• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Francji i Beneluksu oraz ich modele

OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
1435 mm. Przecież tymi samymi torami jeżdżą pociągi Eurostar.

Kolega Szwed byłą łaskaw edytować swój wpis już po mojej odpowiedzi, więc i ja edytuję swój. Nie wiem, jaka jest dokładnie szerokość tych wagonów (jest to z pewnością do sprawdzenia w internecie), ale wiem, że skrajnia tunelu i skrajnia wagonów są znacznie większe, niż standardowa skrajnia na zwykłych liniach kolejowych, właśnie po to, by piętrowe autobusy i TIRy mogły wjeżdżać bez problemów tak, by obok stojących samochodów było jeszcze przejście dla podróżnych, chcących udać się do toalety lub do baru.
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
Dobry wieczór :)
Nie chciałbym zakładać nowego wątku z powodu tego, co przedstawię, a myślę, że TU pasuje.
W razie gdyby jednak nie pasował, proszę moderatora o przeniesienie.

Jubileuszowy pociąg kolei francuskich i włoskich "Zonexpress". Dotyczy 30 lat "czegośtam". Znaleziony przypadkiem.
Ciekawy skład, łatwy w miarę do złożenia w skali H0.

Może ktoś wie więcej na ten temat. "Że ne parl pa franse" ;)

Poniżej foty:
3408088052_429e1946e7_o.jpg
830416 141-30b jubileum Zon express en Prins Clausplein in aanbouw Voorburg.jpg
830416 141-31b jubileum Zon express en Prins Clausplein in aanbouw Voorburg.jpg
830416 141-32b jubileum Zon express en Prins Clausplein in aanbouw Voorburg.jpg
830416 141-33b jubileum Zon express en Prins Clausplein in aanbouw Voorburg.jpg
830416 141-34b jubileum Zon express en Prins Clausplein in aanbouw Voorburg.jpg
Zonexpres_1983jubileumtrein 1.jpg
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
No dobrze, ale nawet ew. znajomość francuskiego tu niewiele pomoże, skoro nie ma żadnej informacji o tym pociągu w jakimkolwiek języku.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
No, ale gdzieś te zdjęcia zamieszczono i jakiś opis chyba jest? A skąd informacja, że jest to "jubileuszowy pociąg" z okazji 30-lecia czegoś? Zdjęcia są zrobione gdzieś w Holandii i sądząc z taboru, w latach 1980. W niewyraźnym opisie dostrzegłem relację Haga - Paryż, choć w składzie są też wagony włoskie. Czy może kolega Kris podać źródło tych informacji i coś więcej, o ile wiadomo?
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
152 1 0
Pod ostatnim zdjęciem, na pomarańczowym tle jest napisane "1983 lente". Tłumacz Google twierdzi, że po niderlandzku "lente" to wiosna.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
W ostatnim (2020) katalogu REE Models jest oferta lokomotyw serii CC7100 z jakiejś nowej linii REE ACCESS, a inicjatywa zdaje się pochodzi od podmiotu zewnętrznego o nazwie RAILS EUROP EXPRESS.
Lokomotywy są w bardzo korzystnej cenie, która wynosi nawet 50% ceny tych lokomotyw, w porównaniu z poprzednimi edycjami. Na zdrowy rozum nie jest chyba możliwe aby to był ten sam poziom. Dlatego chciałbym się Was zapytać czy coś wiecie więcej o tej edycji, która wstępnie wygląda na REE Models Hobby.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
REE to właśnie Rail Europ Express. Tak więc nie jest to żaden podmiot zewnętrzny.
A co do lokomotyw serii CC7100 w wykonaniu ekonomicznym to już ponad rok temu pisali o takich planach. Jaki będzie ostateczny efekt będzie można powiedzieć kiedy modele się pojawią w sprzedaży. Raczej redakcja ceny nie bierze się z niczego tak więc albo będą jakieś uproszczenia albo będzie mniej detali. Lub jedno i drugie. Sądzę jednak że i tak będzie to bardzo ładny model.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
A to nie wiedziałem że to jest skrót nazwy. Posiłkowałem się tłumaczem google i tak mi przetłumaczył, że tak to wynikało jak napisałem ;)

No właśnie w tej chwili te lokomotywy pojawiły się w sprzedaży. Z tego co czytam (tu jest na ten temat http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=88225&start=225) wygląda, że chodzi o uproszczone wózki i pantografy. Jest fajne zdjęcie porównawcze wózków. Tak czy inaczej różnica w cenie jest potężna.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.592 25 2
Czyli zaczyna się to, że modele są już na tyle drogie że zaczynają je upraszczać. Wg mnie to dobrze, bo detali np. w Brawie jest tak dużo że strach je dotykać, a co dopiero puścić na makiecie. Mnie tak odpadł resor i go nie znalazłem. Dlatego więcej detali odlanych razem jest wg mnie lepszym rozwiązaniem niż dokładane osobno.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Być może. Najlepiej jest, gdy jest wybór. Więc jeśli REE będzie produkować dalej modele w dwóch wersjach to super. Jednak bym nie chciał, żeby całkiem firmy przerzuciły się na wersje oszczędnościowe, bo dość często wybieram model szczegółowy. Lecz czasem wersja oszczędnościowa mi wystarcza.
Co do tych CC7100 to jeszcze co mi się rzuciło w oczy, to przy tych ECO nie podają epoki. Nie wiem czy przypadkiem nie jest to związane z oszczędnościami dotyczącymi dokumentacji i tym samym naniesionymi na model oznaczeniami i datami etc.
Tak czy inaczej nawet model REE w wersji ECO jest o wiele lepszym modelem niż PIKO Expert, a cena REE nizsza. Chyba się skusze na tą CC7100 w tej wersji.

