• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Francji i Beneluksu oraz ich modele

OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Dzisiaj miałem okazję obejrzeć dwa modele "ciężarnej damy": HJ2065 - 2D2 5541 IV epoka z oknami w czarnych ramkach i HJ2320 - E 540 III epoka z czerwonymi ramkami okien. Modele obejrzałem dość dokładnie, łącznie z wyjmowaniem z pudełek i przejrzeniem instrukcji. I teraz najciekawsze: w obu modelach są po dwa komplety wózków tocznych, z małymi i dużymi kołami, a fartuchy są dołączone osobno, w woreczku z częściami do montażu. W instrukcji niestety niczego się nie doczytałem, a sprzedawca też nie potrafił tego wytłumaczyć, sugerował tylko, że do jazdy należy założyć wózki z małymi kołami, a do gabloty - z dużymi kołami i fartuchami. Wygląda na to, że model z dużymi kołami i fartuchami nie przechodzi przez modelowe łuki, ale nie wiem tego na pewno. Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem.
 

EC45

Znany użytkownik
Obawiałem się właśnie, że te fartuchy mogą powodować utrudnienia w skręcie kół. Model z małymi kołami i bez fartuchów wygląda koszmarnie i w tej wersji na pewno go nie zakupię. Bardzo dziękuję za tą informację.
 
To jest niestety kompromis pomiędzy oryginałem a modelem. Wiele jest takich lokomotyw gdzie w łuku toru modelowego coś z lokomotywy - modelu wystaje i ma albo coś pomniejszone, lub co gorsza czegoś brakuje lub co jest wycięcie na koło. Dotyczy to także wagonów. Aby tak w pełni model przeszedł przez łuki, to powinny one mieć co najmniej R600 lub więcej.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Może nieściśle się wyraziłem. Ten model z linku kolegi RS11 to jest to, co widziałem. Moim zdaniem można mówić o czarnych ramkach przednich okien, natomiast w bocznych oknach faktycznie żadnych ramek nie ma. Ale potwierdzam, że w obu pudełkach były drugie komplety wózków.
 

RS11

Znany użytkownik
Czyli dalej nie mamy modelu z wizualizacji.

2D2 5516 świński nosek w R3 Roco nie wjeżdża, w R4 tak ale z trudem i koło wózka wychodzi całe poza obrys pudła. Lokomotywa nie ma fartuchów.
W modelu problemem nie są tylko wózki toczne ale 4 duże koła dosyć szeroko rozstawione, w ciasnym łuku dochodzi do ściskania.

Tak jak napisał Robert R6 to jest minimum do jako takiej jazdy. Produkty Hornby - Rivarossi- Jouef na ciasnych łukach bardzo szybko zużywają
gumki przyczepnościowe.
 

EC45

Znany użytkownik
Wszystko można zrozumieć. Natomiast dobrze by było aby "kobieta w ciąży" przy pełnym uzbrojeniu potrzebuje taki a taki łuk, o ile w ogóle w tym wariancie jazda jest możliwa.
 
Szanowni koledzy, bardzo proszę o podzielenie się wiedzą z zakresu malowań taboru kolejowego (szczególnie wagonów) w okresie 20 lecie międzywojennego we Francji (przed powołaniem SNCF). Jak wiadomo wówczas na terenie tego kraju funkcjonowało 6 głównych przewoźników kolejowych.
Czy późniejsze koleje SNCF przejęły wprost schemat malowania któregoś z nich?
 

SBB460

Nowy użytkownik
Witam,

Czy poniższe 3 zestawy wagonów Corail SNCF wydane przez L.S. Models stanowią pełen skład pociągu ?

W jakiej kolejności winny być zestawione ?
Odpowiedz znaleziona w sieci za forum.e-train.fr


http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=65&t=13822&start=375


Re: [LSM] Les VTU Corail LS Models !
Publié: Jeu 24 Nov 2016, 12:19


Compo du 163 Montaigne
PAZ 17:02-Bordeaux 21:11 Les Vendredis 4721 BX21:17-Agen 22:30
B6Du
B11U
B5½rtu
B11rtu
A10rtu
A10u
WR (Grill Express)
A10u
A10rtu
B11tu
B11tu
B11u
B6Du
B11tu (Vendredi, Lundi)
A10rtu (Mardi à Jeudi)
B11tu (Vendredi)



Może się komuś przyda :)
 

SBB460

Nowy użytkownik
Odpowiedz znaleziona w sieci za forum.e-train.fr


http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=65&t=13822&start=375


Re: [LSM] Les VTU Corail LS Models !
Publié: Jeu 24 Nov 2016, 12:19


Compo du 163 Montaigne
PAZ 17:02-Bordeaux 21:11 Les Vendredis 4721 BX21:17-Agen 22:30
B6Du
B11U
B5½rtu
B11rtu
A10rtu
A10u
WR (Grill Express)
A10u
A10rtu
B11tu
B11tu
B11u
B6Du
B11tu (Vendredi, Lundi)
A10rtu (Mardi à Jeudi)
B11tu (Vendredi)



Może się komuś przyda :)
Dodaję kilka zdjęć zaczerpniętych z internetu dotyczące omawianego składu pociągu Le Montaigne o numerze 163.
Proszę zwrócić uwagę na pantografy na lokomotywie BB 22278.
 

Załączniki

OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
A tak wyglądała BB 22268 dostosowana do pracy push-pull (zabudowane gniazda sterowania), z pociągiem regionalnym (TER) na stacji Lille Flandres w listopadzie 2017 roku. Mimo, że od prawie dwóch lat obowiązywał już nowy podział administracyjny Francji, lokomotywa wciąż ma barwy dawnego regionu Nord - Pas de Calais (obecnie wchodzącego w skład regionu Hauts de France, obejmującego dodatkowo dawny region Pikardii).

IMG_2042.JPG

IMG_2043.JPG

IMG_2044.JPG
 

Podobne wątki