• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej we Wrocławiu i okolicach

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
wroclaw.wyborcza.pl​
Województwo dolnośląskie zgłosiło swoje propozycje dotyczące wykorzystania funduszy z uchwalonego przez Unię Europejską koronawirusowego planu odbudowy. Region chce m.in. mocno inwestować w kolej, ale też w rowery.​
- Projekt zakłada rewitalizację około 300 km linii kolejowych, elektryfikację kolejnych około 110 km, a także budowę, w śladzie wybranych zlikwidowanych linii kolejowych, ścieżek rowerowych prowadzących do linii kolejowych, obsługiwanych przez wojewódzki kolejowy transport publiczny - mówi Michał Nowakowski, rzecznik marszałka województwa dolnośląskiego.​
Linie, które mają być remontowane:​
linia kolejowa nr 284 Legnica – Jerzmanice – Lwówek Śląski - 144 mln zł​
* linia kolejowa nr 283 Jelenia Góra – Wleń – Lwówek Śląski - 96 mln (częścią tej jest również most w Pilchowicach)​
* linia kolejowa nr 372 Bojanowo – Góra Śląska - 48 mln​
linia kolejowa nr 310 Kobierzyce – Piława Górna - 120 mln​
* linie kolejowe nr 317 i 336 Lubomierz – Gryfów Śląski – Świeradów Zdrój - 69 mln​
* linie kolejowe nr 318 i 327 Bielawa Zachodnia – Srebrna Góra – Radków - 105 mln​
* linie kolejowe nr 308 i 340 Jelenia Góra – Karpacz - 48 mln​
* linia kolejowa nr 291 Wałbrzych Szczawienko – Szczawno-Zdrój -15 mln​
* linia kolejowa nr 322 Kłodzko – Lądek-Zdrój – Stronie Śląskie - 72 mln​
* linia kolejowa Jugowice – Walim - 15 mln​
* linie kolejowe nr 316 i 303 Chojnów – Rokitki – Chocianów - 24 mln​
* linia kolejowa nr Strzegom – Bolków – Marciszów - 105 mln​
linia kolejowa nr 312 Marciszów – Wojcieszów – Świerzawa – Jerzmanice-Zdrój - 111 mln.​
Województwo chce też dodatkowo pozyskać pieniądze z krajowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, by wspomóc renowację linii: Kobierzyce – Piława Górna, Gryfów Śląski i Bojanowo – Góra.​
Za 170 mln zł urząd marszałkowski chce zaś zelektryfikować linie kolejowe: Wrocław - Trzebnica, Wrocław - Kobierzyce, Jerzmanice-Zdrój - Lwówek Śląski, Bojanowo - Góra Śląska, Karpacz - Jelenia Góra i Szklarska Poręba Górna - Szklarska Poręba Jakuszyce.​
W propozycjach znalazł się również tabor. Za 200 mln zł Koleje Dolnośląskie chcą kupić osiem elektrycznych pociągów, a za 180 mln zł - dwanaście "bezemisyjnych ultralekkich, wysokoefektywnych energetycznie pojazdów kolejowych dla potrzeb linii lokalnych", co oznacza najprawdopodobniej pojazdy elektryczne, ale na baterie. Te pociągi mają pojechać na trasach: Wrocław - Kobierzyce - Bielawa - Nowa Ruda - Radków, Kłodzko - Lądek-Zdrój - Stronie Śląskie czy Lwówek Śląski - Jelenia Góra.​
Koleje Dolnośląskie przewidziały również rozbudowę zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru (hala ma niedługo powstać w Legnicy).​
 
Ostatnio edytowane:

