowo, zielono, ponownie brązowo, zdemontowano jeden pantograf po przebudowie dachu, modyfikowano napęd itd.
Jak nie, jak tak... :)
Ae 4/4 BLS w zielonym malowaniu i pierwotnej budowie jeszcze z dwoma odbierakami prądu. Model to Roco 63885/69885 odwzorowujący maszynę z początku lat 50-tych.

IMG_1107.jpg


IMG_1108.jpg


IMG_1109.jpg


IMG_1114.jpg


IMG_1096.jpg
 

sebo81ku

Znany użytkownik
BGM
MSMK
Reakcje
896 4 0
Podczas podróży do klienta na zachód Szwajcarii podróżowałem koleją na odcinku Zurich - Yverdon - Zurich. Poniżej kilka zdjęć z tej wycieczki, na początek Yverdon oraz mała stacyjka z lokalną linią w miasteczku Orbe. Zdjęcia wykonane w dniach 6-7 marzec 2018r.
20180306_144511.jpg

20180307_083739.jpg

20180306_151306.jpg

20180306_151325.jpg

20180306_151636.jpg

20180306_151815.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.225 25 2
Piękny jest - mój już do mnie jedzie.
Lokomotywa z historią, jeździ do dzisiaj, przegrała kiedyś konkurencję z Re 4/4 SBB, ale dla mnie to kwintesencja szwajcarskich kolei.
Model bardzo przyzwoicie zrobiony, aż dziwne że tak późno - i praktycznie nie ma konkurencji, bo HAG był jakby nie w H0 ;) przeskalowany, choć nie do zajechania. A Rivarossi sprzed lat może i ładny, ale tylko do oglądania - napęd do niczego.
Co ciekawe Rivarossi zapowiedział na ten rok wznowienie Re 4/4 BLS - zobaczymy czy ze zmodyfikowanym napędem.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
No to model Roco wygląda genialnie.
Zaskoczony jestem złą opinią modelu Rivarossi. Co prawda nie mam modelu żadnej lokomotywy BLS ale z tego co mi wiadomo Re4/4 to był bardzo dobry projekt Limy. I mam kilka modeli tej firmy z napędem z centralnym silnikiem i napędem przez wałki kardana i nie mogę złego słowa o nich powiedzieć. No chyba że Rivarossi coś spieprzyl w projekcie Limy. Re4/4 BLS Lima opracowała gdzieś w latach 90 tych w podobnym czasie co Re4/4 I SBB BB67000 SNCF i Eurosprinter. I to są jedne z najlepszych modeli w tamtych czasach. Napędy działają bez zarzutu.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.225 25 2
Wprawdzie nie posiadam tych modeli, ale opinie o lokomotywach BLS Re 4/4 Ricpvarossi są dość jednoznaczne - lokomotywa nie jest w stanie pociągnąć 10 wagonów, a na minimalnych podjazdach nawet tylko kilka wagonów to już problem. Luzy na kołach zębatych w przeniesiu napędu powodowały problemy i zacinanie się lokomotywy - szczególnie pod obciążeniem. Do tego wykoleja się na wąskich rozjazdach. Prawdopodobnie konstrukcja lokomotywy była niedopracowana i stąd takie sensacje.
 

SBB460

Użytkownik
Reakcje
74 0 0
Wprawdzie nie posiadam tych modeli, ale opinie o lokomotywach BLS Re 4/4 Ricpvarossi są dość jednoznaczne - lokomotywa nie jest w stanie pociągnąć 10 wagonów, a na minimalnych podjazdach nawet tylko kilka wagonów to już problem. Luzy na kołach zębatych w przeniesiu napędu powodowały problemy i zacinanie się lokomotywy - szczególnie pod obciążeniem. Do tego wykoleja się na wąskich rozjazdach. Prawdopodobnie konstrukcja lokomotywy była niedopracowana i stąd takie sensacje.

W poniżej link do ulotki na temat nowej edycji Re 4/4 BLS od Rivarossi.

http://eyro.ch/downloads/news19/rivarossi_bls_re44.pdf
 

Podobne wątki