W końcu wykopałem zdjęcia z Nawry. Byłem tam rok temu, ale zdjęcia znalazłem dopiero teraz, więc wrzucam:
↑ pierwszy przejazd. Znajduje się nieco bliżej stacji kolejowej. W momencie fotografowania za moimi plecami jest wzniesienie, na którym układało się tory kierując feldbahn w pole.
↑ przejście droga-wzniesienie. To wzniesienie ma kształt łuku, jest ono dobrze widoczne, bo wzdłuż ulicy biegnie rów dzielący drogę od pola.
↑ wzniesienie na tory
↑ widocznie także tu były szyny dla kół z podwójną obręczą. Nie znam wymiarów talkich szyn, toteż nie mogę dokładnie powiedzieć jaki rozstaw ta wąskotorówka miała. Sądze, że to była 600tka, albo 700tka.
↑ a oto drugi przejazd. Jest on zaraz przy jezdni, krzyżuje się z linią normalnotorową. Niestety ten punkt skrzyżowania dwóch torów jest zalany. Dla tych torów nie ma wzniesienia jako przejście w pole. Za torem normalnym już nie ma śladu po wąskotorówce, więc dokąd te tory wąskotorowe prowadziły się już chyba nie dowiem. Ten przejazd jest widoczny też per Google Earth, ten drugi już nie, bo Google nie wjechali ich autkiem w tą małą uliczkę ze stacją kolejową.
↑ widok na ślady toru wąskiego od strony przejazdu normalnotorowego. Na tej lini kursuje od czasu do czasu mały szynobus spalinowy. Za torem (jest to też nazwa tej uliczki) jest wolne pole. Myślę że tam była kiedyś rampa przeładunkowa. Z lotu ptaka widać tam drugie takie wzniesienie jako przejscie w pole. To miejsce jest oddalone od Trzebcza. Niektórzy mieszkańcy tej ulicy twierdzą nawet, że w Trzebczu wogóle wąskotorówki nie było, niektórzy że była tu i tam... ponoć ksiądz w Nawrze ma zdjęcia tej wąskotorówki
. Myślę, że jeżeli dam parę złociszy na tacę, to napewno się dogadamy
. Możliwe też, że wąskotorówka z Trzebcza nie miała tu nic wspólnego, bo do Trzebcza kawał drogi jest, a układając taką linię z 5-metrowych kawałków toru polnego byłoby nieopłacalne... Folwark też w Nawrze jest, tam niestety nie mam dostępu; jest on dalej używany.
Całość opisana w tym poście wygląda z góry tak (stacja to budynek na środku zdjęcia):