• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Francji i Beneluksu oraz ich modele

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Moim skromnym zdaniem na zdjęciu z Dieppe drugi wagon jest pomalowany wg. schematu TEN. Dość gruby jasny pas pod oknami (grubszy niż w schemacie CIWL) i logo TEN zdecydowanie przesunięte w prawa stronę. Chociaż zdjęcie jest niewyraźne to mimo wszystko były by widoczne przynajmniej niektóre pozostałe cieńsze linie CIWL. W roku 1971 CIWL nie przestało istnieć natomiast prawdopodobnie wtedy przestał istnieć jako "kolej" czyli niezależny przewoźnik kolejowy z własnym numerem kodowym UIC 66. Od tego czasu tabor CIWL otrzymywał kody poszczególnych kolei "państwowych" do których wagony zostały przydzielone na róznych zasadach. Nie wiem jaka ilość wagonów CIWL weszła w skład wzajemnej wymiany TEN ale raczej to nie były wszystkie wagony budowy powojennej. Schemat malowania CIWL przetrwał bardzo długo ja osobiście pamiętam jeszcze w roku 1990-tym tak pomalowany wagon typu U-Hansa na Warszawie Centralnej z napisem w języku polskim "Wagon sypialny". Dokładnie taki model był produkowany przez Roco. Nie wiem kiedy z wagonów CIWL zaczęły znikać duże mosiezne tablice z logo firmy. Sama firma przetrwala dość długo natomiast przechodziła wielokrotnie reorganizacje i była wykupywana przez inne grupy kapitałowe. Jeszcze szczegółowo tego nie doczytałem ale dość dużo informacji mozna znaleźć na Wikipedii
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Jeszcze jedno to ciekawe jest to zdjęcie dłuuuugiego pociągu nocnego w dzień. Całe mnóstwo róznych kolorowych wagonów. Mnie zaciekawiły wagony typu Y w malowaniu Capitole. Rok 1976 chyba już te czerwone składy z czerwona BB9200 nie jeździły ale rozproszone wagony w tym malowaniu jeszcze widać
 

RS11

Znany użytkownik
Jeszcze jedno to ciekawe jest to zdjęcie dłuuuugiego pociągu nocnego w dzień. Całe mnóstwo róznych kolorowych wagonów. Mnie zaciekawiły wagony typu Y w malowaniu Capitole. Rok 1976 chyba już te czerwone składy z czerwona BB9200 nie jeździły ale rozproszone wagony w tym malowaniu jeszcze widać
A jaki masz pomysł na wagony 4 i 5?

Kris - poszukam zdjęć całych pociągów, a jak nie będzie to zestawię z pojedyńczych. W rozkładzie mam notaki kolejarza, który zapisał malowania wagonów.

Dalsze zestawienia z wagonami do przewozu samochodów:

zima 66/67

EXP 1801 PARIS - GRENOBLE
CC 7100+ Da+B9+A5c5b3c3 ex PLM+Dd4s+B10c10 DEV+B10c10 DEV+A7c7 PLM+WLS CIWL+WLS CIWL+B10 DEV+B10 DEV+A8 DEV+B4D PLM+
WL CIWL+A3c3B5c5 DEV+Hz

lato 71

EXP 16182 “ZON EXPRESS” AMSTERDAM - NICE
BB 9200+ DD DEV+DD DEV+VLAB type U+VR CIWL bleu+Sr OCEM PL+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B10 DEV+B9c9x UIC+B9c9x UIC+
VR CIWL ex 56p+VLAB type U

zima 71/72

EXP 5612 ST. GERVAIS - PARIS
CC 7100+DD DEV+Da+Paz OCEM+WLAB Z CIWL+WLAB Y CIWL+WLAB Y CIWL+WLAB Z CIWL+WLAB Y CIWL+A7c7 PLM+B10c10 DEV+B10c10 DEV+
A9 DEV+B10 UIC+A4c4B5c5x UIC+B10c10 DEV