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Bielawa-Srebrna Góra -Radków i Strzegom-Bolków-Marciszów... marzenie! Ta druga to w sumie nawet fizycznie istnieje w większości, a potencjał turystyczny ogromny...
A tak w ogóle to pobudkę dzisiaj miałem przednią
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 8 1
Koledzy, ja tak jeszcze o tej linii Bielawa - Srebrna Góra - Radkow. Nie rozumiem dlaczego mówi się o remoncie czegoś co nie istnieje. Nie ma tej linii. Rozumiem żeby gdzieś jeszcze jakiś odcinek torów istnial ale to naprawdę jest już w takim stanie, że wiele osób miałoby problem ze wskazaniem przebiegu dawnego układu toru. Przez 25 lat to zostało całkowicie zaorane, jakieś drogi, jakieś nowe zabudowania, domki jednorodzinne chyba w skrajni juz stoją. Tu trzeba by całkiem nowej budowy linii, a nie jest to prosty odcinek po równym terenie. Mosty i wiadukty są w takim stanie że wejść na niektóre z nich to ryzyko. Te 105 mln to nie wystarczyłoby nawet do Srebrnej Góry. Niech mi nikt nie zarzuci że jestem pesymistyczne nastawiony bo jak w 1996 r. wyrywali Ostrowkiem podkłady z tego odcinka to prawie płakałem. I dalej mam sentyment. Ale rozsądek mi mówi że chyba prędzej pociąg widmo zobaczę na tej trasie. Gdyby ktoś chciał o tej linii podyskutować - ja bardzo chętnie nawet w teren pójdę... a gdy zaczną robić ten odcinek to im charytatywnie pomogę :)
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
Koledzy, ja tak jeszcze o tej linii Bielawa - Srebrna Góra - Radkow. Nie rozumiem dlaczego mówi się o remoncie czegoś co nie istnieje. Nie ma tej linii. Rozumiem żeby gdzieś jeszcze jakiś odcinek torów istnial ale to naprawdę jest już w takim stanie, że wiele osób miałoby problem ze wskazaniem przebiegu dawnego układu toru. Przez 25 lat to zostało całkowicie zaorane, jakieś drogi, jakieś nowe zabudowania, domki jednorodzinne chyba w skrajni juz stoją. Tu trzeba by całkiem nowej budowy linii, a nie jest to prosty odcinek po równym terenie. Mosty i wiadukty są w takim stanie że wejść na niektóre z nich to ryzyko. Te 105 mln to nie wystarczyłoby nawet do Srebrnej Góry. Niech mi nikt nie zarzuci że jestem pesymistyczne nastawiony bo jak w 1996 r. wyrywali Ostrowkiem podkłady z tego odcinka to prawie płakałem. I dalej mam sentyment. Ale rozsądek mi mówi że chyba prędzej pociąg widmo zobaczę na tej trasie. Gdyby ktoś chciał o tej linii podyskutować - ja bardzo chętnie nawet w teren pójdę... a gdy zaczną robić ten odcinek to im charytatywnie pomogę :)
Znając podejście do tematu Pana Patryka Wilda, samorządowca z dolnego Śląska, wszystko jest możliwe, a że pan Wild mieszka w Srebrnej Górze...
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Koledzy, ja tak jeszcze o tej linii Bielawa - Srebrna Góra - Radkow. Nie rozumiem dlaczego mówi się o remoncie czegoś co nie istnieje. Nie ma tej linii. Rozumiem żeby gdzieś jeszcze jakiś odcinek torów istnial ale to naprawdę jest już w takim stanie, że wiele osób miałoby problem ze wskazaniem przebiegu dawnego układu toru. Przez 25 lat to zostało całkowicie zaorane, jakieś drogi, jakieś nowe zabudowania, domki jednorodzinne chyba w skrajni juz stoją. Tu trzeba by całkiem nowej budowy linii, a nie jest to prosty odcinek po równym terenie. Mosty i wiadukty są w takim stanie że wejść na niektóre z nich to ryzyko. Te 105 mln to nie wystarczyłoby nawet do Srebrnej Góry. Niech mi nikt nie zarzuci że jestem pesymistyczne nastawiony bo jak w 1996 r. wyrywali Ostrowkiem podkłady z tego odcinka to prawie płakałem. I dalej mam sentyment. Ale rozsądek mi mówi że chyba prędzej pociąg widmo zobaczę na tej trasie. Gdyby ktoś chciał o tej linii podyskutować - ja bardzo chętnie nawet w teren pójdę... a gdy zaczną robić ten odcinek to im charytatywnie pomogę :)
Raczej wątpię by było coś w skrajni od Srebrnej Góry do Woliborza czy dalej do Ścinawki, raczej problem mógł by stanowić dworzec w Woliborzu, który jest teraz w rękach prywatnych jako dom mieszkalny wraz z częścią równi stacyjnej.
Generalnie patrząc nawet na zdjęcia satelitarne starotorze jest dosyć wyraźnie widoczne...
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 8 1
Nie wiem czy którakolwiek stacja na tym odcinku nie jest teraz prywatna. A jeśli chodzi o tą skrajnie - musze się wybrać dokładnie popatrzeć na Ostroszowice, w górnej części Bielawy tez w tym miejscu powstało osiedle. My już tu mieliśmy przypadek gdzie ktoś sobie torowisko (istniejace!) zasypal i zrobił parking w tym miejscu....
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Nie wiem czy którakolwiek stacja na tym odcinku nie jest teraz prywatna. A jeśli chodzi o tą skrajnie - musze się wybrać dokładnie popatrzeć na Ostroszowice, w górnej części Bielawy tez w tym miejscu powstało osiedle. My już tu mieliśmy przypadek gdzie ktoś sobie torowisko (istniejace!) zasypal i zrobił parking w tym miejscu....
Na pewno przy wyjeździe z Bielawy w kierunku Jodłownika starotorze jest zagrodzone i znajduje się w obrębie działki jakiejś firmy...
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 8 1
Musze się przejechać w stronę Ostroszowic. Tam na wysokości przejazdu kolejowego na drodze Ostroszowice- Jodlownik coś ciasno od domków. I podobnie w Bielawie na osiedlu Podgorskim... komuś będzie jezdzil pociąg po ogródku :)
 

Podobne wątki