• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Francji i Beneluksu oraz ich modele

jack_flash

Aktywny użytkownik
To co kolega mógł widzieć w galerii Lafayette to nie Joeuf nowej generacji pod szyldem Hornby. Hornby kupiło Limę a z nią Joeuf w 2004r, od 2006r zaczęto przerabiać formy i od końca września zaczęły się ukazywać nowe modele w sprzedaży. Amerykanki weszły do nowej linii dopiero 2007r,

Tu jest wykaz produkcyjny wraz z datami:
http://lestrainsjouef.free.fr/fr/vap_fra/hj-141r_sncf.html

W tym linku pokazano dodatkowe części jak pompa od carminy:
http://challenger60.over-blog.com/pages/Les_141R_Hornby_Jouef-8652803.html
Widocznie to była "nowa generacje" przed Hornby. Czytałem też wcześniej o modelu w Continental Modeller, ale tych wydań już od dawna nie mam.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Być może był to model Rivarossi nowej generacji z połowy lat dziewięćdziesiątych. Ten model jest niemal równie piękny jak nowy Jouef jednak miał napęd w tendrze.
Model Jouef nowej generacji to jeden z najlepszych modeli parowozów produkowanych wielkoseryjnie. Chciałbym żeby inne firmy tak robiły modele.
 

EC45

Znany użytkownik
Koleje francuskie (SNCF) jak wiadomo powstały bardzo późno bo dopiero w 1938 roku. Do tego czasu Francja podzielona była pomiędzy kilka prywatnych przedsiębiorstw (na niższym poziomie regionalnym było chyba więcej tych przedsiębiorstw). Czy zdarzały się mieszane składy różnych przewoźników ?

Pytanie drugie. Chciałbym zakupić wagony typu OCEM. Produkuje je LS Models i R37. Wyroby której firmy lepiej odwzorowują te wagony ?
 
REE mam 3 wagony, krótką pocztę 16-to metrową, węglarkę Ludwigshafen i cysternę ( kilka stron wcześniej są zdjęcia) a LS tylkowiniarki i brankard zdjęcia doączone tu wcześniej). Od LS mają delikatniejsze koła. Ale modele niezłe.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Nie widziałem na żywo wagonów OCEM w wykonaniu firmy R37, zresztą na ich stronie (link w poście kolegi EC45) też nie ma zdjęć prawdziwych modeli, są tylko rysunki. Miałem jednak w ręce ich wagony typu Y SNCF i mogę powiedzieć, że są bardzo dobre. O tych modelach parę słów było już dwie strony wcześniej. Ale o ich modelach wagonów OCEM nie mogę niczego powiedzieć, mogę tylko przypuszczać, że również będą bardzo dobre.
Wagony Y SNCF stały się ostatnio bardzo "modne" wśród producentów. Już kiedyś niedawno o tym dyskutowaliśmy; przez długie lata były na rynku jedynie modele Roco, zresztą bardzo dobrze wykonane (parę swoich pokazałem na początku tego wątku). Kilka lat temu pojawiły się na rynku modele REE, a w zeszłym roku wyszły modele firmy R37, chyba jeszcze lepsze od REE. Wagony są dość drogie, około 75 euro za sztukę, ale są warte swej ceny. Są fabrycznie wyposażone w oświetlenie, mają gniado dekodera do sterowania oświetleniem w DCC, ale nie wiem, jakie są możliwości sterowania. Kolejną firmą, od kilku lat zapowiadającą modele tych wagonów, jest L.S. Models. Znając ich inne wyroby można spodziewać się że i w tym wypadku będą to bardzo dobre modele. Tak, że konkurencja w tej, stosunkowo wąskiej działce francuskich wagonów typu UIC-Y jest wyjątkowo duża.
 

EC45

Znany użytkownik
Na dzień dzisiejszy i tak interesują mnie wagony typu OCEM, bo nie robią wagonów typu UIC-Y z epoki III a wagonów typu DEV A0 w ogóle nie mają z tego co widzę.

W związku z powyższym ponownie proszę o informację, czy wagony OCEM różnych francuskich przewoźników mogą się poruszać (nie tylko na makiecie) w ramach jednego składu ?
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum

EC45

Znany użytkownik
Tak, oczywiście chodziło mi o firmę R37 .:)

LS Models też wydaje się, że na razie wagony Y, ale w przeszłości zdaje się, że OCEM też mieli w ofercie.
 