lato 72

EXP 5206 AVIGNON - BOULOGNE
BB 9300+VLAB CIWL U+VLAB CIWL Y+VLAB CIWL LX+B10 DEV+DD DEV Porte Auto+ +DD DEV Porte Auto
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
A jaki masz pomysł na wagony 4 i 5?
Przepraszam niestety po burzy nie miałem netu przez tydzień.
Co do wagonów 4 i 5 to 4 spróbowałem rozkminić i wygląda na DEV INOX długi. W środkowej części fartucha jest obniżony element osłona urzadzeń ogrzewania nawiewnego (charakterystyczny element występujacy w długich Inoxach i długich A0). Jeśli to "zażółcenie" nad oknami uznać za pas 1 kl to jest to prawdopodobnie A9j (przedziałowy) lub być może nawet bardziej prawdopodobne A9rtj (bezprzedziałowy). Co do wagonu 5-go to jestem w kropce zbyt niewyraźne zdjęcie a kolorystyka jest nieco zaburzona. Ten schemat malowania jeśli dobrze widzę to kremowo czerwony, mnie to kojarzy się ze schematem TEE. W Niemczech zwykle czerwień była ciemniejsza (Weinrot) tutaj ten kolor jest dość jasny ale jak widać po kolorach lokomotywy na zdjęciu czerwień wydaje sie być jaśniejsza niz w rzeczywistości. Nie wiem czy SNCF miała jakieś wagony malowane w tym schemacie. No chyba że to wcale nie musi być wagon SNCF. Jest jeszcze jedna mozliwość jeśli ten kremowy kolor na linii okien wcale nie jest kremowy tylko np szary metalik to moze być wagon restauracyjny Grill Express typu Y co może na ta opcję wskazywać to krawędzie dachu wydają sie czerwone.
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Korozja fartucha powstała przez stylistów...otóż w czasie jazdy w deszczu woda była w ciskana po skosie panelu INOX pod jego dolną krawędź. Lokomotywy użytkowane były
na północ od Paris do Brukseli a tam klimat jest morski, więc już na CC40101 korozja zaczęła pojawiać się po 3 miesiącach...użytkowania. Spojrzę na zdjęcia CC40102 z lat 65 i 66, jak tam było z klapami. W lipcu 1964 jeszcze miała wszystkie. Pisałem, że CC40103 miała zdjęte klapy do testów w obszarze wózków, tam znajdowała się aparatura i okablowanie.
Zwróciłeś mi uwagę na klapy w podwoziu te które są ukryte pod fartuchem i chyba są inne w późniejszej serii CC40105-CC40110. Podparcie pudła na wózkach też jest inne pomiędzy numerami 1-4 a 5-10.

A jeszcze taka ciekawostka do wagonów inox i CC40100, otóż w czasie testów 17 maja 1964 lokomotywa CC410103 ciągneła DEV inox i lokomotywę BB16710.
Nie znalazłem tego zdjęcia CC40102 ze zdjętymi fartuchami nie wykluczam ze coś mogło mi się pomieszać z numerami ale na tym filmiku jest pod jego koniec bodajże CC40101 ze zdjętymi fartuchami w obrębie aparatury pod pudłem. Film został bodajże wydany w roku 1967 ale materiały filmowe pochodza tez z lat wcześniejszych z czasu budowy tych lokomotyw.
Jeszcze filmik z CC40100 La Chapelle
Teraz kilka ciekawych filmików o różnej tematyce
https://www.youtube.com/watch?v=kP8VxsdERkA
 

RS11

Znany użytkownik
Wagon 4- mam podobny pomysł, ale 5 to już zagadka chyba że eliminujemy SNCF i szukamy po innych zarządach czy np samym TEE. Z drugiej strony coś mi nie pasuje
że do tej relacji były doczepione obce wagony chyba że jest to jakiś specjalne zestawienie i dlatego też powstało to zdjęcie.

Powracając do pociągów TAC i samych wagonów do ich przewozu. W wyżej zamieszczonych rozkładach pojawiło się oznaczenie DD Dev, już wyjaśniam co to jest.

-pierwsze wagony (1957 rok) dla pociągów TAC to TA60 dwuosiowe (podtypy TA260, TA262, TA263 i TA260R- modernizacje na etapie produkcji jak i późniejszego użytkowania) wagony posiadały logo STVA , i trzy różne barwy: niebieski, bladoniebieski (turkusowy) i szary metalizowany.

