• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Francji i Beneluksu oraz ich modele

OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Dałbym głowę, że jako małe dziecko widziałem podobny CIWL na Gdańskim.
Nie musi Kolega dawać głowy. Wagony CIWL tego typu, ale oczywiście nieco zmodernizowane, przyjeżdżały do Warszawy do lat siedemdziesiątych w pociągu "Chopin" z Wiednia. Swego czasu o tym na forum dyskutowaliśmy. Na pytanie kolegi EC45 nie potrafoę z marszu odpowiedzieć, to wymagałoby z mojej strony głębszych studiów. Należy pamiętać, że chodzi o lata trzydzieste XX wieku (epoka II - na stronie jest ewidentnie błędny opis tej kuszetki OCEM, wskazujący na epokę IV). Ale są na forum koledzy mający znacznie większą wiedzę na ten temat, może pomogą.
 

RS11

Znany użytkownik
Oba wagony są z II epoki w zestawie LS, to jest błąd przy opisie. Kuszetka OCEM chyba nawet istnieje do dziś w jakimś muzeum. Tak na szybko myślę że wagony są stworzone do pociągu Paris /Irun z roku 1935 do 1941? Na pewno wagony nie pasują do pociągu Sud-Express , rozmawialiśmy już o tym pociągu na forum przy okazji lokomotywy 2d2, tam były pullmany a nie wagony OCEM. Ls model kiedyś zapowiadał zestaw 20100- 3 wagony OCEM PO-Midi i to powinno pasować. Lokomotywy 2d2 do Bordeaux a na linii Midi wczesna BB Midi, lub jakiś inny wynalazek elektryczny Midi.

ps. szkoda że LS models nie podaje samo co do czego pasuje i co autor ma na myśli. Lokomotywy mogli by przemilczeć jak nie produkują. Mają bardzo dobry zespół, który na 95 prcocent
dobrze odtwarza wagony Ciwl i Ocem. Problemy informacyjne wynikają z gigantycznych opóźnień i rozplanowania produkcji na poszczególne zbieżne typy wagonów, taki sposób nie pozwala stworzyć kompletnego pociągu w ciągu 5 lat!
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Nie musi Kolega dawać głowy. Wagony CIWL tego typu, ale oczywiście nieco zmodernizowane, przyjeżdżały do Warszawy do lat siedemdziesiątych w pociągu "Chopin" z Wiednia. Swego czasu o tym na forum dyskutowaliśmy. Na pytanie kolegi EC45 nie potrafoę z marszu odpowiedzieć, to wymagałoby z mojej strony głębszych studiów. Należy pamiętać, że chodzi o lata trzydzieste XX wieku (epoka II - na stronie jest ewidentnie błędny opis tej kuszetki OCEM, wskazujący na epokę IV). Ale są na forum koledzy mający znacznie większą wiedzę na ten temat, może pomogą.
Z tym, że to był wagony OBB. Nie wyraziłem się ściśle, chodziło mi o wagon SNCF.
 

RS11

Znany użytkownik
Pyrénées Côte d'Argent Express to pociąg zaliczany do CIWl trasa Paris-Biarritz-Irun. Pociąg był dzielony na Biarritz i Irun, z tego drugiego jechało się do Madrytu a potem do Algieru w Marokou, całość trasu dla Ciwl. W czasie Wojny Domowej 1936-38 z Irun jeżdżono bezpośrednio przez Sewillę do Kadyksu. Trzeba sprawdzić jak było z poszczególnymi wagonami i relacjami. Kuszeta OCEM jechała chyba do Tarbes.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Pyrénées Côte d'Argent Express to pociąg zaliczany do CIWl trasa Paris-Biarritz-Irun. Pociąg był dzielony na Biarritz i Irun, z tego drugiego jechało się do Madrytu a potem do Algieru w Marokou, całość trasu dla Ciwl. W czasie Wojny Domowej 1936-38 z Irun jeżdżono bezpośrednio przez Sewillę do Kadyksu. Trzeba sprawdzić jak było z poszczególnymi wagonami i relacjami. Kuszeta OCEM jechała chyba do Tarbes.
Może ten pociag zaszczycali swoja obecnościa monarchowie Europy w czasie Belle Époque. O ile pamiętam, szczególnie lubiane miejsce przez Brytyjczyków.
 

