• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Francji i Beneluksu oraz ich modele

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Wyśmienicie by było znać po jednym zestawieniu z każdego roku ;):rolleyes:.

A jakie lokomotywy prowadziły "Mistrala" w latach 1950-1956 (bez uwzględnienia lokomotyw które prowadziły pociąg już z nowymi wagonami) ?
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Zestawień jest więcej niż po 1 na rok. Pojawiały się nowe wagony i nowe lokomotyw, pociąg przyspieszał, elektryfikacja postępowała. Po dwóch latach z 300ton na haku już było 650ton.

jeśli dobrze policzyłem to w latach 50/56 mamy około 20 różnych typów wagonów i jeszcze prototypowe, bez wagonów INOX z 56r

Rozwiń mi swoje ostatnie pytanie.

Pociąg Mistral pierwszy raz wyruszył w drogę 14.05.1950r zastępując przyspieszone połączenie Paris-Lyon bez przystanku w Dijon, a prowadzony autorail Bugatti.

Pierwsze zestawienie które podałem post wcześniej obowiązywało na trasie z Paris-Marseille a tam była już przesiadka do Bugatti który jechał do Nicei.

O LOKOMOTYWACH I WAGONACH CHRONOLOGICZNIE BĘDZIE W KOLEJNYCH CZĘŚCIACH.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
w latach 50/56 mamy około 20 różnych typów wagonów i jeszcze prototypowe, bez wagonów INOX z 56r

O LOKOMOTYWACH I WAGONACH CHRONOLOGICZNIE BĘDZIE W KOLEJNYCH CZĘŚCIACH.
W taki razie nie zadaje na razie pytań tylko z wielkim zaciekawieniem będę oczekiwał kolejnych części. Ogólnie to chciałbym złożyć "Mistrala" właśnie z tego okresu. Gdy już z całą swoją uprzejmością przedstawisz te typy wagonów to będzie można szukać modeli :)
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Według informacji, jakie udało mi się znaleźć w internecie, w latach 1950-56 Mistrala prowadziły m.in. lokomotywy parowe 231G, 231H i 231K, a nawet 241 P, natomiast na odcinku Marsylia - Nicea także 141R. Te ostatnie parowozy były zatrudniane najdłużej z Mistralem, bo aż do 1966 roku. Z elektrowozów na początku 2D2 9100, a od 1952 roku CC 7100 (w tym także jej prototypy, CC 7001 i 7002).
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Trudno mi polemizować z tą informacją, co to za "nowe źródło"? Ja gdzieś wyczytałem, że wraz z zakwalifikowaniem Mistrala do TEE na odcinku Marsylia - Nicea parowóz zastąpiono lokomotywą spalinową serii BB 67000, ale gdzieś widziałem, że jeszcze TEE zdarzał się z parowozem. BB 67000 były produkowane od 1963, co mogło jeździć wcześniej, jeśli nie parowóz?
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Nowe źródło to zeszycik o Mistralu "La vie du rail". Ciągneli dalej parowozem tylko wynika że nie 141R.

Przejrzałem elektryfikację lini Paris-Lyon-Marseille i pojawiło się sprostowanie do Mistrala który wyruszył 14.05.1950.

Do rozkładu zimowego 1950 jeżdżono parowozem 231G do Migennes tam następowała zmiana na 2D2 9100 i ponownie zmiana na parowóz miała w Dijon.
Od zimy 1950 pociąg wyruszał z Paryża z elektrowozem i zmiana na parowóz następowała w Dijon.