Modele:
RMA (1967rok) plastykowo-metalowy model wraz z samochodzikami Micro_Norev (dzisiejsze Norev 87) - i te samochodziki są dziś gratką!!!
na aukcjach pojawiają się wagony bez samochodów...
http://trainsdefrancois.free.fr/images/rmab55.jpg

Ls model (2008 ?) bardzo starannie wykonany model.

- na przełomie 1967/68 do użytku wchodzą nowe wagony DD DEV 66 - 150 sztuk z przeznaczeniem nie tylko dla pociągów TAC.
Krótka charakterystyka: długość 26,400 m masa 23,5 tony, wózki Y30, prędkość maksymalna 150-160km/h.
Malowanie ciemna zieleń z żółtymi oznaczeniami SNCF.
Wagony zamówiły też koleje - belgijskie: 50szt w 1969 na wózkach SCHLIEREN, niemieckie DR 1971 wersja DDm na wózku Y30 i hiszpańskie

http://rail94.r.a.pic.centerblog.net/o/1225ff46.jpg

Modele:
Roco - zbliżony do wagonu SNCF
Ls Model
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Te wagony DD66 popełnił tez Heris w wersji SNCF, SNCB, RENFE i DR również DBAG(ex DR) w conajmniej kilku epokach oraz wersjach malowania i detali np rózne barierki, rózne wózki lub zasłoniete dolne pokłady w wagonach RENFE. Wersja niemiecka jest też w wykonaniu Junior Line (nie wiem na czym oszczędzili).
Także model tego wagonu wykonał Jouef (stary) nr kat. 5451 i to nawet w skali.
Co do modelu Roco to jest on typowym wagonem niemieckim i pomimo duzego podobieństwa z DD66 po bliższym obejrzeniu dostrzega sie sporo różnic konstrukcyjnych
 

RS11

Znany użytkownik
Kontynuując pociągi TAC:

-dziś już tylko z wagonami DD DEV

Zima 1982/83

VV 505 LYON - PARIS
2D2 9100+B5D UIC+DD+VL AB MU +B11tu VTU+DD+A4c4B5c5 UIC+A9u VSE mandarine+B10 DEV

Zima 1986/87

EXP 5618 BOURG ST MAURICE - PARIS
BB 7200+DD+DD+DD+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+A9c9ux VU+VLAB T2+
VLAB T2+VLAB T2+VLAB T2 (na końcu składu 4 wagony w malowaniu TEN)

Lato 1987

EXP 5793 PARIS - BRIANÇON
BB 7200+B10 UIC+B10 UIC+B12u VU+A10u VU+Dd2s MC76+B10c10ux VU+B10c10ux VU+A9c9ux VU+VLAB T2+DD (jeden wagon TEN)

Lato 1990

EXP 5799 “LE VAL DE DURANCE” PARIS - BRIANÇON
BB 7200+DD+ +DD+MC76+VL MU+VL MU+A9c9ux VU+Vr GE+A4c4B5c5x UIC+B9c9x UIC+B10c10x UIC+B9 DEV+VU Cab8+B11c VU+B11c VU+B11c VU

Zima 1990/1991

TAC 9623 PARIS - ST GERVAIS
CC 7100+DD+ +DD+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+VL T2+VL MU+VL MU
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Wagon 4- mam podobny pomysł, ale 5 to już zagadka chyba że eliminujemy SNCF i szukamy po innych zarządach czy np samym TEE. Z drugiej strony coś mi nie pasuje
że do tej relacji były doczepione obce wagony chyba że jest to jakiś specjalne zestawienie i dlatego też powstało to zdjęcie.[/QUOTE]
Przyznam szczerze ten 5 wagon to rzeczywiście zagadka gdyby przyjać ze jest to wagon obcy to z relacji pociagu można by podejrzewać ze mógły to być wagon hiszpański o ile w Hendaye lub okolicy istnieje przejście kolejowe z przestawka na tor normalny (tego akurat nie wiem). Sylwetka wagonu jest też bardzo podobna do wagonów TEE kolei włoskich FS. Gdyby jednak wagon był z SNCF to najbardziej zbliżony kolorystycznie by był wagon restauracyjny typ Y w malowaniu Grill Express. Tutaj za tą koncepcja może przemawiać podobieństwo do sylwetki wagonów 1,2 i 3. Dodatkowo dach tego wagonu ma podony lekko czerwonawy odblask jak w wagonach ex Capitole. Jedynie kolor na lini okien wydaje sie kremowy ale trzeba też wziąć poprawkę na zaburzoną kolorystykę tego zdjęcia. Ja w starym wymiętolonym katalogu Jouefa z roku 1978-go znalazłem model wagonu restauracyjnego w podobnej kolorystyce. Niestety zdjęcie modelu jest od strony kuchni i nie wiem jak te wagony wyglądały od strony korytarza bo ten wagon na zdjęciu ma duzo okien
skanuj0026.jpg
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Na przejściu Hendaye/Irun były urządzenia do wymiany wózków i jeszcze w latach 1990-tych jeździły pociągi z wagonami bezpośrednimi między Francją a Hiszpanią. Nie wiem jednak, czy funkcjonuje to jeszcze dziś. Poza tym, niezależnie od tego odbywało się tam przestawianie kół składów Talgo. Jeszcze niedawno jeździł nocny pociąg z Paryża Austerlitz do Madrytu Chamartin, ale też nie wiem, czy nie został ostatnio zlikwidowany.
 