EC45

Znany użytkownik
No to chyba ten zestaw 3 wagonów już wyszedł i został wyprzedany, a nie ma się dopiero pojawić (n)

A tak na marginesie to w wielu krajach Europy I i II epoki modelarskiej były prywatne przedsiębiorstwa kolejowe. Kojarzy mi się na razie tylko Francja i Prusy.
 

RS11

Znany użytkownik
Napisałem kiedyś a to było w 2008r.

Towarzystwa kolejowe były w Anglii, Szwajcarii i podział istniej tam do dziś, Włoszech itd itd. Tylko to nie wątek.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Modele Jouefa teraz już naprawdę prezentują bardzo dobry poziom. Minęły czasy, gdy była to "dolna półka", dziś to już co najmniej średnia. A czy z ciekawości mogę spytać, dlaczego kolega Robert kupił wersję 3-szynową? Czy to jakaś super okazja (jak np. mój CC70100 L.S. Models)? Zwykle modele w wersji 3-szynowej są trochę droższe, a dochodzi jeszcze konieczność przeróbki.
 
Modele Jouefa teraz już naprawdę prezentują bardzo dobry poziom. Minęły czasy, gdy była to "dolna półka", dziś to już co najmniej średnia. A czy z ciekawości mogę spytać, dlaczego kolega Robert kupił wersję 3-szynową? Czy to jakaś super okazja (jak np. mój CC70100 L.S. Models)? Zwykle modele w wersji 3-szynowej są trochę droższe, a dochodzi jeszcze konieczność przeróbki.
A bo był na Allegro i mi się spodobał i pasować będzie do wagonów HJ typu RA, nawet jak by nie udało się przerobić to byłaby atrapa. Wpierw kupiłem a później dopiero spytałem się bo nie zauważyłem na jaki system zasilania był? Nie podano w opisie aukcji. Okazała się że Märklin, więc spytałem dalej czy koła są izolowane i były. Dostałem zdjęcia. No to mówię, skoro koła izolowane to kupię i przerobię, może się uda. Miałem taką nadzieję. Jak przyszła to okazuje się że nie ma w instrukcji opisu jak się rozbiera. No i pojawił się problem, ale udało się, płytka cała jest w tendrze, przelutowanie kilku kabelków i jest. Jeździ i świeci, białe i czerwone światłą, koło napędne bokspok - szkoda że nie wszystkie, sprzęgi śrubowe jak Weinetra, zderzaki sprężynują i okna kabiny przesuwają się. Parowóz nówka, niby 300 Euro w sklepach, a udało się za 330 zł. Nie zwiodłem się.
Tak więc model super. POLECAM.
Jedynie ja nie jeżdżę na cyfrze, więc jeżeli ktoś ma normalną płytkę 21 pin do PluX21 po zamontowaniu dekodera to chętnie odkupię.
[DOUBLEPOST=1497162467][/DOUBLEPOST]
Francuskie parowozy projektu Chapelon-a to były dzieła sztuki.
A czy to jest jego projektu? Bo z tego co pisano chbya na 4 stronie tego wątku, kupiono je w USA i Kanadzie. I dużo podobieństwa do S160.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
No właśnie, mnie też się wydawało, że to parowóz budowy amerykańskiej. Gratuluję zakupu, taki model za 330 zł to sam kupiłbym bez zastanowienia. Tylko nie bardzo rozumiem problemu z płytką. Czy chodzi o zworę (zaślepkę) wkładaną zamiast dekodera (po zamontowaniu dekodera ta zwora jest zbędna)? I o jakie gniazdo chodzi, Plux22 (Plux jest właśnie 22, nie 21, nie ma Plux21), czy zwykły 21-pin?
