• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Koleje Śląskie

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
152 3 0
#23
ostatnio Koleje Śląskie mają złą pasę - odwołane pociągi, braki taboru - wszystkie używane szynobusy m.in te podnajęte z sigma tabor są niesprawne!!!
oddają część linii Przewozom Regionalnym, podstawiają komunikacje zastępcza (autobusy)i znowu ambicje urzędników wzięły górę nad rozsądkiem... trzeba było od razu dogadać się z PR-ami
bo mają ludzi i tabor i zrobić z nich podwykonawców (ewentualnie mogły by jeździć z tzw. zamówieniu z wolnej ręki czyli bez przetargu - który de facto przegrały) usługi do czasu osiągnięcia pełnej gotowości KŚ
KŚ kupują nowy tabor od różnych podmiotów; nowy i używany a potem będą miały problem z tym taborem, wszystkie spółki w ramach racjonalizacji kosztów unifikują tabor (trzeba zapewnić serwis i części dla każdego pojazdu a to kosztuje) DB Schenker wyprzedaje pojedyncze egzemplarze a KŚ mają tabor z Pesy, Newagu, Duwag(obecnie Siemens), Kolzam, Pafawag i Stadler...
dodatkowo wagony z CD i lokomotywy z PKP Cargo (tu odpada serwis)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#24
Co prawda to prawda. Jak zobaczyłem że mają po kilka sztuk z różnych serii taboru, to też od razu przyszła mi myśl, że utrzymanie tego może się stać mocno problematyczne. Zamiast iść w stronę jak najmniejszej ilości eksploatowanych serii ale w jak największej ilości, to zrobiono odwrotnie. Ale nie znam szczegółów i może jest jakiś powód dla którego tak właśnie uczyniono.
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
#25
Yh, w weekend odwiedzę kumpli, którzy w KŚ pracują na taborze, pewnie coś więcej opowiedzą.. Póki co wspominali, że pomimo ogromu awarii nie wszystko tak do końca sypnęło się u nich, mnie ciekawi sprawa niedopuszczenia do ruchu części wagonów (m.in. dlatego potem mogliśmy podziwiać kurioza pokroju ET22 z jednym wagonem) przez UTK i tego uzasadnienie.
 

CytriCo

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#26
Co prawda to prawda. Jak zobaczyłem że mają po kilka sztuk z różnych serii taboru, to też od razu przyszła mi myśl, że utrzymanie tego może się stać mocno problematyczne. Zamiast iść w stronę jak najmniejszej ilości eksploatowanych serii ale w jak największej ilości, to zrobiono odwrotnie. Ale nie znam szczegółów i może jest jakiś powód dla którego tak właśnie uczyniono.
tak, tym powodem są przetragi. W poszczególnych przetragach wygrywa kto tańszy i reszta sie nie liczy. A że raz tańsza jest pesa, a raz newag.....
 

AdamG

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#27
Masakra jakaś, słuchałem konferencji Prezesau KŚ okazuje się, że wszystko jest ok i dogadali się z PR ,co by ich uratowało z tym ,że Pani Prezes PR właśnie oświadczyła w tv, że nie podpisała umowy z KŚ!
 

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
837 1 0
#28
jak nie wiadomo od co chodzi to zawsze chodzi o kasę...
gdy w przetargu wygra firma za 1001PLN to "trybunał stanu" że niegospodarność
gdy w przetargu wygra firma za 999PN to "trybunał stanu" że wybrano "kichę" która się psuje
ech Polaczku, jak żyć ? jak tu żyć Polaczki ??

3mam qciuqi za KŚ ... ale jak życie pokazuje ... jednym podpisem i zmianą zarządcy / właściciela nie zmieni się polskiej rzeczywistości, wiele lat zaniedbań nie nadrobi się w miesiąc :(
 
OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
61 0 0
#30
Ja jeszcze trzymam za KŚ mocno... mam nadzieję, że po trudnych początkach odbudują się... Porwali się chłopaki z motyką na słońce... zamiast stopniowo przejmować linię za linią.... no ale cóż... dzisiaj ponoć SIGMA dostarcza zaległe DH1 i DH2, pożyczają z PKP Cargo kolejne lokomotywy, naprawiają zepsuty tabor i czekają na kolejne akceptacje z UTK. Bo ponoć w Łazach stoi 5 uziemionych TRAXXów, nie wiem co się dzieje z tymi ezt z kolei mazowieckich, bo miały być, a nie jeżdżą...
Ale trzymamy w kciuki
 

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
879 1 0
#31
Odemnie KŚ-e mają plusika (y) Klasyczny EN57 pojawił się po raz pierwszy od pół roku na lini D29-191:)
Dlatego też wybaczam im to, że wracałem dzisiaj do domu 4,5h - KKA jeźdźiła jak chciała i dostać się z Czechowic-Dziedzic do Cieszyna graniczyło z cudem. Dlatego został pociag na Wisłę, który prowadził klasyczny EN57:D
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
315 13 0
#32
Ja tam nie jestem zwolennikiem spiskowych teorii dziejów ale wydaje mi się, że tam się za bardzo cos pieprzy. Pierwszego dnia tabor był sprawny tylko podobno "pomylił się" człowiek dysponujący taborem rozsyłając go nie w te miejsca. Drugiego dnia jak juz nie mógł sie pomylić zaczął psuć sie tabor... Skąd sa nowi pracownicy KŚ? Pewnie z PR przeszli. Z drugiej strony uruchamiałem w życiu kilka nowych przedsięwzięć i wiem, że zawsze zanim wszytko sie dotrze jest okres kiedy nie wszystko funkcjonuje na tip top. Osobiście trzymam kciuki. Koleje Śląskie przed przejęciem wszystkich połączeń w województwie moim zdaniem były bez zarzutu zarówno w jakości kwestii taboru jak i obsługi klienta oraz sensowności rozkładu jazdy. Jak w końcu podciągną całe województwo do tego poziomu to będzie bajka! W PR już nie wierzę - lubię 4ta epokę ale na Boga ile można na codzień jeździć kiblami.
 

AdamG

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#35
Układy niszczą naszczą nasz kraj,a przede wszystkim kolej, szkoda.
Ciekawe co będzie się działo gdy, któraś z firm będzie chciała wypuścić model w malowaniu KŚ? Kto i ile lat będzie podejmował decyzję oraz ile sobie za zgodę na model zażyczy:)
 
OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
61 0 0
#36
Żal to wszystko czytać:( Obecnie Marszałek województwa podał się do dymisji.... Od soboty PR wracają na kilka linii....
9 składów zepsutych.... Prezesa nie ma, zastępcy prezesa nie ma... Oby nie skończyło się to powrotem PR na tory w śląskie.... bo porównajmy choćby tabor PR, a kolei wielkopolskich, mazowieckich, dolnośląskich i śląskich....
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#37
historia kołem się toczy może znowu kiedyś nastąpi scalenie spółeczek w jedną kolei;;;;;
a najgorsze jest to że odeszło coś jakiś duch......nawet nie wiem jakby teraz na kolejach było dobrze to już dawny prestiż i klimat nie wróci
 

Podobne wątki