• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie Koleje na ziemiach polskich w pierwszej epoce

Jacek765

Znany użytkownik
#3
Też odnoszę takie wrażenie . To raczej na pewno wina retuszu . Nie wyobrażam sobie w jaki sposób dźwignia w osi centralnej wagonu miała by ciągnąć pół trójkąta hamulcowego nie powodując skosnego ustawienia klocka hamulcoego względem koła wagonu . Nie mówiąc już jakby to miało pracować po jakimś czasie eksploatacji kiedy powstaja wieksze luzy a hamowane kolo mialo by wieksze zużycie .
 
#7
Taka dziwna "maniera" tego katalogu, jeśli chodzi o szerokość toru pełno tam niekonsekwencji i dotyczy to nie tylko "naszego" wagonu. Tak np. dla Kolei Belgijskich raz jest to prawidłowe 1435mm, drugim razem 1500mm. Również koleje Bawarii dorobiły się takiego rozstawu szyn, nie mam pojęcia z czego to wynikało.

Clipboard01.jpg Clipboard03.jpg Clipboard05.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#14
Bardzo ciekawy parowóz. Z tego co mi się udaje odczytać nosi nazwę Goliath. Jest to parowóz serii Vc2 wyprodukowany przez firmę Sigl w Wiedeńskim Nowym Mieście - Wiener Neustadt w roku 1868 dla Kolei Północnej Cesarza Ferdynanda - KFNB, początkowo otrzymał nr 15 a następnie 323 a po przejęciu Kolei Północnej przez kkStB został zaliczony do serii 149 i otrzymał nr 149.35. Na zdjęciu widzimy go z tendrem od par. 330 - Andromeda.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#16
No to fatalny kiks z mojej strony. Nie powiększałem, ale skoro powiadasz, że jest OLMÜTZ to i dla niego coś znajdziemy. Jest to parowóz wyprodukowany w roku 1873 w wiedeńskiej firmie StEG też dla Kolei Północnej - KFNB z numerem 423. Po przejęciu Kolei Północnej przez kkStB otrzymał nr 51.19. A z tendrem tak jak w poprzednim wpisie.
 

Podobne wątki