• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje austriackie

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.353 37 2
#81
Polecam film:

Już niedługo linia Piła - Białogard, zostanie dwukrotnie zamknięta by coś pogrzebać wpierw pod Jastrowiem potem pod Białogardem. Oczywiście zgrać się tego w jednym czasie "niedasię".

A w Austrii, żeby na lata nie zamykać linii Insbruck - Garmisch (jakby nie patrzeć stricte regionalnej) wybudowano od podstaw 2.200 tonowy wiadukt i nasunięto go w ciągu godziny w miejsce rozebranego starego. Oczywiście zamknięcie odcinka trwało dłużej bo aż kilka tygodni. Z naszej perspektywy to jednak nie "aż" ale TYLKO...
Dodam, że ciągu tego samego zamknięcia wykonano szereg punktowych prac również w innych miejscach tej linii...
Okazuje, że da się o ile nie robią tego "prawdziwi" "kulejoże" z dziada pradziada i pis...
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.646 81 4
#82
Polecam film:

Już niedługo linia Piła - Białogard, zostanie dwukrotnie zamknięta by coś pogrzebać wpierw pod Jastrowiem potem pod Białogardem. Oczywiście zgrać się tego w jednym czasie "niedasię".

A w Austrii, żeby na lata nie zamykać linii Insbruck - Garmisch (jakby nie patrzeć stricte regionalnej) wybudowano od podstaw 2.200 tonowy wiadukt i nasunięto go w ciągu godziny w miejsce rozebranego starego. Oczywiście zamknięcie odcinka trwało dłużej bo aż kilka tygodni. Z naszej perspektywy to jednak nie "aż" ale TYLKO...
Dodam, że ciągu tego samego zamknięcia wykonano szereg punktowych prac również w innych miejscach tej linii...
Okazuje, że da się o ile nie robią tego "prawdziwi" "kulejoże" z dziada pradziada i pis...
Regionalna, ale cały rok intensywnie wykorzystywana.
Przed pandemią byłem w Mittenwald i często korzystałem z połączeń do GaPa, była skomunikowana z koleją m.in. Zugspitzbahn i lokalnymi autobusami, co właściwie w tych krajach, które nie będę nas uczyć (np. jeść widelcem), jest standardem.
W tym roku też udało mi się wyjechać tym, razem w rejon Salzkammergud i znowu szok dla użytkownika PKP, relatywnie tanie bilety, zwykle punktualne pociągi i komunikacja między koleją, a komunikacją lokalną, wręcz szokująca, zostawiasz auto na kolkach i dojedziesz praktycznie wszędzie, nawet tam, gdzie ilość pasażerów policzalna jest na palcach jednej dłoni.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.646 81 4
#83
Nocne polowanie w Schwarzach, niestety tylko w godzinach 22-23 z minutami. Główny cel nightjet Wiedeń/Monachium - Rzym.
Niestety mało bo sam robiłem filmiki, a żona dostała aparat i zawsze mam problem z czasem, 2 minuty to podobno za mało.
Przy okazji udało się złapać ICE który skończył bieg.
NJ Wien_Mon_Roma.jpg
NJ Wien_Mon_Roma.jpg
NJ Wien_Mon_Roma1.jpg
NJ Wien_Mon_Roma2.jpg
schwarzach1.jpg
Schwarzach2.jpg
Schwarzach3.jpg
mikach mam jeszcze IC DB.
Jak będzie czas to może wrzucę na YT.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#87
Pozwolę sobie odpowiedzieć za kolegę Tomasza. W latach 2000-2004 tunel przeszedł renowację, a jednym z jej elementów było skrócenie go o ok. 180 m - po prostu wywieziono ziemię znad początkowego odcinka tunelu i zbudowano nowy portal. Stary portal pozostawiono jako pomnik. Powodem tej przebudowy była konieczność wyprostowania bardzo ciasnego łuku, który sprawiał duże problemy eksploatacyjne i był przyczyną wielu wykolejeń. Pewnie łatwiej i taniej było rozkopanie góry niż drążenie nowego tunelu na długości tych niecałych 200 metrów, zwłaszcza, że wzgórze nad tunelem było bardzo niskie.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.646 81 4
#88
Pozwolę sobie odpowiedzieć za kolegę Tomasza. W latach 2000-2004 tunel przeszedł renowację, a jednym z jej elementów było skrócenie go o ok. 180 m - po prostu wywieziono ziemię znad początkowego odcinka tunelu i zbudowano nowy portal. Stary portal pozostawiono jako pomnik. Powodem tej przebudowy była konieczność wyprostowania bardzo ciasnego łuku, który sprawiał duże problemy eksploatacyjne i był przyczyną wielu wykolejeń. Pewnie łatwiej i taniej było rozkopanie góry niż drążenie nowego tunelu na długości tych niecałych 200 metrów, zwłaszcza, że wzgórze nad tunelem było bardzo niskie.
Dokładnie o 179 m i chodziło o złagodzenie i całkowite, powiedzmy pospolicie, wyrzucenie łuku z tunelu, jak słusznie kolega Andrzej napisał głównie o podniesienie poziomu bezpieczeństwa, szczególnie po wypadkach w Saint Gotthard, a wcześniej Mont Blanc, sprawy bezpieczeństwa w tunelach to oczko w głowie, a już w tym rejonie Austrii podwójnie, bo mają w pamięci ogromną tragedię Gletscherbahn Kaprun.
Po modernizacji tunel jest praktycznie prosty, co świetnie widać stojąc właśnie mniej więcej na wysokości starego portalu, gdy w głębi góry na długo przed wyjazdem widać światła lokomotywy.
Na marginesie w portalu stoi pociąg ratowniczy w stałej gotowości, pod drugiej stronie podobno jest drugi, niestety nie było mi dane przejechać się tunelem na drugą stronę, tak jak Furka Base Tunnel, czy Lötschbergtunnel w Szwajcarii.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.353 37 2
#91
Roco wydało z siebie tendrzaka serii 77 kolei austriackich (seria 629 kkStB). Na PKP to był parowóz serii OKm11.
Pierwsze foty, niestety nienajlepszej jakości tutaj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=683462130267402&set=pcb.683465330267082
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=683462280267387&set=pb.100058108635323.-2207520000.&type=3
https://www.facebook.com/photo/?fbid=683462130267402&set=pcb.683465330267082

Starowinki ze stajni Klein Modellbahn pójdą na zasłużoną emertyturę ;)
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#92
Ciekawe parowozy bezogniowe i nie tylko (min. 2:45):
Parowozy te przypominają wyglądem klasyczne wiązarowe lokomotywy spalinowe.
Nie wiem, czy dobrze umieściłem ten film, bo może maszyny te pracowały na Węgrzech. Proszę o ewentualną korektę.
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#94
Jestem fanem Nightjeta i jego sukcesu na rynku europejskim.
Jednakże patrzę trzeźwo i potwierdza się fakt, że zbyt szybki rozwój nie jest dobry - "bydlę" zaczyna zjadać swój ogon.

Więcej w filmie:

 

Podobne wątki