Edit. Od czego zależał kolor pasa na boku pudła tych lokomotyw? Z tego co widzę to są zielone, jasno i ciemno niebieskie.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
A gdzie można dokładniej obejrzeć te modele ACCESS? Na stronie REE są tylko dość małe zdjęcia całych lokomotyw, na których nie można dostrzec szczegółów. Na tym francuskim forum też za wiele nie ma, poza wózkiem. Cena faktycznie jest atrakcyjna, ale warto byłoby najpierw dokładniej taki model obejrzeć, żeby wiedzieć z czego się rezygnuje w zamian za niższą cenę.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Na stronie sklepu Lippe są zdjęcia modeli. Myślę że za parę dni na jakimś jakimś francuskim forum pojawi się porównanie. Wbrew pozorom nie tylko Polacy dzielą włos na czworo ;)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Rzeczywiście modele CC7100 już trafiły do sprzedaży i w kilku sklepach są dostępne ich zdjęcia. Na przykład tu;
https://www.univers-train.com/locom...rigine-sud-est-depot-lyon-mouche-mistral.html
Z tego sklepu pożyczyłem 3 zdjęcia.

ree-access-jm-001-locomotive-electrique-cc-7150-origine-sud-est-depot-lyon-mouche-mistral (1).jpg

ree-access-jm-001-locomotive-electrique-cc-7150-origine-sud-est-depot-lyon-mouche-mistral (2).jpg

ree-access-jm-001-locomotive-electrique-cc-7150-origine-sud-est-depot-lyon-mouche-mistral (3).jpg


Powiem szczerze jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością wykonania tego modelu. Cienkie chyba metalowe uchwyty na prawdę dodają uroku i w jakiś sposób odwracają uwagę od niewielkich uproszczeń. Na zdjęciu detali wózka przedstawionym na linkowanym wcześniej forum widać że nawet jednoczęściowa rama wózka jeśli ma dobrze odwzorowane detale nie musi gorzej wyglądać od tej z mnóstwem osobno montowanych części.
Mam już kilka modeli firmy REE w tym jedną lokomotywę spalinową i wiem na co ich stać jeśli chodzi o detale. Na zdjęciu dachu CC7100 widać małe uproszczenie w wykonaniu uszek do podnoszenia segmentów dachu które są odlane razem z elementem dachu. Jak to zrobili w modelu pełnej jakości nie widziałem ale raczej bym się spodziewał osobnych elementów z metalu jak to zrobili w lokomotywie spalinowej BB67300.
Co do epok to rzeczywiście ich nie podają bo być może naprawy główne połączone z modernizacją nie pokrywały się z granicami epok. Ale modele nr JM001 i JM002 reprezentują wcześniejszy wygląd przed modernizacją czyli epoka III i ewentualnie początek IV. Natomiast modele JM003 i JM004 reprezentują ich późny wygląd czyli epoki IVc i V. Jeśli dobrze pamiętam to modernizacje tej serii lokomotyw przeprowadzano w pierwszej połowie lat 70 tych. Nie mam tutaj też 100% pewności czy wszystkie zmiany w wyglądzie zewnętrznym tych lokomotyw nastepowaly przy okazji modernizacji, obawiam się że nie. Trochę na ten temat już pisałem w tym wątku przy okazji prezentacji modelu firmy Electrotren.
Mnie osobiście bardzo kusi zakup lokomotywy w starszej wersji bo w nowszej już mam wspomnianego Electrotrena.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Na tych fotkach widać trochę więcej, warto byłoby mieć porównanie z modelami z serii "normalnej". Ciekawy jest komentarz na stronie tego sklepu:
Rails Europ Express créé la gamme REE ACCESS, avec pour objectif, la fabrication de modèles simplifiés de qualité. Le prix de ces modèles rend accessible la gamme REE ACCESS au plus grand nombre.
Można to przetłumaczyć tak:
Rails Europ Express stworzył serię REE ACCESS, z założeniem produkcji modeli w uproszczonej jakości (a może uproszczonych modeli, ale mimo to wysokiej jakości?). Cena tych modeli sprawia, że asortyment REE ACCESS jest dostępny dla większej liczby [w domyśle: klientów].
 

Podobne wątki