Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Na 11 stronach wątku nie ma ani grama o kolei w Norwegii. To zapoczątkuję temat chyba niedoceniany (także przeze mnie) do tej pory.
Myślę, że po tym filmie część z was zainteresuje się tematem. Uważam, że warto
Temat może nie tyle niedoceniany, co mało znany. Norwegia nie jest częstym celem podróży kolejowych hobbystów (to dotyczy, niestety, również mnie), a szkoda. Ale mamy tu na forum kolegę, mieszkającego w tym pięknym kraju, może więc coś się tu pojawi? Niemniej jednak temat kolei norweskich raz się już pojawił. Wspomnieliśmy wówczas o linii turystycznej Flåmsbana, która jest dość znaną atrakcją turystyczną (http://forum.modelarstwo.info/threads/najciekawsze-linie-kolejowe.14832/#post-200990), nie będę więc już tu zdjęć powtarzał. Założyłem wówczas wątek o najciekawszych liniach kolejowych, nie tylko w Norwegii. Niestety, temat dalej się nie posunął, chociaż na pewno znalazłoby się parę ciekawych relacji z wielu różnych krajów. Wydaje mi się też, że były jakieś fotki z Norwegii w innym temacie, ale nie mogę go teraz znaleźć.
No w tym dziale to faktycznie nie było o Norweskich kolejach ale było w innym choć teraz nie mogę znaleźć.
A skoro już taki temat powstał czyli konkretnie o NSB to pozwolę sobie wrzucić powtórnie i tu kilka moich fotek o tematyce kolejowej Norwegi bo to w końcu kraj w którym się wychowałem i mieszkam.
Oslo dworzec - Tu w tle widać pociąg SJ (Szwedzkie koleje) a na dole już jego zdjęcia.
No to jedziemy do Norwegii! Tak naprawdę, to byłem w tym pięknym kraju tylko raz, spędziłem tam z rodziną 10-dniowy urlop w 2006 roku. Kolej nie była naszym głównym obiektem zainteresowania, ale oczywiście gdziekolwiek coś się trafiło, sięgałem po aparat. Właśnie wtedy jechaliśmy koleją Flåmsbana z Flåm do Myrdal (zdjęcia zamieściłem w wątku, do którego link jest wcześniej), a potem lokalnym pociągiem z Myrdal do Voss, skąd już dalej autobusem do miejsca naszego zakwaterowania. Niżej kilka zdjęć, jakie zrobiłem wtedy w Myrdal i Voss. Na pierwszych kilku ekspres z Oslo do Bergen. Niestety, basze bilety były ważne tylko na pociąg lokalny, który pojawia się na kolejnych zdjęciach.
Sama stacja Murdal położona jest między dwoma tunelami na głównej linii, a linia z Flåm (widoczna całkiem po lewej stronie zdjęcia) dochodzi ostro pod górę i osłonięta jest przed lawinami specjalną konstrukcją, jak gdyby pół tunelu (podobne konstrukcje są często spotykane w Szwajcarii, Włoszech i innych krajach alpejskich).
Cieszy mnie, że temat ruszył Dziękuję za fotki i proszę o następne Ciekawi mnie też architektura infrastruktury kolejowej
Zachęcam do rozwijania tematu
Kolega Kris prosił także o zdjęcia architektury, ale ja nie mam ich niestety za dużo. Niżej zdjęcie stacji w Myrdal, o której było już wcześniej, z którego wykadrowałem sam budynek stacyjny. Wyjeżdżając z Norwegii zwiedziliśmy fortecę Fredriksten na granicy ze Szwecją. Z twierdzy, znajdującej się na górującym nad okolicą wzgórzem, widać między innymi stację kolejową w miejscowości Halden. Zrobiłem więc kilka zdjęć, w tym budynku stacyjnego i wyjeżdżającego akurat pociągu. Z braku czasu nie miałem jednak możliwości obejrzenia stacji z bliska.
I ostatnia porcja moich zdjęć z Norwegii z 2006 roku. Też odwiedziłem główny dworzec kolejowy w stolicy kraju, Oslo, a przy okazji zrobiłem dwa zdjęcia samego budynku dworcowego, jedno wewnątrz i jedno z ulicy. Na pierwszych dwóch zdjęciach szybki pociąg na lotnisko.
Witam, pozwolę sobie trochę odkopać temat, dodając kilka fotek z mojej krótkiej wizyty w porcie Stavanger w 2014 roku. Jakoś do tej pory nie miałem chwili na wstawianie tych zdjęć na forum, a dla czterech zdjęć nie będę zakładał nowego tematu.
Zdjęcia wykonałem bezpośrednio ze statku, dlatego nie są w pełni wyraźne, oraz nie ma możliwości odczytania numerów zespołów. Niestety tylko tak mogłem zrobić, ponieważ postój trwał bardzo krótko, a wyjście z portu było utrudnione przez to jak Norwedzy trzymają się przepisów ochrony portu.
08.04.2014:
Fotki z dzisiejszego spaceru. Z ciekawostek to FLYTOGET jest priorytetowym składem i w przypadku opóźnienia samolot czeka z odlotem, taka gwarancja przewoźnika (pewnie dlatego ma pierwszeństwo przed innymi).
W środę 24 kwietnia nastąpiła oficjalna zmiana nazwy norweskich kolei NSB – teraz wraz z publicznym przedsiębiorstwem autobusowym Nettbuss firma będzie funkcjonować pod wspólnym szyldem Vy. Zmiany zostały wprowadzone już na stronach internetowych i w aplikacji mobilnej, a nowa nazwa widnieć będzie wkrótce we wszystkich środkach transportu i na strojach służbowych pracowników.