RS11

Znany użytkownik
Na zdjęciach lokomotywa BB9004 i bicie rekordu 331km/h 29 marca 1955, który to dopiero niedawno w 2006 r został pobity (357km/h) przez ES64U4 Siemens Taurusa.
Rekord bito na lini des Landes pomiędzy Facture i Morcenx (Akwitania, południowo-zachodnia Francja).

BB9004 zwana "Jacquemin" została zbudowana w 1954r przez konsorcjum firm: Jeumont, Oerlikon i Westinghouse. Posiada siostrę BB9003 powstałą w 1952r różnicę
zewnętrzne są minimalne (umieszczenie i mocowanie silników trakcyjnych firmy Oerlikon) widać to po wózkach. Inne różnice to masa własna i moc 9004 miała 4800 kW (chwilowa) znamionowa wynosiła 2980 kW. Obydwie lokomotywy są zasilane prądem 1500V i przy takim bito rekord za pomocą BB9004.

Obydwie lokomotywy istnieją do dziś i są w muzeum Cite du Train w Miluzie. Wystawiona jest BB9004 a tak naprawdę to na wózkach od BB9004 stoi pudło BB9003, zmieniono numer i założono elementy z którymi bito rekord: siatki,itd. Ciekawostką jest że specjalnie do bicia rekodu z wagonami zrobiono specjalny łącznik lokomotywa wagon, co tworzyło jakby całość.
Mulhouse 10.jpg


Modele lokomotyw BB9003 i BB9004 w skali HO:

PPM- 1955r odlew z metalu, skala 1/80
SCHNEIDER 1955r metal w skali 1/87
Joeuf 1954-55r plastyk (zabawka)
RMA 1970r metalowy ładnie wykonany na podwoziu Hornby, Hamo, Märklin
LEMACO 1985r wspaniały model
ROCO BB9004 2005r bardzo fajny, edycja limitowana, dodatki. Oryginalne pantografy można podmienić na te produkowane przez Carmina, wtedy osiągniemy pełny realizm.

pominąłem kity i modele wyprodukowne w 1-5sztukach.
 

RS11

Znany użytkownik
Z Boulogne odjeżdżały nie tylko RTG bo tak się nazywa ten pociąg w beżowo-pomarańczowym malowaniu. Dokładnie jest to RTG (Rame à turbine à gaz) czyli SNCF T2000 (5wagonowy) albo T1000 (trójczłon).
Wyprodukowano tylko 13 zestawów T2000- kryzys paliwowy z 1973 roku powstrzymał dalsze zakupy. Zestaw posiadał dwie turbiny które zużywały po 430 litrów na godzinę!
Na pokładzie były dwa zbiorniki 3500 litrów każdy.Pociąg osiągał prędkość do 160km/h i notował świetnie przejazdy. Przykładowo z Lyon do Bordeaux przez Masyw Centralny jechał 7h30min, a po wycofaniu jechało się 9h klasycznym składem z lokomotywą. Ostanie 4 składy wycofano w 2004r, choć wcześniej już używano ich jako wagony połączone z lokomotywą.

