• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Francji i Beneluksu oraz ich modele

koland

Aktywny użytkownik
Jeszcze wracając do francuskich wagonów OCEM RA w Polsce na pewno jeździły A8 i B9, a czy typ B10 też można było spotkać w naszym kraju?

http://i79.servimg.com/u/f79/15/31/06/21/pvc_0610.jpg

I jeszcze o francuzach, na stronie opisany jako Włoch, a wagon konstrukcyjnie bardzo podobny po za tym, że posiada 11 przedziałów do francuskich OCEM RA. Czy to ten sam producent wagonów, z tym, że pokazany był produkowany dla włoskiej kolei?

http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=Roco+45133+Wagon+pasażerski+Bhxz+PKP+Włoch
 

tulip

Aktywny użytkownik
W tym temacie pokazano niewiele lokomotyw belgijskich. To mój pierwszy model lokomotywy SNCB - seria 12 od L.S. Models. Pojazdy były produkowane w latach 1986 - 1987 (powstało 12 sztuk) i są bardzo podobne do serii 11, 21 i 27. Lokomotywy są dwusystemowe (sieć belgijska 3 kV prądu stałego i francuska 25 kV 50 Hz). Były wykorzystywane najczęściej w ruchu regionalnym w okolicach Lille, a po wprowadzeniu do użytku zespołów trakcyjnych AM96 - w pociągach towarowych. Wszystkie wycofano w roku 2012, następnie zakupiła je czeska firma CZ Loko z przeznaczeniem na modernizację.
1204a.jpg

1204b.jpg

1204c.jpg

1204d.jpg

1204e.jpg
 

EC45

Aktywny użytkownik
jeśli dobrze policzyłem to w latach 50/56 mamy około 20 różnych typów wagonów i jeszcze prototypowe, bez wagonów INOX z 56r
Serdeczne podziękowania dla kolegi @RS11. Zrobiłem zestawienie wagonów w oparciu o Twoje wpisy i wychodzi, że tych typów aż tak dużo nie było, dla Mistrala z epoki IIIb (1950-1955).

Zdecydowanie dominują wagony A8myfi oraz B9myfi których było po kilka w składzie. Oczywiście standardem był tez wagon WR (CIWL) oraz WP-A (CIWL) po jednym w składzie. Również wagon A3B5myfi zdarzył się kilka razy. Całość dopełniały wagony bagażowe ( na ogół 2 w składzie) typu Dqd2m, Dqm.

Ogólnie naliczyłem tylko 12 różnych typów. Nie liczyłem prototypowych. Ale żeby aż 18 typów mi umknęło ?
 

Jacek765

Znany użytkownik
W sąsiednim wątku http://forum.modelarstwo.info/threads/trans-europ-express-oryginały-i-modele.36515/page-4 Andrzej przedstawił w historii o lokomotywach serii CC6500 model lokomotywy CC6515 firmy Jouef jeszcze bez zamontowanych detali. Czas na jego prezentację już w pełnej krasie. Model ten należy do grupy modeli firmy Jouef opracowanych w latach 90-tych na bardzo wysokim poziomie porównywalnym z najlepszymi produktami innych producentów. Nie ma tutaj nic z jakości starego wykonania tego producenta. Ten konkretnie model produkowano w latach (1999 nowość) 2000-2001 tuż przed pełnym przejęciem firmy przez grupe Lima, Rivarossi i Arnold. Numer katalogowy 842600. Model jeszcze nie posiada gniazda DCC co w tamtym czasie juz powoli było standardem ale jeszcze bardziej szanowane firmy przed tym długo się wzbraniały. Ciekawostką jest fakt że w tym modelu zastosowano ten sam silnik co w modelach firmy Lima, jak też kilka innych rozwiązań i opakowanie, co wskazuje na już wcześniejsze zacieśnienie współpracy tych firm. Bardzo wysoka jakość detali w latach 90- tych stawiała model w gronie najlepszych lokomotyw produkowanych wielkoseryjnie a i dzisiaj w zasadzie niewiele ustępuje nowym modelom chociaż opracowany kilka lat temu model Roco jest wykonany jeszcze lepiej. Ciekawostką w tym modelu jest wytarty wycieraczkami deszcz na szybach przednich.
20180129_133513.jpg
20180129_133650.jpg
20180129_133615.jpg
20180129_133719.jpg
20180129_135718.jpg
20180129_135653.jpg

I zdjęcie z jazdy na szkolnej makiecie w Sosnowcu.
20180107_122457.jpg


Na koniec dwa zdjęcia znalezione w internecie tej lokomotywy w skali 1:1
11667855186_5dd79c7a12_z.jpg
06515.jpg

Lokomotywy te chociaż zbudowano głównie z myślą o ruchu pasażerskim wykorzystywano także z powodzeniem w ruchu towarowym dzięki podwójnemu przełozeniu przekładni głównej która mogła być przełączana pomiędzy mała prędkościa PV do 100km/h i dużej prędkości GV do 160/200 km/h w zależności od serii.
Ciekawostką na ostatnim zdjęciu jest praktyczny brak bezpiecznej odległości sąsiednich torów na międzytorzu by mógł tam ktokolwiek wejść choćby rewident. Podobną sytuację zaobserwowałem kiedyś na innym zdjęciu także na SNCF.
 

EC45

Aktywny użytkownik
Serdeczne podziękowania dla kolegi @RS11. Zrobiłem zestawienie wagonów w oparciu o Twoje wpisy i wychodzi, że tych typów aż tak dużo nie było, dla Mistrala z epoki IIIb (1950-1955).

Zdecydowanie dominują wagony A8myfi oraz B9myfi których było po kilka w składzie. Oczywiście standardem był tez wagon WR (CIWL) oraz WP-A (CIWL) po jednym w składzie. Również wagon A3B5myfi zdarzył się kilka razy. Całość dopełniały wagony bagażowe ( na ogół 2 w składzie) typu Dqd2m, Dqm.

Ogólnie naliczyłem tylko 12 różnych typów. Nie liczyłem prototypowych.
Mam zamiar w najbliższym czasie przystąpić do gromadzenia taboru do "Mistrala" z lat 1950-55. Zrobiłem rozpoznanie odnośnie dostępnych modeli na rynki i wychodzi, że nie jest tak źle, a nawet dość dobrze.
Na początek najbardziej popularne wagony (wg zestawień kolegi @RS11):

A8myfi - modele tej serii produkuje (a raczej zapowiedziała) firma LS Models pod numerem katalogowym MW40905(set) oraz firma R37 pod numerem katalogowym 42210.
B9myfi - LS Models MW40905(set) oraz R37 42235, 42236, 42242, 42247, 42248, 42254.
A3B5myfi - LS Models MW40382
WR oraz WP-A tudzież WP-B - to oczywiście wagony produkowane przez LS Models.
Dqd2m - bagażowe, zapowiedziane przez LS Models nr kat MW30300.

Proszę Was o zdanie na temat możliwości użycia tych wagonów do założonego celu. Oczywiście seria modeli wagonów wskazuje na możliwość ich użycia lecz nie znam w ogóle taboru francuskiego i nie wiem czy wyłącznie w oparciu o to, że seria wagonu pokrywa się z serią podaną w zestawieniach od @RS11 można powiedzieć, że to te same wagony w realu i modelu.
Poza tym które wagony CIWL (WR i WP) były by odpowiednie. Czy wagon WR w oznaczeniach z zestawu LS Models (MW40905) jest właściwy dla "Mistrala" czy te z oznaczeniami klasycznymi też mogą być.
 

Podobne wątki