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
A bo był na Allegro i mi się spodobał i pasować będzie do wagonów HJ typu RA, nawet jak by nie udało się przerobić to byłaby atrapa. Wpierw kupiłem a później dopiero spytałem się bo nie zauważyłem na jaki system zasilania był? Nie podano w opisie aukcji. Okazała się że Märklin, więc spytałem dalej czy koła są izolowane i były. Dostałem zdjęcia. No to mówię, skoro koła izolowane to kupię i przerobię, może się uda. Miałem taką nadzieję. Jak przyszła to okazuje się że nie ma w instrukcji opisu jak się rozbiera. No i pojawił się problem, ale udało się, płytka cała jest w tendrze, przelutowanie kilku kabelków i jest. Jeździ i świeci, białe i czerwone światłą, koło napędne bokspok - szkoda że nie wszystkie, sprzęgi śrubowe jak Weinetra, zderzaki sprężynują i okna kabiny przesuwają się. Parowóz nówka, niby 300 Euro w sklepach, a udało się za 330 zł. Nie zwiodłem się.
Tak więc model super. POLECAM.
Jedynie ja nie jeżdżę na cyfrze, więc jeżeli ktoś ma normalną płytkę 21 pin do PluX21 po zamontowaniu dekodera to chętnie odkupię.
[DOUBLEPOST=1497162467][/DOUBLEPOST]
A czy to jest jego projektu? Bo z tego co pisano chbya na 4 stronie tego wątku, kupiono je w USA i Kanadzie. I dużo podobieństwa do S160.
Nie, nie jest z tym że nie odnosi się moja uwaga do parowozów ze zdjęcia.
Widziałem model tego Mikado (jak ten z fotki w innej kolorystyce) gdzie jak gdzie, ale w Galeries Lafayette w Paryżu, chyba w 2005 w stoisku z kolejkami. To był Jouef "nowej generacji". W 2012 już nie mogłem tego działu odnaleźć. Jest za to piętro "azjatyckie". Co pozostało to dział z herbata "Marco Polo", która jest doskonała. Osobiście polecam "Mariage", która zrobiła karierę na skalę światowa.
P.S. Mikado kolegi bardzo przystojny.(y) Choć modele z pod znaku Hornby, to nie mój "cup of tea".
 

RS11

Znany użytkownik
Nie, nie jest z tym że nie odnosi się moja uwaga do parowozów ze zdjęcia.
Widziałem model tego Mikado (jak ten z fotki w innej kolorystyce) gdzie jak gdzie, ale w Galeries Lafayette w Paryżu, chyba w 2005 w stoisku z kolejkami. To był Jouef "nowej generacji". W 2012 już nie mogłem tego działu odnaleźć. Jest za to piętro "azjatyckie". Co pozostało to dział z herbata "Marco Polo", która jest doskonała. Osobiście polecam "Mariage", która zrobiła karierę na skalę światowa.
P.S. Mikado kolegi bardzo przystojny.(y) Choć modele z pod znaku Hornby, to nie mój "cup of tea".
To co kolega mógł widzieć w galerii Lafayette to nie Joeuf nowej generacji pod szyldem Hornby. Hornby kupiło Limę a z nią Joeuf w 2004r, od 2006r zaczęto przerabiać formy i od końca września zaczęły się ukazywać nowe modele w sprzedaży. Amerykanki weszły do nowej linii dopiero 2007r,

Tu jest wykaz produkcyjny wraz z datami:
http://lestrainsjouef.free.fr/fr/vap_fra/hj-141r_sncf.html

W tym linku pokazano dodatkowe części jak pompa od carminy:
http://challenger60.over-blog.com/pages/Les_141R_Hornby_Jouef-8652803.html
 

Podobne wątki