14.05.1950

loko 231G / 2D2
wagony:
Dqd2m
WP-A
WP-B
WR
2 A2½B6myfi (Fac)
3 A2½B6myfi
A2½B6myfi (Fac)

8.10.1950
loko 231G / 2D2
Dqm
WP-A
WR
A8myfi
2x B9myfi
A3B5myfi
A3B5myfi

pomiędzy listopadem 1950 a styczniem 1951 testowano dwa C 10 myl Ocem 1936 numery 11314 i 11324 przebudowane na A13/2 S myfi numer 4385 i B16/2 S myfi numer 40590.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
A dlaczego miałoby nie być prawdziwe? Jest wiele zdjęć Mistrala z 141R, w Nicei (jak na tym zdjęciu) i w innych miejscach. To, że te parowozy prowadziły Mistrala, nie budzi wątpliwości. Ja nie jestem tylko pewien, jak długo: czy do 1966 roku, jak czytałem, czy, jak podaje źródło kolegi RS11, tylko do 1962 - a jaki parowóz potem?
Ciągneli dalej parowozem tylko wynika że nie 141R.
Z informacji, jakie znalazłem w sieci wynika, że do 1962 roku na odcinku Marsylia - Nicea jeździły zarówno 231P, jak i 141R, a po 1962 już tylko 141R - mamy tu pewną sprzeczność informacji i nie potrafię powiedzieć, która jest bardziej wiarygodna.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Ja ze swej strony dodaje film na temat "Mistrala". Jest on głównie o jego wersji od 1956 ale....w 26 sekundzie filmu jest pokazany pociąg i jak mniemam jest to właśnie "Mistral". Jeśli tak to jest to z pewnością pociąg w wersji sprzed 1956 roku i dość wyraźny obraz może pozwoli na ustalenie typów wagonów.

 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Nie przywiązywałbym zbytniej wagi do tych ujęć. Wcale nie musi to być "Mistral". W takich reklamowych filmach często wykorzystuje się różne materiały filmowe, niekoniecznie ściśle odpowiadające tematowi. Wystarczy, żeby wyglądało podobnie, a już szczególnie w takich kilkusekundowych przebitkach.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Od czerwca 1951 Mistral przyspiesza otrzymując kod C 135 (135 km/h) Alsthom dostarcza prototypy CC 7001 i CC7002.

Rozkład na październik 1951r.

wagony:
Dqm
WP-A
WR
2x A8myfi
3x B9myfi
A3B5myfi

Rozkład na 18.05. 1952r.

wagony:
Dqm
WP-A
WR
2x A8myfi
3x B9myfi
B9myfi (VE)
A3B5myfi

Od października 1952r "Le Mistral" zostaje wydłużony bezpośrednio do Nicei. Stała prędkość to C 140. Pomiędzy Paryżem a Lyonem skład ciągnie CC 7100.
Pomiedzy Lyonem pacifici 241P 231G albo 231H. Pomiędzy Marsylią a Niceą tylko 231G.

Rozkład na 5.10.1952r

wagony:
A3B5myfi
A3B5myfi
A8myfi
B9myfi
WR
B9myfi
A8myfi
B9myfi
B9myfi
B9myfi (VE-SA)
A8myfi
B9myfi
WR
WP-A
Dqd2m
Dqd2my
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
17 maj 1953r w składzie Mistral pojawia się wagon A4 n: 1174 czyli ex A2 B6 n: 1134.
W tym samym roku pojawiają się lokomotywy BB 9003 i 9004 - o tych lokomotywach już w tym wątku rozmawialiśmy. Jeśli nie było z nimi problemu prowadziły pociąg na przemiennie
każdego dnia. Na trasie z Marsylii do Nicei przydzielono amerykanki 141R, opalane ropą, stacjonujące w Saint-Roch nieopodal stacji Nice-Ville.

17.05.1953 (standardowy bez uwzględnienie wagonu A4)

A8myfi
B9myfi
A8myfi
WR
B9myfi
A8myfi
B9myfi
B9myfi
A8myfi
B9myfi
B9myfi (VE-SA)
WR
WP-A
Dqd2m

4.10.1953

A8myfi
B9myfi
WR
B9myfi
A8myfi
B9myfi
B9myfi
A8myfi
B9myfi
B9myfi (VE-SA)
WR
WP-A
Dqd2m *do 18 kwietnia 1954
Dqd2my * od 19 kwietnia 1954
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Od czerwca 1954 w składzie Mistrala pojawiają się dwa wagonu A5 DEV U 52 z barem. Numery 5019 i 5020.