Podobnie jak kolega robertkroma, ja również zakupiłem swoje "Mikado" na Allegro w mocno atrakcyjnej cenie. Szybka przeróbka z systemu AC na DC i model śmiga :)
DSC01692.JPG


W tej tematyce mam jeszcze jeden model:
DSC01695.JPG
 
A jeździ w analogu czy cyfrze? Bo mój w analogu. Z tyłu nie mam przez to czerwonego światła. Nie wiem czemu z przodu są zmienne a z tyłu tylko białe. Z dekoderem miła po obu stronach czerwone/ białe.
 

RS11

Znany użytkownik
A jeździ w analogu czy cyfrze? Bo mój w analogu. Z tyłu nie mam przez to czerwonego światła. Nie wiem czemu z przodu są zmienne a z tyłu tylko białe. Z dekoderem miła po obu stronach czerwone/ białe.
może jest jakaś zworka, albo odwrócić bieguny jeśli występuje dioda.
Trzeba bu się temu przyjrzeć, zapodaj zdjęcia i opis kabli.
 
Na płytce nie było nic kombinowane, tylko wyjęty dekoder, na którym świeci oba kierunki i łożone przejście na analog, gdzie przód świeci oba kierunki a tył tylko białe. Z drugiej strony jadąc normalnie kominem do przodu, mając wagony na haku to te czerwone jest zbędne. Więc takie oświetlenie nie przeszkadza.
 

RS11

Znany użytkownik
Na dzień dzisiejszy i tak interesują mnie wagony typu OCEM, bo nie robią wagonów typu UIC-Y z epoki III a wagonów typu DEV A0 w ogóle nie mają z tego co widzę.

W związku z powyższym ponownie proszę o informację, czy wagony OCEM różnych francuskich przewoźników mogą się poruszać (nie tylko na makiecie) w ramach jednego składu ?
Za czasów kompanii były składy w których poruszały się wagony różnych kompanii. Kompanie współpracowały ze sobą, stąd późniejsze ich połączenia.

Co do wagonów OCEM w modelach, żadna firma nie robi wszystkiego by zestawić jeden skład.

Niech będzie taki skrawek gazety dla przykładu:
img10810.jpg
 
Ostatnio edytowane:

RS11

Znany użytkownik
Andrzeje wspomniał w wątku TEE o lokomotywie BB26001/2 przenumerowanej BB30001/2. https://fr.wikipedia.org/wiki/BB_30000

Lokomotywa 3 napięciowa 1500V, 3000V i 25000V , tyw monomoteur czyli po jednym silniku na wózek. Przekładnia pozwalała na osiągniecie prędkości 100km/h w ruchu towarowym i 150km/h w obsłudze pasażerskiej. Lokomotywa miała dosyć charakterystyczne wózki z tzw łyżką. Prototypy stworzono z myślą o obsłudze linii z Paryża o Brukseli, ale zaraz po opuszczeniu 15 listopada 1961r fabryki Fives-Lilie lokomotywa BB26001 pojechała na południe, do Lyonu i tam przydzielono ją do pociągów Lyon-Paryż. Pod koniec 1962r lokomotywa pojechała na testy do Belgii, na linie Bruksela-Mons. Druga lokomotywa BB26002 była gotowa dopiero w lipcu 1963r i jej użyto do pierwszy raz do połączenia z Paryża do Brukseli 9 września tego samego roku...szczęście trwało krótko... w 1964 r dostarczono pierwszą lokomotyw CC40100. W starciu z tą konstrukcją lokomotywy BB26001/2 nie miały szans, prędkość maksymalna zaważyła ostatecznie. Pod koniec 1964r lokomotywy przenumerowano na BB30001 i 2 ,do 1969r jeździły z pociągami TEE do Brukseli. Dostarczenie kolejnych 6 szt. CC40100 wyeliminowało je ostatecznie z ruchu międzynarodowego i skierowano je do obsługi pociągów pasażerskich na linii Paryż-Lille, Paryż-Tergnier, oraz towarowych do Longueau.
W 1970r BB30002 uległa wypadkowi i rok później ją skasowano. BB30001 posłano na złom 6 grudnia 1974r po tym jak się podobno zamortyzowała.
 

Podobne wątki