Co do zdjęcia to nie powiem dokładnie daty ale z tego co wiem to RTG jeździły tam chyba do 1991/92r.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ja sam jechałem takim składem we wrześniu 1991 roku, ale na zupełnie innej trasie, we wschodniej Francji. Przesiadałem się, o ile pamiętam, w Besançon do pociągu do Sztrasburga i był to właśnie skład RTG. Ale w pierwszej połowie lat 1990-tych wielokrotnie widziałem te zespoły na paryskim dworcu Saint-Lazare, skąd odjeżdżały pociągi w kierunku Boulogne. Niestety, nie potrafię powiedzieć, kiedy dokładnie widziałem je ostatni raz.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Znalazłem i zeskanowałem swoje zdjęcia z tamtych lat. Na pierwszym pociąg do Sztrasburga, do którego wsiadałem w Besançon we wrześniu 1991 roku. Niestety, blondyna weszła w kadr (szkoda, że tyłem), ale na szczęście nie zasłoniła wjeżdżającego pociągu. Na drugim zdjęciu dworzec Saint-Lazare w styczniu 1992.

RTG 1.jpg
RTG 2.jpg
 

RS11

Znany użytkownik
Dalsza kontynuacja pociągów TAC:

lata 90te

zima 91-92

TAC 1502 NICE - PARIS
BB 22200+AcBcux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+VL MU+VL T2+VL T2+VL MU+VL T2+VL MU+DD+ + DD

EXP 189 PARIS - NICE
BB 7200+DD+DD+Pez +Dd2s+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+AcBcux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+A9c9ux VU+
A9c9ux VU+VL T2+VL MU+VL MU (za wagonami do przewozu samochodów jest wczepiony wagon La Poste w żółtym malowaniu)

TAC 5123 PARIS - ST GERVAIS
BB 25100+DD+ +DD+B10c10 DEV+B10c10 DEV+B10c10 DEV+B10c10 DEV+B10c10 DEV+B10c10 DEV

lato 1992

TAC 1322 MILAN - BOULOGNE
BB 26000+B9c9x UIC+B9c9x UIC+A4c4B5c5x UIC+VR GE+VL MU+VL MU+Less+ +Less

TAC 9501 BOULOGNE - FREJUS
BB 22200+VL MU+VL MU+VL MU+A4c4B5c5x UIC+A4c4B5c5x UIC+B5rtux VTU+B9c9x UIC+B9c9x UIC+Less+ +Less

TAC 9562 FREJUS - DIEPPE
BB 22200+B9c9x UIC+B9c9x UIC+A4c4B5c5x UIC+A4c4B5c4x UIC+VL MU+Less+ +Less

TAC 1411 BOULOGNE - BOLOGNE
BB 22200+VL MU+VL MU+Vr GE+A4c4B5c5x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+Lees+ + Lees

TAC 1424 ALESSENDRIA - PARIS
BB 7200+B10c10ux VU+VL T2+DD - łatwy do odwzorowania w modelach

zima 92/93

EXP 5115 PARIS - ST GERVAIS
BB 7200+Dd2s MC76+B9 ½tu VTU+B9 ½tu VTU+B9 ½tu VTU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+A4c4B5c5x UIC+A9c9ux VU+VL T2+VL T2+
DD+ +DD

EXP 5793 PARIS - BRIANÇON
BB 7200+B9½tu VTU+B9½tu VTU+B9½tu VTU+Dd2+B9c9 UIC+B10c10ux VU+B10c10ux VU+A9c9ux VU+VLAB MU+DD

lato 1995

TAC 1325 PARIS - RIMINI
BB 26000+VL T2+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B9c9x UIC+B9c9x UIC+DD+ +DD

TAC 1530 AVIGNON - CALAIS
BB 22200+A4c4B5c5x UIC+A4c4B5c5x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+A9c9ux VU+VL MU+VL MU+VL MU+
Less+ +Less