A8myfi
A3B5myfi
B9myfi
WR
B9myfi
A8myfi
B9myfi
B9myfi
A5myfi
A8myfi


W 22 grudnia 1954 r na lokomotywach CC7100, 241 P, 141R pojawia się tablica z napisem "MISTRAL" zaprojektowana przez Paul Arzens (tego od późniejszych złamanych nosów)

Rok 55' pojawiają się wagony INOX DEV U 53: A8 numery 5001-5008 i B8 50001 -50012.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Serdeczne podziękowania kolego @RS11. Czy to już wszystkie planowe zestawienia "Mistrala" z lat 1950-1956 czy coś jeszcze zostało ? Pytam bo chciałbym zrobić sobie pewne podsumowania.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
To jeszcze nie koniec zabaw z Mistralem.

w 55' długość składu oscylowała pomiędzy 13 - 18 wagonów, tak do wiadomości przy kompozycji składu w skali H0.
Rok 56' przyniósł dalsze cięcia czasowe i cała podróż z Paris do Nice zamykała się w 10H47.

Dzięki dostawom A8 myfi i A5 myfi 5083 składy Mistrala stają się jednolite wagonowo.

Wagony ogrzewcze ex PO Dsyi numery 28912, 28910, 28906 i 28905 zostają przebudowane na wagony generatorowe myfi 59001-59004, piąty wagon pojawia się dopiero w 1960r numer 59005.

Wagony CIWL: zaadaptowane Pullmany 4151, 4161, 4163 ex Cote d'Azur 28 miejscowe i 3353, 3355, 3358 52-miejscowe. Używano jeszcze 3342 i 3345 56-miejscowe, które otrzymały wózki Schlieren.


Zima 1956-1957 przynosi redukcję w ilości wagonów (ale chyba też całego pociągu na odcinku z Marsylii do Nicei, powodem jest kryzys SUEZ i embargo na dostawy ropy.
Perturbacje kończą się na wiosnę 57', pociąg jest trasowany na C-150 i Paryż-Nicea zamyka w 10H42,prędkość nie zmieniła się do 30 maja 1965r kiedy
C-160 na trasie z Paryża do Lionu.

Ostatni raz z wagonami typ 56 mistral pojechał 8 lutego 1969r -(cały skład z uwzględnieniem wyczepiania w Lionie i Marsylii)

Paris-Nice: Dsx, Wsu, WRu, 4x A8, A5 i A8

Paris-Marseille 5x A8

Paris-Lyon 4x A8 i WR.

W ramach kontynuacji i uzupełnienia opis Mistrala -Andrzeja Haraska: http://forum.modelarstwo.info/threa...s-oryginały-i-modele.36515/page-3#post-666637
 

marek1704

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
213 0 0
Wstawię kilka zdjęć fajnej lokomotywy.
Ten skład z pierwszego zdjęcia zamierzam kiedyś skompletować w H0. To Ost-West-Espress z różnych lat i okolic.
ow.jpg


OWE d240_4g Francja 1993.jpg


Ost-West-Express (ich schätze auf späte 1980er).jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Na pierwszych zdjęciach jest lokomotywa dwunapieciowa BB22200 a na trzecim CC40100 o której pisaliśmy tu wcześniej i w sąsiednim wątku o TEE.
 

marek1704

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
213 0 0
OK. Nie znam się, nie jestem ekspertem. Moja fascynacja to kolej wąskotorowa i skala H0e. Ale z drugiej strony wpisuję się w naszą aktualną rzeczywistość - piszę o rzeczach o których nie mam pojęcia. ;)
 

Podobne wątki