• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Koleje czeskie

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
635 16 1
#81
Na stacji róźnej maści motoraki, lokomotywy, wagony... przetaczanie składów, jazda manewrowa, do wyboru do koloru.
16_Seria914-814.jpg

17_wagony_Eas.jpg

18_TlokNaPeronach.jpg

19_pociagLokalny.jpg

20_PustePerony.jpg

22_Seria914_814.jpg

23_PelnePeronyTrutnov.jpg

24_TrzyMotorki_plusWagon.jpg

25_Wagon_Btn.jpg

27_NurekDoPragi.jpg


Są też róźne składy towarowe, gruszki, drewno, węglarki, platformy - niewszystko fotografowałem.
26_Seria742_Double.jpg


W górskich klimatach, był też i pług:
21_plug.jpg
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.753 102 1
#82
Ciekawostki z Facebooka - Uwe Wabnitz

Prosto z rewizji i w nowym wzorze 799 020-3, Hoflok ČD Bw. Decin, jedna z 41 lokomotyw małego zasięgu wybudowanych w 1992 roku z silnikiem Zetor 50 KM, V max 10 km/h!! 12 lutego 2024 r. na CD Bw. Decin.

428635677_7209801235767391_130419418307033532_n.jpg
 

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
152 3 0
#85
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego koleje ČD potrafią kupić dobrej jakości używany tabor z Austrii czy Niemiec jak szynobusy AdTranz Regio, Stadler GTW czy Siemens Dessiro, wagony piętrowe czy inne pasażerskie. A nasze PKP Intercity czy Polregio rozkładają ręce i psioczą i wynajmują za grubą kasę starocie od SKPL jak 40 letnie SZT. Unia Europejska nie finansuje już zakupów wysoko emisyjnych pojazdów diesel. Czesi kupują używane szynobusy niskopodłogowe ok 15 letnie, część w formie leasingu ale pozyskują... A dumni Polacy nie bądą brać od Niemca... lepiej puścić autobusy w ramach komunikacji zastępczej
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#86
hamulec szynowy, co przy największej prędkości tego wehikułu wynoszącej aż 10 km/h wydaje się co najmniej dziwne...
A może to wcale nie jest dziwne, tylko bardzo mądre. Biorąc pod uwagę wielkość tej lokomotywki, to zapewne jej masa jest bardzo mała. Wystarczy to do ruszenia z miejsca i przemanewrowania jakiś wagonów, ale może być problem z ich zatrzymaniem. Być może hamulec szynowy stanowi zabezpieczenie na wypadek gdyby sama lokomotywka nie zdołała wyhamować manewrującego składu.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#90
Te dążenia do ujednolicania projektów są bardzo szkodliwe dla indywidualności oryginalnych modeli. Komu tak zależy na zniszczeniu różnorodności - dla mnie to swego rodzaju wandalizm na wielką skalę.
Ja nie mam nic przeciwko ZUPEŁNIE nowym projektom, ale takie coś.....fuuuj!
 

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
152 3 0
#92
Koleje czeskie to nie tylko ceske drahy. Tam jest bardzo zliberalizowany rynek, oprócz ČD jest Arriva, RegioJet, Leo Express jeśli chodzi o przewozy towarowe to dawną firmę AWT kupiło PKP Cargo i przemianowano na PKP Cargo International. Ostatnio nawet tam jeździł Dragon 2 wielosystemowy ET43-010. Tutaj zdjęcia z fb PKPCI moich ulubionych Vectronów :)
IMG_20240318_225409.jpg
IMG_20240318_225343.jpg

Niestety zarówno PKP Cargo jak PKP Cargo International są źle zarządzane i tracą udziały w rynku przewozów...
 

Podobne wątki