TAC 1557 CALAIS - NARBONNE
BB22200+VL MU+VL MU+A9c9ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+Less+ +Less

zima 95/96

EXP 5791 PARIS - BRIANÇON
CC7100+B10c10 DEV+B10c10 DEV+B10c10 DEV+B10c10 DEV+B10c10 DEV+A9c9ux VU+B10c10 DEV+B10c10 DEV+B10c10 DEV+B10c10 DEV+
B10c10 DEV+B10c10 DEV+DD+ +DD - wiekowa CC7100 jeszcze w ruchu

zima 96/97

RAP 189 PARIS - TOULON
BB 7200+DD+DD+DD+B10c10ux VU+B10c10ux VU+A9c9ux VU

RAP 5111 PARIS - ST GERVAIS
BB 22200+Dd2s+B9 ½ tu VTU+B9 ½ tu VTU+B10c10ux VU+A9c9ux VU+VL T2+B9 ½ tu VTU+B9 ½ tu VTU+B6Du VU+DD

zima 97/98

EXP PARIS - TOULON
BB 7200+DD+DD+DD+B10c10ux VU+AcBcux VU+AcBcux VU+A9c9ux VU+A9c9ux VU+VL T2+VL T2

EXP PARIS - ST GERVAIS
BB 7200+DD+B6Du VU+B9 ½tu VTU+B9 ½tu VTU+B9 ½tu VTU+B9c9x UIC+B10c10 Dev+B10c10 Dev+B10c10 Dev+B10c10ux VU+AcBcux VU+
A9c9ux VU+VL T2+VL T2

lato 1998

EXP 1410 CALAIS - BOLOGNE
BB 7200+VL T2+A9c9ux VU+A9c9ux VU+DEV Srj+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B9c9x UIC+DD+ +DD

EXP 1126 ANCONE - PARIS
BB 26000+DD+DD+DD+VL T2+VL T2+B9c9x UIC+B10c10 FS+B10c10 FS+B9c9 FS+B10c10 FS+B10c10 FS

zima 1998/1999

EXP 1563 CALAIS - BOURG ST MAURICE
BB 26000+DD+ +DD+B10c10ux VU+A9c9ux VU+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B10c10ux VU+Srj DEV+B10c10ux VU+B9c9x UIC+
B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC

EN 215 PARIS - FLORENCE
BB 26000+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+Vr FS+VL T2+VL MU+VL T2+VL MU+VL T2+VL T2+DD+DD

lato 1999

RAP 1127 “PARTHENON” PARIS - ANCONE
BB 26000+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B10c10ux VU+B10c10ux VU+VL T2+DD+DD+DD

EN 223 “RIALTO” PARIS - VENISE
BB26000+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+Vr FS+VL MU+VL T2+VL T2+DD

TAC 1412 BOLOGNE - CALAIS
BB 22200+B10c10ux VU+B10c10ux VU+Vru+A9c9ux VU+A9c9ux VU+VL T2+VL T2+DD+ +DD

TAC ANCONE - PARIS
BB 26000+DD+ +DD+VL T2+VL T2+B10c10ux VU+B10c10ux VU+ B9c9x UIC+B9c9x UIC +B9c9x UIC+B9c9x UIC

TAC 5184 EVIAN - PARIS
BB7200+B9c9x UIC+A9c9ux VU+B11tu VTU+B6Du VU+B9 ½tu VTU+A9c9ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B9c9x UIC+DDs+ +DDs

TAC 1502 NICE - PARIS
BB 7200+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+AcBcux VU+VL MU+VL T2+VL T2+VL MU+DD+ +DD

TAA 1506 NICE - PARIS
BB 22200+DDs+ +DDs+Less+ +Less - same wagony do przewozu samochodów!!!

TAC 1415 CALAIS - ROME
BB 22200+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B10c10ux VU+B10c10ux VU+Vru+A9c9ux VU+A9c9ux VU+VL T2+DD FS+ +DD FS -włoskie wagony do przewozów samochodów

RAP 1127 “PARTHENON” PARIS - ANCONE
BB 26000+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+VL T2+VL T2+VL T2+DD+ +DD

TAC 1563 CALAIS - AVIGNON
BB 26000+VL T2+VL T2+VL MU+A9c9ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B10c10ux VU+B9c9x UIC+B9c9x UIC+Lees+ +Lees

RAP 1127 “PARTHENON” PARIS - ANCONE
BB 26000+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B9c9x UIC+B10c10ux VU+B10c10ux VU+VL T2+VL T2+DD+DD+DDm FS
 

Podobne wątki